Citat:
Ursprungligen postat av
fATTeWA
Jag vill inte och kommer inte se fler uthängningar eller läsa dumpennovell (vilka jag scrollar förbi i upprördhet) och jag vill inte läsa fler kommentar till i tråden.
Anledningen är att den är partisk. Den är inte neutral och saklig. Det är bakom-masken-pedofiler, bittra överlevare, journalisttroll och moralgubbar som pumpar tråden full av främst bara känslor, kan man säga.
Hur man kan undvika att känna som jag förblir en gåta för mig. och hur ni tänker - ni som inte tänker - är skandalöst. Ni borde skämmas men ni gör inte det. Vilket perspektiv har ni. Från vilken vinkel ser ni saken.
Företag och sponsorer som ploppar upp som små äggskal och vill lysa med sin falska yta. Ok om ert syfte är att göra vinst men var inte falska och naiva. Ni måste ställa er de rätta frågorna.
Problemet är att de flesta av er troligen är färgare av bara känslor, det som varit mainstream alltid också plattityder och därför är logiken frånvarande.
Men de flesta av er är samma slags folk som har ukrainaflagga i facebooken och innan det var det två vaccinsprutor. och dessförinnan det likadant i hela era liv. Ruttet folk. Det är er uppgift att faktiskt rannsaka er själva. Gör det tack.
Jag vill ge dig ett råd i all välmening:
Logga ut. Stäng ner dina digitala enheter. Stäng av Internetanslutningen.
Ta med dig en kopp kaffe (eller te/saft/vatten/vad du föredrar) och gå utomhus.
Sätt dig någonstans där du sitter bekvämt och titta dig omkring.
Försök hitta gläldje i det du ser och tänk så många positiva tankar du kan.
Upprepa.