2023-07-09, 09:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Solomon lever precis som man ska.

Vacker flickvän. Två fina barn. Och han ärver minst 2miljoner när farsan trillar av pinn
inom 10år.

Hans framtid är säker.
Jag tror mer på 3-3.5miljoner blir arvet. Men minst 2miljoner.

Den dagen kvittar han skulden. Lever goda livet tills dess.
Eller om han är smart och lämnar Sverige för ett bättre varmare billigt land innan.
Då slipper han betala Kronofogden.

Men hur det än blir så går han säker.

Det värsta man kan göra i livet är att Jobba varjedag när barnen är små.
Det är inte bra. Sen när dom är Över 10år kan man börja arbeta heltid om man har lust.
Men vad är det för liv att arbeta 8h om dagen.
Hämta ungar på dagis. Komma hem trött. Laga mat. Man orkar knappt prata eller umgås.
Se kanske lite på TV och sova för att gå upp tidigt igen. Sämsta livet.

Arbete är överskattat !

Gör som våra politiker !
Lev på staten !
Lev på alla andra !

Njut av det !

De som lyckas leva utan att jobba är riktiga vinnare. Kungar.
De som måste jobba och slita är förlorarna.

Hej och välkommen till tråden
Ni verkar vara väl insatt i denna familj.
Det e ju bra att ha *rika* föräldrar och som kan erbjuda barnen ett fint arv.
Dom har säkert *arbetat* ihop dessa pengar. Hoppas dom inte arbetat FÖR mycket
så dom lever många år till
2 till 3 miljoner är inte fy skam men idag är det inte så mycket pengar tyvärr men visst.
Det är bättre än inget. Då har dom kanske råd att köpa sig en stuga eller lägenhet utan
att behöva ta lån.
Sedan ska fastigheten underhållas och så också och om man köper lägenhet så brukar en *hyra*
även tillkomma på det.
Gud som haver .. Det blir nog bra.
Sedan vet man inte vad livet kan ta för vändningar. Så som sjukdomar, död mm.
Och vi alla blir gamla och skruttiga en dag.

Var det Gud som sa? - ”Den som inte vill arbeta ska heller inte äta.

Jag delar nog inte det du predikar att man skall leva på andra.
Men alla är vi olika.
Och jag hade hellre haft min Mor vid liv än dom pengar jag fick efter henne.
Citera
2023-07-09, 10:12
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom borde slå sig ihop med familjen RASK - Dom har rätt mycket gemensamt.

Där håller jag med dig till fullo! Soloboi och Rask är två herrar som aldrig behövt växa upp. Jag tror det hämmar utvecklingen att inte behöva kämpa för sitt eget i livet. Kan man gå runt och räkna med arvspengar etc så lär man sig inte ta ansvar.
Det märks ju även att tummen sitter mitt i handen på dessa "karlar" då de aldrig behövt göra något själva.

Bra karl reder sig själv (och misshandlar inte kvinnor).
Citera
2023-07-09, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Det är nog allt en firma som gjort detta arbete.

Och vad hade du gjort med trumbromsarna bak? Vet inte riktigt vad det är du kollat upp pris på men kan inte va deras husbil.

Som jag skrev bromskivor alla fyra. Har två USA bilar gamla i samlingen En Mustang och en
Charger båda konverterade med Skivor bak och större, bättre skivor fram samt bromsok
De här är Performance grejjer och kostar endel köpa. Men dom här bilarna är ju värda det.

Och jag hade ju gjort samma på den här Veteran skattebefriade Husbilen såklart.
Gamla trummor är bara lämna på Skroten. Litar inte på trummor alls.

Citat:
Hej och välkommen till tråden
Ni verkar vara väl insatt i denna familj.
Det e ju bra att ha *rika* föräldrar och som kan erbjuda barnen ett fint arv.
Dom har säkert *arbetat* ihop dessa pengar. Hoppas dom inte arbetat FÖR mycket
så dom lever många år till
2 till 3 miljoner är inte fy skam men idag är det inte så mycket pengar tyvärr men visst.
Det är bättre än inget. Då har dom kanske råd att köpa sig en stuga eller lägenhet utan
att behöva ta lån.
Sedan ska fastigheten underhållas och så också och om man köper lägenhet så brukar en *hyra*
även tillkomma på det.
Gud som haver .. Det blir nog bra.
Sedan vet man inte vad livet kan ta för vändningar. Så som sjukdomar, död mm.
Och vi alla blir gamla och skruttiga en dag.

Var det Gud som sa? - ”Den som inte vill arbeta ska heller inte äta.

Jag delar nog inte det du predikar att man skall leva på andra.
Men alla är vi olika.
Och jag hade hellre haft min Mor vid liv än dom pengar jag fick efter henne.

Gud finns inte, bara Jävulen. Därför oskylldiga barn blir skjutna, och utsatta för traffiking och alltmöjligt hemskt. Hade Gud existerat hade inget av dom här sjuka sakerna hänt.

Solomon kommer ärva ett Hus i top skick och stugor. Oroa inte för honom.
Sedan gott om pengar på banken. Han och Melina får bättre liv än flesta kan drömma om.

Arbete åt andra.

Jag själv fixar och säljer samlarbilar och annat skoj. Tjänar tre x mer än någon som sliter åt andra
genom vanligt jobb. Och jag väljer när jag vill fixa och dona. Ibland börjar jag 13.00 på dagen.
Ibland tidigare. Ibland senare. Har två stora garage och hus
Max 4h om dagen blir det för mig. Fritt Skoj, min hobby.

Solomon kommer få det väldigt bra.

Så ni kan sluta prata om jobb och annat. Det går ingen nöd på han.

Lägg tiden för att förbättra era egna liv istället. Solomon är helt Safe, tryggad framtid.
Citera
2023-07-09, 10:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Som jag skrev bromskivor alla fyra. Har två USA bilar gamla i samlingen En Mustang och en
Charger båda konverterade med Skivor bak och större, bättre skivor fram samt bromsok
De här är Performance grejjer och kostar endel köpa. Men dom här bilarna är ju värda det.

Gud finns inte, bara Jävulen. Därför oskylldiga barn blir skjutna, och utsatta för traffiking och alltmöjligt hemskt. Hade Gud existerat hade inget av dom här sjuka sakerna hänt.

Sedan gott om pengar på banken. Han och Melina får bättre liv än flesta kan drömma om.

Arbete åt andra.

Jag själv fixar och säljer samlarbilar och annat skoj. Tjänar tre x mer än någon som sliter åt andra
genom vanligt jobb. Och jag väljer när jag vill fixa och dona. Ibland börjar jag 13.00 på dagen.

Lägg tiden för att förbättra era egna liv istället. Solomon är helt Safe, tryggad framtid.

Tro du på djävulen.
Och om nu djävulen finns så finns även Gud.
Men jättebra att denna familj reder sig.
Jag skulle då inte vilja byta med dom.
Detta är ett forum och nu råkar denna familj ha en egen tråd här på Flashback
(av ngn anl)

Då är det också upp till var och en att ha sin egen åsikt även om den inte är den samma som din.
Pengar.. För oftast bara ont med sig. Men har man så man klarar sig så är ju det bra.
Citera
2023-07-09, 10:40
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Arbete åt andra.

Vad skönt för honom att ha fått ett frikort i livet. Dock hemsk tanke att behöva vara i beroendeställning till tidigare generationer och inte behöva ta något ansvar.

Jag är inte det minsta orolig utan mer skeptisk till att han paratiserar på sin familj och samhället.

Det är dessutom ganska äckligt att gå och vänta på att få casha in från sina föräldrar när de går bort.

Men jag håller med dig, det är ganska tydligt att djävulen finns.
Citera
2023-07-09, 10:49
Medlem
bloodbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Det är nog allt en firma som gjort detta arbete.

Och vad hade du gjort med trumbromsarna bak? Vet inte riktigt vad det är du kollat upp pris på men kan inte va deras husbil.

Nämndes det något om bromsarna i deras video? Det har jag missat i så fall.
Såg att regnr fanns här i tråden tidigare, men kan inte hitta det igen.
Citera
2023-07-09, 11:09
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Gud finns inte så som det ser ut i världen och specielt Sverige med skjutningar och bomber
helatiden.

Ja djävulen finns.
Men jag väljer leva så gott jag kan.

Är Ateist. Alltså jag dyrkar inget och så.

Men åter till Foliehattarna nu som tråden handlar om.

Dom lever soft liv. En sak har Solomon gjort rätt. Han har avlat Svenska barn som är minioritet idag
i Sverige då flesta Svenskar slutat bilda familjer vilket är tragiskt. Då Ahmed avlar på som fan
och kommer ta över år 2040

Fler borde leva som Foliehattarna. Jobb och slit är pinsamt och endast till Losers.
Bättre skaffa familj. Ta det lugnt. Inte stressa.

Göra som Politiker LEVA PÅ ANDRA.
Livet är för kort till heltidsjobb och slaveri åt andra. Varför göra en chef rik och följa hans regler
och slita ut psyke och kropp. Aldrig förstått det.

Hade inte hans föräldrar jobbat och slitit så hade han heller inte haft den hjälpen han har idag och sitt framtida arv om 10 år. Tycker det känns äckligt att uttala sig så i en video. Han räknar alltså med att hans föräldrar är döa inom 10 år.
Jag hoppas dom eller någon närstående till dom läser här.

Var och en väljer sin egen tro.
Citera
2023-07-09, 11:33
Bannlyst
Citat:
Hade inte hans föräldrar jobbat och slitit så hade han heller inte haft den hjälpen han har idag och sitt framtida arv om 10 år. Tycker det känns äckligt att uttala sig så i en video. Han räknar alltså med att hans föräldrar är döa inom 10 år.
Jag hoppas dom eller någon närstående till dom läser här.

Var och en väljer sin egen tro.

Ja dom har slitit hårt och Solomon har varit ensam mycket därför. Fått lida.
Barnen lider alltid om föräldrar jobbar hårt. Det blir mindre kärlek.
Specielt om föräldrar är egenföretagare. Det här måste föräldrar betala tillbaka på något vis till Barnen.

Det pappan är skyldig göra nu är att ge alla pengar till Solomon för hans lycka i framtiden.
Och all missad tid P.G.A pappan valde Jobb, företagen före barnet.
Citera
2023-07-09, 11:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ja dom har slitit hårt och Solomon har varit ensam mycket därför. Fått lida.
Barnen lider alltid om föräldrar jobbar hårt. Det blir mindre kärlek.
Specielt om föräldrar är egenföretagare. Det här måste föräldrar betala tillbaka på något vis till Barnen.

Det pappan är skyldig göra nu är att ge alla pengar till Solomon för hans lycka i framtiden.
Och all missad tid P.G.A pappan valde Jobb, företagen före barnet.

Är han det enda barnet?
Jag vet inte om jag håller med dig att dom *MÅSTE* att dom är *SKYLDIGA* det.
Men visst. Finns dom som tänker så.
Även jag har kämpat, fått avstått en del för att få det jag velat ha. Men jag har aldrig känt att jag *MÅSTE* eller att jag är *SKYLDIG* det. Jag har gjort det för att jag velat. Att jag vill ge mina barn det jag själv saknat. När jag är färdig här så vill jag att mina barn ska ha en trygg framtid utan mig. Så det är väl kanske lite samma. Men jag lär dom även samtidigt att få kämpa lite själva. Allt kommer inte serverat på ett silverfat. Allt är inte klappat och klart. För att bibehålla det du har måste vi alla fortsätta kämpa annars förfaller allt.
Citera
2023-07-09, 11:59
Medlem
Wooqiprwos avatar
Nu handlar inte tråden om mig, men jag har inte fått ett jävla dugg av mina föräldrar, inget körkort, inget startkapital till lägenhet och det fanns inget arv att tala om.

Det går ingen nöd på mig, jag har fått fixa allt jag behöver själv och skulle säga att det gjort mig väldigt gott.

Att glida runt i en husbil från 90-talet och sova fyra personer i samma säng är inte min bild av att ha det gott.

Sen kan han ärva alla pengar i världen om 15-20 år, men han har inte byggt upp något själv och vad ska han göra när något går sönder, kasta 100 000 åt någon annan att fixa det?

Nej han är en hippie och ingen redig familjefar. Dessutom är ju bilden att det är Melina som har tagit hand om de små till 80 %. Vad gör karln i huset? (Läs husbilen). Springer runt och lyssnar på sina egna mantran och slurpar algdrinkar med en kamera i handen?

Visst han har körkort, det ger jag honom, good boy!
Citera
2023-07-09, 12:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Nu handlar inte tråden om mig, men jag har inte fått ett jävla dugg av mina föräldrar, inget körkort, inget startkapital till lägenhet och det fanns inget arv att tala om.

Det går ingen nöd på mig, jag har fått fixa allt jag behöver själv och skulle säga att det gjort mig väldigt gott.

Att glida runt i en husbil från 90-talet och sova fyra personer i samma säng är inte min bild av att ha det gott.

Sen kan han ärva alla pengar i världen om 15-20 år, men han har inte byggt upp något själv och vad ska han göra när något går sönder, kasta 100 000 åt någon annan att fixa det?

Nej han är en hippie och ingen redig familjefar. Dessutom är ju bilden att det är Melina som har tagit hand om de små till 80 %. Vad gör karln i huset? (Läs husbilen). Springer runt och lyssnar på sina egna mantran och slurpar algdrinkar med en kamera i handen?

Visst han har körkort, det ger jag honom, good boy!

Du glömde att han får maten serverad på bordet. Han får provsmaka och göra en bedömning
Medans Melina stått vid spisen, lagat mat OCH tagit hand om barnen så har han varit ute i skogen och lekt Robinson Kruse.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-07-09 kl. 12:19.
Citera
2023-07-09, 13:40
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
Nämndes det något om bromsarna i deras video? Det har jag missat i så fall.
Såg att regnr fanns här i tråden tidigare, men kan inte hitta det igen.
Kommer inte ihåg om de nämnt bromsarna men jag posta reg numret förut och det är OEG732. Men de har väl mest fokuserat på att verkligen serva motorn nu som verkar läcka lite olja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in