2023-07-08, 14:19
Medlem
Vad är det som börjat dyka upp och kallas aktivklubb eller aktivklubbar.
Tex aktivklubb Sverige.
Sett lite på Youtube och tiktok.
Typ högerextrema eller konservativa som tränar kampsport eller vad är grejen.
Vem organiserar och är det seriöst.
Är det mer machokonservativa eller är det politiskt?
Citera
2023-07-08, 19:42
Medlem
Nationellt sinnade människor som tränar ihop, finns över hela Europa.
Citera
2023-07-09, 09:06
Medlem
Är det nazi, eller pingskyrkan eller vad?
Citera
2023-07-09, 11:08
Medlem
Jag tycker namnet låter som en bög klubb. Ingen annan som reagerat på det?
Citera
2023-07-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Jag tycker namnet låter som en bög klubb. Ingen annan som reagerat på det?

För via bögar?

Drogfri undom och #whiteboyssummer
Är namn som används
Citera
2023-07-10, 16:24
Medlem
Nordiska motståndsrörelsen har kommenterat fenomenet i en artikel:

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...na-mannerbund/

Sen dess verkar de dock ha ändrat strategi något och kör som en riksorganisation i alla fall, vilket från start var det största argumentet för att man skulle tillhöra de aktiva klubbarna istället för Motståndsrörelsen, just att man inte var en riksorganisation.
Citera
2023-07-10, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein

Sen dess verkar de dock ha ändrat strategi något och kör som en riksorganisation i alla fall, vilket från start var det största argumentet för att man skulle tillhöra de aktiva klubbarna istället för Motståndsrörelsen, just att man inte var en riksorganisation.
Simon Lindberg är bara rädd att förlora sin führer-status, om det dyker upp småklubbar som han inte styr över.
Citera
2023-07-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Maniac-
Simon Lindberg är bara rädd att förlora sin führer-status, om det dyker upp småklubbar som han inte styr över.

Må så vara, men krävs ju knappast något geni för att förstå att ju större organisation, desto mer kan åstadkommas.
Citera
2023-07-11, 18:17
Medlem
2022-12-31s avatar
Har sett dom också på olika sociala medier. Är det bara en klassisk nationalist grupp som slåss, tränar osv?
Citera
2023-07-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Har sett dom också på olika sociala medier. Är det bara en klassisk nationalist grupp som slåss, tränar osv?

Verkar vara stort i andra länder. Tex Tyskland.
Konservativa pojkar och killar motiverar varandra till drogfritt, porrfritt och hälsosamt leverne. De tränar kampsport och hatar feminister och muslimer.
Känns som en väldigt bra trend
Citera
2023-07-17, 21:28
Medlem
skanepagen1234s avatar
Kul att smågrabbarna har något att syssla med, dock kommer det här precis som allt annat nationella tagit sig för de senaste 20 åren( fria nationalister, de osynliga, förbundet nationell ungdom osv osv) inte leda till ett dugg mer än utbrända personer.
Sen är det ju otroligt cringe( för att använda kidsens språkbruk) att posta "fysik" i tid och otid, som om det skulle vara en bedrift att lyckats träna sig till en hyfsad kropp när det är det enda man gör.
Citera
2023-07-17, 21:33
Medlem
skanepagen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein

Jag tycker det verkar rätt glasklart att aktivklubbarna i sverige vill försöka apa efter vissa segment i nmr, sen förstår jag att vissa av medlemmarna i AK inte vill gå med i nmr då många av dom redan varit med där.
Jag kan tänka mig och jag gissar lite här att LD och den där esten ( whitw boys stockholm) som blev utvisad har ett finger med i spelet rörande AKS och deras uppstart, speciellt med tanke på att gym14 dök upp först och sedan kom AK:arna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in