2023-07-08, 15:11
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Det var länge sedan jag såg länkar till inspelade samtal med ryska soldater, har du några bra att dela med dig av?

Denna youtubern brukar ladda upp avlyssnade samtal och kommentera innehållet. Samtalen kommer från en annan källa, tidigare brukade wartranslated ladda upp avlyssnade samtal men de har slutat med det.
https://www.youtube.com/@insightsfromukraineandrussia/videos

Zolkin. Intervjuer med krigsfångar (RF-ryssar, LPR, DPR:are samt olika etniciteter). Kanalen tappade i kvalitet när de började klippa ner och dubba intervjuerna med engelsk robotröst. Kanalen var mycket bättre när intervjuer hade textad översättning och laddades upp i sin helhet.
https://www.youtube.com/channel/UCwWArPXqGLslRWaP-zKYiXg/videos
Citera
2023-07-08, 15:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Håller ukraina fortfarande på att leta efter luckor?
Ukraina återtar mark för varje dag som går. Ryssen flyr och retirerar på alla områden där Ukraina attackerar….
Citera
2023-07-08, 15:17
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Din lilla pajas texttv säger 26000 döda ryssar och homofoben säger snart 300K jaja du tror på vem du vill. Varför skrivs inga siffror om döda ukr i den här tråden ?? undrar jag och kan också ifrågasätta varför nån måste veta hur många som dött på vardera sida. FUCK krig SLAVA fred
Så bra då! Då kan du fortsätta att kolla på text-tv om du tycker de är bästa källan.
Citera
2023-07-08, 15:18
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ukraina har inget artelleri som passar dessa, ej heller flygplan.
Dessa klusterbomber skall plockas isär och granaterna skall användas i drönare.
Trams!

Du verkar ju helt blåst?

De ska användas av artilleriet för,att bla rensa ryska skyttegravar.
Citera
2023-07-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag tror Finland, Sverige, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Norge, Danmark mfl kommer göra allt som går. För oss vore det trevligt att vara med i Nato först, alternativt ha någon riktigt bra överenskommelse med UK USA innan vi är all in. Ingen som bott nära Ryssland gillar dem. Det kommer märkas.

Givetvis ja! Det är bara synd att det kommer lite för sent......som vanligt. Men såklart inte desto mindre värt för det! Är av samma tanke som dig så missförstå mig rätt ok.

Jag tycker bara att det är lite synd att Ukraina skall behöva betala priset för godtrogna "lättochlagom-pakets" naivitet. I detta håller jag såklart även Danmark och Norge utanför klandrandet. Det är fint att se samarbete ja, men det är lik förbannat lite för sent och till priset att Ukraina behöver kämpa för att rensa upp sitt land i efterhand. Detta skulle såklart aldrig fått ske och det är just där som skräpet i Europa varit för loja och som vanligt väntat sig att annan, i detta fallet USA, skall bära hundhuvudet. Fegt, billigt och falskt är vad jag kallar det. Oavsett hur god man är och oavsett hur mycket man hänger sig åt den "rätta saken", så kan man inte konstant leva på gamla meriter utan att det kommer kritiseras. Antingen är man med i matchen eller så sitter man på läktaren....hundra miljoner på avbytarbänken gör ingen nytta när det röda kortet kommer fram. (Hahahaha.....nu lät jag nästan som han, Kalle någonting, i sitt tjat om fotboll. Detta till det faktumet att jag inte är ett skit intresserad av just det, fotboll.)
Citera
2023-07-08, 15:21
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det verkar gälla alla de här serbiska propagandisterna det är så underbart i det slaviska paradiset att man bara måste bo i väst.
Glöm inte serben GEROMAN som bor i Österrike. Du kommer nog ihåg honom från sitt citat: What airdefence doing?
Citera
2023-07-08, 15:33
Avslutad
Citat:
Jag anade också en gravad hund😀 Vad är poängen med Natostandard om det inte är standard?
M777, Archer och franska Caesar som alla finns i Ukraina är 155mm.

Edit, + polska Krab, brittiska AS90 och tyska Pzh2000 (tack YBB641).
Senast redigerad av Rouen 2023-07-08 kl. 15:40.
Citera
2023-07-08, 15:34
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ska ukraina avväpna ryssen med handgranater och abrahams tanks som står i usa då?
De har mycket bra och lämpliga vapen som HIMARS, Storm Shadow, Archer, Caesar mm.

Vi ser ju enorma ryska förluster av pansar och artilleri varje dag.

Handgranater används dagligen för att rensa skyttegravar från ryska bögsoldater.

Abrams är snart på plats i Ukraina. Utbildning på dessa pågår just nu i Tyskland.
Citera
2023-07-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
M777, Archer och franska Caesar som alla finns i Ukraina är 155mm.
AS90, Krab, Phz2000, 777 och så vidare och så vidare. Finns nog ingen stans i världen där man kan välja och vraka mellan typer av 155 haubits som passar som i Ukraina. Användaren måste vara full eller ryss eller både och.
Citera
2023-07-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
EXAKT varför ???? Terrorist staten USA skickar olagliga vapen till ett pågående krig FY FAAAAN.
Må jänkarna rösta rätt nästa år så "någon" can make the world great again.
SLAVA TRUMP

Och RYSSLAND har använt dessa "olagliga vapnen" sedan dag ETT i Ukraina. Det är inte så att du ser hur jävla skenhelig du är när du kritiserar utan förstånd och rättvisa?

Sluta nu med denna jävla KORKADE propagandan här ok! Det är fan värre att bli sedd som om att man är lika korkad som er genom att ni tillåts "språka" här med oss som har en ICKE rysk/Serbisk hjärna.

Faktumet att du ens tar dig luft utanför din egen ryska hobbysfär och till det tilltalar oss öppet, är fan värre än själva kriget i sig själv. Tack ännu en gång för att sådant skit som dig kan handhas på privat plan i fungerande stater. En snabb respons med ACP och så är faran över och problemet löst. Vi får hoppas att Sverige börjar vakna till liv dem också. Att dalta med sånt uppenbart lögnaktigt skräp som dig gör verkligen inte någon klokare eller mer insatt i det pågående KRIGET i Europa.
Citera
2023-07-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
En triljon är en miljon biljoner. Andra världskriget sägs kostat mellan 1 - 2 biljoner dollar.

1000 miljarder dollar på vårt språk. En billion är lika med en miljard.

En engelsk trillion är samma som en svensk biljon.

Knepigt det där för ryssar, haha
Citera
2023-07-08, 15:43
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Är de? Jag har bara sett den riktas manuellt.
Det finns ju ett antal olika modeller.

M777A1 är ju en rejält vass pjäs med hydraulik, GPS och digitalt sikte.

Det är väl bara grundmodellen M777 som är manuell med optiskt sikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in