Citat:
Ursprungligen postat av
YBB641
Jag tror Finland, Sverige, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Norge, Danmark mfl kommer göra allt som går. För oss vore det trevligt att vara med i Nato först, alternativt ha någon riktigt bra överenskommelse med UK USA innan vi är all in. Ingen som bott nära Ryssland gillar dem. Det kommer märkas.
Givetvis ja! Det är bara synd att det kommer lite för sent......som vanligt. Men såklart inte desto mindre värt för det! Är av samma tanke som dig så missförstå mig rätt ok.
Jag tycker bara att det är lite synd att Ukraina skall behöva betala priset för godtrogna "lättochlagom-pakets" naivitet. I detta håller jag såklart även Danmark och Norge utanför klandrandet. Det är fint att se samarbete ja, men det är lik förbannat lite för sent och till priset att Ukraina behöver kämpa för att rensa upp sitt land i efterhand. Detta skulle såklart aldrig fått ske och det är just där som skräpet i Europa varit för loja och som vanligt väntat sig att annan, i detta fallet USA, skall bära hundhuvudet. Fegt, billigt och falskt är vad jag kallar det. Oavsett hur god man är och oavsett hur mycket man hänger sig åt den "rätta saken", så kan man inte konstant leva på gamla meriter utan att det kommer kritiseras. Antingen är man med i matchen eller så sitter man på läktaren....hundra miljoner på avbytarbänken gör ingen nytta när det röda kortet kommer fram. (Hahahaha.....nu lät jag nästan som han, Kalle någonting, i sitt tjat om fotboll. Detta till det faktumet att jag inte är ett skit intresserad av just det, fotboll.)