Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Tycker inte du ska dra Europa över en kam. England har faktiskt ofta varit före USA med allt större vapen. Det var de som började med långräckviddigt artilleri till exempel.
De pumpade också in NLAW i början, tom redan innan kriget började. Sådant som fick stopp på kolonnerna.
Så, dra inte alla Europeiska länder över en kam.
Så klart inte nej. Och om du ser på mina andra inlägg så är det just Storbritannien (inte bara England) som jag håller "utanför" det Europa jag pratar om i negativa ordval.
Precis som britterna själva gör, dvs, ställer sig på rätt sida om verkligheten även om de är europeer per se.
Jag drar inte med dem i det jag kritiserade som Europas tröghet och naivitet, vilket jag gjort klart för länge sedan. Självklart blandar jag inte ihop en utvecklad och världsgivande britt med resten utav europaskräpet jag pekade på när jag belyste uselheten i att kunna försvara just sig själva, IE - Europa.
Britterna vet åtminstone hur man ordnar saker och ting med lite charm och uppoffring, vilket gör att de, i mina ögon, ses som det som borde vara det riktiga Europa istället för den drösen manana manana parasiter som sitter i solen 24/7 söderut och avnjuter VÅRA uppoffringar utan att ge skit tillbaks till varken oss eller Ukraina.
Jävla tur att Slovakien, Tjeckien, Polen, Kroatien och Nederländerna tillsammans med britterna upprätthåller vad som VERKLIGEN är EUROPA. Medans resten fortfarande sitter och diskuterar(gnäller och gnyr) ihjäl varandra som om att det vore det enda dagen går ut på.
Under tiden så drar de riktiga Europeerna sitt strå till stacken i SAMARBETE med det som håller Europa flytande på riktigt - USA.
Det är just det som är för jävligt och tragiskt! Att USA ÄNNU en gång skall behöva offra sin energi och fokus på något som 30+ länder tillsammans BORDE ha löst för länge sedan.
Detta stjäl tid och kraft från där USA verkligen behöver fokusera, Kinesiska havet, just NU. Men detta har Europa missat eftersom att de återigen sitter och tackar och tar emot lite försent....lite försent....lite försent.....IGEN!
Inte precis så att Europa kommer till hjälp när det verkligen brakar loss där nej. Å nej, ty de har ju fullt upp med att komma ikapp konflikten på sin HEMMAPLAN, IE Ukraina.
Det är helt enkelt för jävligt att detta beteende skall få vissa att "inte dras över en och samma kam" bara för att de uppvisar vilja....FÖR SENT.
Jo, det är faktiskt inte alls fel att kritisera Europa för deras ICKE handlingskraft även om man som jag håller europeer som syskon. Fakta är att det är dem som gjort att det som händer i Ukraina kan ske som det nu gör, oavsett hur "duktiga" de är i efterhand