2023-07-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det är verkligen sorgligt att läsa. Kvaliten på trådens inlägg är skitkass. Massa inlägg baserade på känslor om konflikten. I dagsläget finns det ingenting som tyder på att AFU kommer lyckas slänga ut ryssarna. Tvärtom, man lider stora förluster varje dag vilket givetvis krävs att Nato proxyn behöver skicka mycket mera vapensystem över lång tid.

Vad är det du skriver din pajas?

Wagner har just vänt sig mot Putin.

Ukraina anfaller på ALLA fronter och ryssland kan knappt hålla emot.
Citera
2023-07-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Kolla på en karta från 5 juni och jämför med 5 juli.

HistoryLegends förklarar här vilken flopp "offensiven" varit;

https://youtu.be/UAcl0PTqql8

Tillstår du då att hela kriget Ryssland för varit en "flopp"?

Dom har ju lämnat 40% av erövrad yta redan till exempel.

Och sedan Januari 2023 har dom erövrat noll.

Ukraina satte igång i maj och nu är det Juli och dom har redan hunnit med att invadera landet Ryssland.
Citera
2023-07-08, 10:22
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Var det inte någon av trådens putinrunkare som sa häromdagen ”Ryssland har aldrig hotat Sverige”

Som ett brev på posten

Citat:
Rysslands FN-topp: ”Att rikta om våra robotar mot Sverige är en möjlighet”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1144998
Citera
2023-07-08, 10:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Symboliskt men det visar på skillnaden i ledarskap mellan Zelensky och Putin.

Allt som kan höja moralen för Ukraina är bra.

https://twitter.com/ChristopherJM/status/1677551816827887617
Mycket imponerande. Vågat av Zelenskyj att åka ut till Snake island och lägga blommor på de stupade soldaternas gravar.

Samtidigt sitter diktator Putin i sin bunker och trycker som en liten rädd hare. Han tittade fram i Moskva förrförra veckan, men då började Wagner marschera mot Moskva och diktator Putin flydde omedelbart med regeringsplanet. En liten liten rädd hare. Det är honom som ryssarna valt att skicka sina pojkar i döden för.
Citera
2023-07-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Symboliskt men det visar på skillnaden i ledarskap mellan Zelensky och Putin.

Allt som kan höja moralen för Ukraina är bra.

https://twitter.com/ChristopherJM/status/1677551816827887617

Ja Ukraina kan nog inte önska sig mer från ledarskapet.
Från dag ett varit i händelsernas centrum.
Orädd, enande och har förtroende för hur hans förvaltning handhar ansvaret han delegerat.
Citera
2023-07-08, 10:28
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Var det inte någon av trådens putinrunkare som sa häromdagen ”Ryssland har aldrig hotat Sverige”

Som ett brev på posten

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1144998
Jag tror inte vi ska ta så allvarligt på det hotet.
Med tanke på att Rysslands armé är en clowncirkus så är det mycket möjligt att robotarna fastnar när ryssarna står och vevar på den gamla rostiga veven för att rikta om dem.
Citera
2023-07-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har missuppfattat något. Nato befinner sig inte i Ukraina, men flera Natoländer har skickat materiel till den ukrainska armén. Ryssland, som påstods vara världens näst största krigsmakt, förlorar mot den vanliga ukrainska armén. Skrattretande.
Goddag yxskaft, du vet vad jag menar.
Sist jag kollade så ockuperar ryssland 117 000 kvadrat kilometer av ukraina, ungefär 3 hela Danmark.
Vad är det ukraina vinner för något?
Citera
2023-07-08, 10:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Sist jag kollade så ockuperar ryssland 117 000 kvadrat kilometer av ukraina, ungefär 3 hela Danmark.
Nu har ju Ukraina fått kluster bomber, nu vänder det!
Eller?
Motoffensiven går ju sådär.
Citera
2023-07-08, 10:35
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Kriget, utöver att förlora det förstör även Putin hela Ryssland.

Det dumma fanskapet.
Citera
2023-07-08, 10:38
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du får väl titta på kartan över vad Ryssland initialt tog i sitt tredagarskrig – de hade tagit Charkiv, Sumy och en mängd andra städer och orter. Du kanske minns Bucha, där ryska soldater våldtog ukrainska kvinnor och sen sköt dem i huvudet?
Ryssland har redan förlorat 40% av de områdena de initialt tog. Klockan tickar för ryssen.
Citera
2023-07-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nu har ju Ukraina fått kluster bomber, nu vänder det!
Eller?
Motoffensiven går ju sådär.

Trots att Ukraina bara satt in en bråkdel av sin motoffensiv-styrka har dom redan tagit tillbaka mer yta än Ryssland gjorde under hela sin vinteroffensiv. Utöver detta slår Ukraina ut massvis med rysk utrusning (2-3 ggr mer jämfört med ryssarna om man går efter betrodda Oryx siffror) i form av stridsvagnar och artilleri i väntan på rätt tillfälle att slå till stort. Så även om det går långsamt ser det ganska ljust ut för oss som vill tillhöra den fria världen.

Hoppas du tillfrisknar och finner mening i livet, kamrat Incel!
Citera
2023-07-08, 10:46
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja och Ukraina hamrar på systematiskt och utplånar orcherna. Man har otroligt mycket kvar av sin offensiva förmåga och först när Ukraina inte har det kan du spela Allan över att Ryssland lyckas förgöra ett land.

Efterblivet att sitta och hurra över att Ryssland är på krigsstigen och ockuperar land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in