2023-07-07, 13:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag är lite orolig att Xhaka kommer saknas väldigt mycket. Han har ändå varit som en farbror till alla unga spelare i denna trupp.

Undrar också vem som tar över nu när Artetas ass. har slutat. Fansen på twitter skriker efter Santi då dom två varit bästa polare sen yngre år, men jag vet inte om det är bästa lösningen.
Instämmer. Xhaka har varit som en gigant för oss under de senaste två säsongerna, och hans ledaregenskaper och erfarenhet har haft stor betydelse för våran framfart. Men samtidigt så börjar Xhaka att dra mot åren, och vi får nu en summa för han som vi knappast hade fått om tex 2 år.

När det gäller ny assistent, så hoppas jag att klubben går en erfaren och gärna meriterad assi.tränare till Arteta. Dock så hade det såklart varit nice med en AFC-legend som Santi Men vettetusan om han är rätt man för jobbet i dagsläget?
Citera
2023-07-07, 13:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Steve Round.
https://theathletic.com/4670813/2023/07/06/arsenal-steve-round/

Aha, vi har flera assisterande

Såg att vår medical chief O'Driscoll tar sitt pick och pack och flyttar hem till Manchester för att istället jobba åt United. Kommer va konstigt att se honom på Uniteds bänk, han har varit en del av Arsenals team väldigt länge.
Citera
2023-07-07, 14:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Såg att vår medical chief O'Driscoll tar sitt pick och pack och flyttar hem till Manchester för att istället jobba åt United. Kommer va konstigt att se honom på Uniteds bänk, han har varit en del av Arsenals team väldigt länge.
Givetvis, en hel stab nu för tiden.
Jaså en till, den har jag missat. Känns som nya Liverpool som också haft en del personal som passerat ut genom dörren på sista tiden.
Citera
2023-07-07, 14:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Givetvis, en hel stab nu för tiden.
Jaså en till, den har jag missat. Känns som nya Liverpool som också haft en del personal som passerat ut genom dörren på sista tiden.

Han var på väg till Liverpool för några år sedan. Men sen tog Arteta över och lyckades övertala honom att stanna. Ska vara väldigt populär bland spelarna, så lite tråkigt men förstår att han vill närmre sin familj.
Citera
2023-07-07, 14:41
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Ass. tränare enligt https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arsenal_FC
England Steve Round
Nederländerna Albert Stuivenberg
Spanien Carlos Cuesta
Frankrike Nicolas Jover
Spanien Miguel Molina [3]
Citera
2023-07-07, 14:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ass. tränare enligt https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arsenal_FC
England Steve Round
Nederländerna Albert Stuivenberg
Spanien Carlos Cuesta
Frankrike Nicolas Jover
Spanien Miguel Molina [3]

Förr i tiden hade man en manager, en ass manager och sen "first team coaches". Men det var väl på den tiden Wenger skötte allt
Citera
2023-07-07, 14:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Förr i tiden hade man en manager, en ass manager och sen "first team coaches". Men det var väl på den tiden Wenger skötte allt
Precis, lägg till hela läkar-fysik teamet etc etc

https://www.transfermarkt.com/fc-arsenal/mitarbeiter/verein/11

https://trainingground.guru/staff-profiles/arsenal-staff-profiles
Senast redigerad av Drickback 2023-07-07 kl. 14:51.
Citera
2023-07-07, 21:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Enligt Daily Mail, så vill Mbappe bara joina Arsenal om han ska till England. Låter trevligt Dock så är DM den sista källan som man ska ta seriöst.
Citera
2023-07-07, 23:25
Medlem
jontepsgs avatar
Så nu har Saka, Martinelli och Saliba förlängt med Arsenal. Dvs exakt dom spelarna som motståndarfansen påstod skulle lämna. Nya tider för oss Arsenalfans, men också nya tider för moståndet!
Citera
2023-07-07, 23:36
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enligt Daily Mail, så vill Mbappe bara joina Arsenal om han ska till England. Låter trevligt Dock så är DM den sista källan som man ska ta seriöst.
Var det inte du som hånade Liverpool fansen när Mbappe ryktades dit? Han kommer inte gå till PL och Arsenal är nog i en bättre sits utan en av fotbollsvärldens största divor på 500k i veckan.
Citera
2023-07-08, 00:28
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Var det inte du som hånade Liverpool fansen när Mbappe ryktades dit? Han kommer inte gå till PL och Arsenal är nog i en bättre sits utan en av fotbollsvärldens största divor på 500k i veckan.

Jo visst gjorde han det. Och som arsenalfan håller jag helt med dig för jag vill verkligen inte se Mbappe i dagens Arsenal.
Citera
2023-07-08, 00:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hånade? Jag tog bara och skrattade åt «ryktet» om Mbappe till Liverpool. Och fakta är att det bara var Liverpool som uttryckte intresse för Mbappe, sanningen är den att det inte var ngt öht i ryktena om Mbappe till Liverpool. Men roligt nog, så var det rätt många i Liverpool-klanen som gick runt och trodde att Liverpool hade chans att värva Mbappe

Det sagt, så tror jag inte att det är ngn sanning öht i dessa rykten kring Mbappe/Arsenal heller.
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jo visst gjorde han det. Och som arsenalfan håller jag helt med dig för jag vill verkligen inte se Mbappe i dagens Arsenal.
Nej, det gjorde jag inte alls - läs svaret ovan.

Ingen hade tackat nej till Mbappe, men vi har helt enkelt råd att betala en mille i veckolön till en enkelt spelare.

Hursomhelst, denna storyn från Daily Mail tror jag inte är ngt annat än pure BS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in