2023-07-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Oceangate borde berätta om loggen är den riktiga eller fake

Och om den är fake vad är då den äkta ? Finns det några skäl att inte visa den ?
Citera
2023-07-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Med tanke på att sjunkhastigheten var för hög redan från början, alltså när det omgivande trycket var i sammanhanget väldigt lågt, så undrar jag om det verkligen var en läcka in till tex batteripaketet. Det låter otroligt att en båt gjord för 4000m skall börja läcka på 50m djup... Inte ens amatörerna på ocean gate kunde väl konstruera något så dåligt?

Men det är väl själva tryck kabinen som är gjord för 4000 m. Övrig utrustning fanns väl bakom och utanför denna.
Citera
2023-07-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Men det är väl själva tryck kabinen som är gjord för 4000 m. Övrig utrustning fanns väl bakom och utanför denna.

All utrustning som sitter utanför skrovet måste ju vara gjord för att tåla 4000m, annars går det åt pipan.
Citera
2023-07-07, 14:10
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
https://www.youtube.com/watch?v=4Dj8IJbP41c

Tack! Konstigt att ingen ombord på ubåt eller fartyg verkar ha reagerat på hur snabbt ubåten sjönk.
Citera
2023-07-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Tack! Konstigt att ingen ombord på ubåt eller fartyg verkar ha reagerat på hur snabbt ubåten sjönk.

Om det nu är så att konversationen inte är fejk, så är det underligt. Lyssnar man på meddelandena mellan yta och båt, så framgår det att de på ytan inte vet på vilket djup båten är. Det är stockton som meddelar.

Men ingen verkar reagera, vilket är så absurdt att man kan fråga sig om den konversationen verkligen kan vara sann.
Citera
2023-07-07, 14:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Om det nu är så att konversationen inte är fejk, så är det underligt. Lyssnar man på meddelandena mellan yta och båt, så framgår det att de på ytan inte vet på vilket djup båten är. Det är stockton som meddelar.

Men ingen verkar reagera, vilket är så absurdt att man kan fråga sig om den konversationen verkligen kan vara sann.

Personligen tror jag det är fake. Att inget av de stora internationella mediehusen har valt att gå ut med storyn tyder också på det.

Gissar dock att den riktiga kommunikationen kommer ut tids nog.
Citera
2023-07-07, 14:47
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Jag undrar jag om det inte är en fejk-konversation, producerad som nån egendomlig damage-control producerad av kvarvarande folk på OceanGate… ”rädda det som räddas kan”
Citera
2023-07-07, 16:10
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Personligen tror jag det är fake. Att inget av de stora internationella mediehusen har valt att gå ut med storyn tyder också på det.

Gissar dock att den riktiga kommunikationen kommer ut tids nog.
Kan vara så att de stora medierna i USA inte vågar gå ut med det när inget ännu är bekräftat?
Ja, kommunikationen lär bli offentlig förr eller senare. Jag tror inte de skulle våga mörka något heller.
Citera
2023-07-07, 16:15
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag undrar jag om det inte är en fejk-konversation, producerad som nån egendomlig damage-control producerad av kvarvarande folk på OceanGate… ”rädda det som räddas kan”
Vem vet, men med tanke på hur stor den här nyheten har blivit så undrar jag om man verkligen skulle våga mörka eller ljuga om något. Jag misstänker att de anhöriga kommer kräva enorma skadestånd och om det då också skulle visa sig att de mörkat något i efterhand blir nog skadan ännu större för dom.

Det där företaget lär ju gå i graven inom kort?
Citera
2023-07-07, 18:48
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vem vet, men med tanke på hur stor den här nyheten har blivit så undrar jag om man verkligen skulle våga mörka eller ljuga om något. Jag misstänker att de anhöriga kommer kräva enorma skadestånd och om det då också skulle visa sig att de mörkat något i efterhand blir nog skadan ännu större för dom.

Det där företaget lär ju gå i graven inom kort?

Av vem? OceanGate är färdigt som företag men deras tillgångar kommer inte räcka till något skadestånd.
Citera
2023-07-07, 19:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Av vem? OceanGate är färdigt som företag men deras tillgångar kommer inte räcka till något skadestånd.

Hur stora, eller små, är Oceangates och deras ägares gemensamma tillgångar?
Citera
2023-07-07, 19:11
Medlem
Sqrbankens avatar
Tror diverse stormakters militära listeners som ligger spridda längst Atlantens botten fångat upp både implosion och explosion. Om det akustiska, textbaserade, kommunikationsprotokoll Oceangate använde sig av var programmerat och klockat för att sända och ta emot datapaket typ ASCII / morse så var det nog fler än en aktör som tog del av kommunikationen i nära realtid dessutom.

Ligger väll i sakens natur för nationella underrättelsetjänster att hålla låg profil även om just detta ärende handlade om civil klåpar-aktivitet varför alltsammans tilläts mynna ut i en fyra dagars shit show. Att precis ingen av de räddningstjänster som var på plats inte satt på facit via känningar redan under måndagen har jag dock svårt att tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in