2023-07-07, 09:55
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Men du utreddes aldrig kring VARFÖR du hade lågt testosteron? Låter helt sjukt att fucka upp sin fertilitet och produktion permanent sådär på en ung man när orsaken kan vara ett underliggande tillstånd (vilket det alltid är) så länge man inte fått bollarna avkapade.

Finns inget mer att utreda. Jag har redan gjort Magnetröntgen på min hypofys då jag misstänkte en tumör men det visade inget ovanligt. Alla självklara anledningar till varför jag skulle ha lågt testo är redan undersökta och uteslutna. Jag har helt enkelt spontant utvecklat låg LH och FSH produktion i hypofysen, inget mer med det. Oförklarligt. Kan vara något autoimmunt eller vem vet.
Citera
2023-07-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExplosiveMonkey
Finns inget mer att utreda. Jag har redan gjort Magnetröntgen på min hypofys då jag misstänkte en tumör men det visade inget ovanligt. Alla självklara anledningar till varför jag skulle ha lågt testo är redan undersökta och uteslutna. Jag har helt enkelt spontant utvecklat låg LH och FSH produktion i hypofysen, inget mer med det. Oförklarligt. Kan vara något autoimmunt eller vem vet.

Så med andra ord är det din kost och livsstil som orsakat det. Känner folk som nollat sin testo med hård träning t.ex.
Ingenting är statiskt. Kroppen börjar inte helt plötsligt stänga av sin produktion utan anledning.
Citera
2023-07-07, 10:41
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Så med andra ord är det din kost och livsstil som orsakat det. Känner folk som nollat sin testo med hård träning t.ex.
Ingenting är statiskt. Kroppen börjar inte helt plötsligt stänga av sin produktion utan anledning.

Klart man kan sänka sin testo rejält med kosten och typ vara extremt låg kroppsfett samtidigt som man tränar hårt. Saken är att det kan man inte göra i flera år. Förr eller senare ändrar man hur man äter, man går upp i vikt och tappar motivation för träningen. Jag fick symtom på en månad, bara plötsligt, och sen var det så, i flera år, tills jag fick behandling.
Citera
2023-07-07, 11:51
Medlem
Citat:
Klart man kan sänka sin testo rejält med kosten och typ vara extremt låg kroppsfett samtidigt som man tränar hårt. Saken är att det kan man inte göra i flera år. Förr eller senare ändrar man hur man äter, man går upp i vikt och tappar motivation för träningen. Jag fick symtom på en månad, bara plötsligt, och sen var det så, i flera år, tills jag fick behandling.

Haha det fungerar inte så. Du gjorde något fel eller har någon odiagnostiserad underliggande orsak. Måste verkligen vara riktigt läskigt att leva med den uppfattningen om att kroppen blir sjuk utan orsak och inte kan läka.
Citera
2023-07-07, 21:57
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
För det första bör du ta prov fler än en gång då något kan ha gått fel med provet eller så hade du bara lågt testo just vid det tillfället. Du skriver din vikt men inte längd, så vi kan inte veta om du är överviktig eller inte. Hur ser din övriga livsstil ut, träning, mat osv? Vad gjorde du dagen innan provet? Dricker du alkohol?

Oavsett vad du svarar på dessa frågor, egentligen, så handlar det ändå om din subjektiva uppfattning. Bortse från värdet 13 nmol/L som du fått. Mår du bra i din vadag? Har du libido? Kan du bygga lite muskler om du tränar eller är det hopplöst? Fungerar din penis korrekt med erektioner?

Update, blev extremt förvånad! Hamnade på 27nmol/L Alltså 1nmol/L över de normala

Testo verkar inte vara ett problem för mig iallafall. Tröttheten är kvar, funderar på att testa andra värden.. Förslag? Tack återigen
Citera
2023-07-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
Update, blev extremt förvånad! Hamnade på 27nmol/L Alltså 1nmol/L över de normala

Testo verkar inte vara ett problem för mig iallafall. Tröttheten är kvar, funderar på att testa andra värden.. Förslag? Tack återigen

Sköldkörtelhormonerna samt kortisol.
Citera
2023-07-08, 09:14
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87

Håller med blublang. Kolla sköldkörtelhormonerna. Däremot ser jag ingen mening att kolla kortisol då endast ETT provresultat på kortisol inte säger så mycket. Dessutom bör man mäta kortisol så fort man vaknar, när man fortfarande ligger i sängen, annars finns det miljontals faktorer som kan påverka ditt värde.

Utöver sköldkörtelhormoner skulle jag föreslå att du tar prover för lever, njurar och vitamin D. Kolla även ditt blodtryck och vilopuls. Det kan ju vara så att du är trött på grund av att ditt hjärta jobbar hårt hela tiden.

Mvh
Citera
2023-07-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hahahaha , 1.5 liter hade nog blivit lite segt för blodådrorna ( hb 2000). Ja 1.5 ml.
Jag har fått 4 ml / en flarra per 8:e vecka och får administrera själv. Har berättat att jag provat mig fram och tycker att 1.5 /3v fungerar bäst. Vilket var okej. Det viktiga bara att inte blodvärdena drar iväg. Ordinationen är dock 4 ml per 8e vecka.
Sist jag kollade låg dalvärde på 28 så ligger väl lite i överkant men..

Körde cirka ett år med 1 ml per 14 dag, men tycker det blev lite mer skjuts på 1.5 var 21:e dag.
Låter ju toppen, det är där någonstans jag vill landa nu i yngre dagar.

Sätter du fortfarande i gluteus maximus?
Citera
2023-07-08, 21:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Låter ju toppen, det är där någonstans jag vill landa nu i yngre dagar.

Sätter du fortfarande i gluteus maximus?
Vad ligger du på då i värde?
Ja, har inte provat nåt annat i.m. Dock subq men gav riktigt sunkiga värden. Du?
Citera
2023-07-11, 20:55
Medlem
Kliande bröstvårtor en vecka efter injektion, något att oroa sig för? 5e injekt och har inte upplevt det innan.
Ingen ömhet vid beröring eller så utan endast en lite obehaglig kliande känsla.
Upplever också att jag svettas sjukt mycket mer, upplever ni också det på nebido?
Citera
2023-07-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26
Kliande bröstvårtor en vecka efter injektion, något att oroa sig för? 5e injekt och har inte upplevt det innan.
Upplever också att jag svettas sjukt mycket mer, upplever ni också det på nebido?

Det är när dina nivåer peakar och du aromatiserar till östrogen. Vill det sig illa kan du utveckla gynekomasti. Man svettas i regel mer på TRT av förklarliga skäl och det blir mer markant när östrogenet är högt. Östrogen kan dra iväg på nebido och det är ett av de största problemen med det protokollet.
Citera
2023-07-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26

Ja, känt allt det där. Det blev mer stabilt efter 1 år för mig. Då hade vi hittat ett intervall som inte dippade mina värden. Tonåren var stora ömma tuttar för mig, var rädd att det skulle komma tillbaka men det har mestadels inte varit ömt alls. Men visst, i början och någon enstaka gång har det känts som att nu växer det bröstvävnad.

Innan intervallet var funnet så var sprutorna ungefär såhär, 2 veckor med trött, varm, ledsen, hungrig. Sedan mådde jag normalt, sedan 2-3 veckor med ilska och så ny spruta. Repeat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in