2023-06-24, 16:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Har en granne som kör med motorsågen nu klockan 21:00, bor på landet. Han bor väl cirka 250 meter ifrån mig, han började säkert röja tidigare. Jag har bott på landeh nu i 5 månader. Är detta normalt beteende? Känns som det aldrig hade hänt i ett villaområde att nån tex hade satt igång gräsklipparen kl 21:00 på midsommar direkt. På midsommar ska man avguda naturen inte förstöra den.

Detta har aldrig hänt innan på kvällen utan det är första gången nu som det händer, på midsommar dessutom som nån väsnas med motorsåg. Varför? Vill man jävlas?

Ingen jävel vill ju vara ute och jobba med tunga jobb mitt på dagen i den här hettan, så tro fan att dom som inte håller till inom tätort med massa regler för vilka tider dom får jobba kör så mycket dom kan efter att solen krupit ner en bit och det inte är gassande hett längre.
Citera
2023-06-25, 21:16
Medlem
Hej!
Har fått en riktigt jävlig granne som trakasserar hela grannskapet med sin j-a motorcykel och raggarmusik. På helger och ibland även vardagar ställer han sig tillsammans med sin slödder-gäng på bensinstationen ca. 100 meter från min bostad och spelar så j-vla hög musik att folk som går ute med hunden vänder sig om och kollar. Seriöst, tavlorna i min lägenhet vibrerar och han kan hålla på till 3-4 på morgonen.

Nästan värre är dock hans j-vla motorcykel.
Han verkar vara arbetslös, sena nätter på vardagar står han gärna med motorcykeln på tomgång i en kvart mitt i natten typ klockan 01 en tisdag så man vaknar och inte kan somna om ens med öronproppar då den vibrerar så högt. Sedan varvar han upp den till max (ni vet hur en motorcykel låter på höga varv) och kör i hög fart på vår gata om och om igen. Ofta kommer han tillbaka och drar iväg minst en gång i timmen, sedan står cykelhelvetet på tomgång en bra stund till medan han röker och pratar med sina sluskkompisar som inte heller verkar sova på nätterna.

Har funderat på att nån tidig morgon då han sover, att gå och slå i en liter vatten i tanken på hans hoj. Ha ringen koll på det här med motorer och så, hojen ser dyr ut i alla fall, tror ni det kommer bli tillräckligt med skador så man slipper höra fanskapet mer denna sommar? Kommer han fatta vinkeln?
Citera
2023-06-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Hej!
Har fått en riktigt jävlig granne som trakasserar hela grannskapet med sin j-a motorcykel och raggarmusik. På helger och ibland även vardagar ställer han sig tillsammans med sin slödder-gäng på bensinstationen ca. 100 meter från min bostad och spelar så j-vla hög musik att folk som går ute med hunden vänder sig om och kollar. Seriöst, tavlorna i min lägenhet vibrerar och han kan hålla på till 3-4 på morgonen.

Nästan värre är dock hans j-vla motorcykel.
Han verkar vara arbetslös, sena nätter på vardagar står han gärna med motorcykeln på tomgång i en kvart mitt i natten typ klockan 01 en tisdag så man vaknar och inte kan somna om ens med öronproppar då den vibrerar så högt. Sedan varvar han upp den till max (ni vet hur en motorcykel låter på höga varv) och kör i hög fart på vår gata om och om igen. Ofta kommer han tillbaka och drar iväg minst en gång i timmen, sedan står cykelhelvetet på tomgång en bra stund till medan han röker och pratar med sina sluskkompisar som inte heller verkar sova på nätterna.

Har funderat på att nån tidig morgon då han sover, att gå och slå i en liter vatten i tanken på hans hoj. Ha ringen koll på det här med motorer och så, hojen ser dyr ut i alla fall, tror ni det kommer bli tillräckligt med skador så man slipper höra fanskapet mer denna sommar? Kommer han fatta vinkeln?

Varför ringer du inte polisen istället för att själv göra något olagligt? Eller ville du bara gnälla av dig?
Citera
2023-07-01, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buggaz
Varför ringer du inte polisen istället för att själv göra något olagligt? Eller ville du bara gnälla av dig?

Förväntar mig inte att det skulle hjälpa att ringa polisen och har ingen lust att spendera 3-4 år av dålig sömn i väntan på att polis och fastighetsägare ska agera. Vill få tyst på skiten nu direkt. Bryr mig inte om det är olagligt, han får skylla sig själv.
Citera
2023-07-04, 00:31
Medlem
jymdjakets avatar
Starkt samband mellan att digga skitmusik och vilja bjuda grannarna på den vid udda tider.
Citera
2023-07-04, 00:45
Medlem
zombie-nations avatar
Grannen ovanpå lät som hon spikade mitt i natten. Bryr mig inte.

Däremot glad att min hotfulla granne är borta sedan 4 månader. Hans namn står på dörren men det bor ingen där. Jag hoppas han inte kommer tillbaka men nu har det gått längre än uppsägningstid så jag tror han kommer tillbaka.
Citera
2023-07-04, 12:25
Medlem
Viralas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Grannen ovanpå lät som hon spikade mitt i natten. Bryr mig inte.

Däremot glad att min hotfulla granne är borta sedan 4 månader. Hans namn står på dörren men det bor ingen där. Jag hoppas han inte kommer tillbaka men nu har det gått längre än uppsägningstid så jag tror han kommer tillbaka.

Har du kollat om den hotfulla grannen har någon dom mot sig?

En (kul) anekdot:
En vän funderade på att flytta till ett annat flerfamiljshus, skulle på visning och allt. Jag googlade och fann att mannen som bodde på bottenvåningen precis där man skulle väntat på hissen hade två domar mot sig och var omskriven för återkommande fall av kvinnomisshandel. Det sjukaste var väl att misshandeln gällde hans fru både gångerna. Han hade alltså suttit inne för att sedan komma ut och välkomnas hem av frugan...
Men av tidningsartiklar att dömma så slog det bara slintnär han var på fyllan. Oturligt nog var han alkoholist.
Citera
2023-07-04, 16:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virala
Har du kollat om den hotfulla grannen har någon dom mot sig?

Han har inte det tyvärr.
Citera
2023-07-07, 00:28
Medlem
1754s avatar
Så jävla underbart att man vaknade natten till igår och får svårt att somna om av att grannen under mig röker inomhus och skiten kommer upp till mig och förpestar min lägenhet påväg ut ur ventilationssystemet. Jag önskar man kunde skicka ner några rediga brakare via ventilationen i retur.
Citera
2023-07-07, 07:15
Bannlyst
Att bo granne med par som bråkar/gör ljud/skriker? Erfarenheter?

Bor granne med ett par som ofta bråkar rejält, minst en gång i veckan skulle jag vilja påstå. Då hör man att det slås i väggar/dörrar, tjejen gapar men även snubben också. Tror inte det är något våld inblandat men det verkar gå rejält vilt till. Sen slutar det med att någon av dem stormar ut och går iväg.

Ganska tröttsamt för när de väl drar igång kör de i minst 15 minuter, ibland 30 och ibland kan det vara mitt i natten om det är på helgen.
Annars ett välklätt par som hälsar trevligt när man stöter på dem. När de flyttade in kom de och hälsade på och berättade att båda jobbar heltid på riktigt bra jobb, så har svårt att tänka mig att droger är inblandade. De bara bråkar helt enkelt.

Hursomhelst, någon som känner igen sig? Har ni bott granne med folk som bråkar, gör stora ljud och gapar? Bör man försöka göra något åt eller bara let it go så att säga?
Citera
2023-07-07, 07:19
Medlem
En sann svenne gör väl som du och knyter näven i fickan och låter packet styra och ställa.
Citera
2023-07-07, 07:20
Medlem
SexgalenZombies avatar
Jag brukar ringa snuten anonymt och säga att jag hör en kvinna skrika i lägenheten intill, att jag vet inte men hon låter livrädd. Då kommer snuten och knackar på hos dom. Sedan brukar de tona ner sig rejält när de begriper att de hörs och att snuten har koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in