Citat:
Ursprungligen postat av
Green Eyes
Zelensky talar till nationen varje dag om du har missat det.
Tack för responsen
Det har jag ju så klart gjort -- har inte Ukrainsk TV
Lite off topic men det gjorde Joseph Goebbels i Tyskland Också talade till nationen
propagandaminister
Såväl som alla företagsledare som ljuger om sina produkter.
Vad jag far efter är i Svensk TV ..eller väst TV
Där han efter att ha begärt en massa vapen för att kasta ut Ryssarna nu har detta på G
Kan trappa ner på HIMARS och det skitet
och vi kan börja trappa ner på vapenleveranser planera för återvändandet
Behöver cement och armeringsjärn byggjobbare till Jul är ni hemma igen flyktingar.
det finns 2 narrativ här det går Dåligt eller det går Bra Ofta där man kallar den andra för Dum i Huvudet
Att börja kriga med stormakt det är ju ingen bra ide Diplomati heter det ..
Historien visar att man får på " röven " i Sovjet / Ryssland
Dom har mycket artilleri historiskt
Nu har dom hunnit gräva ner sig och det gick ju aldrig komma förbi det --- första världskriget var de 5 år dom försökte nada
Hitler var ju inte så dum att han försökte han gick runt Via Belgien och där,,Rundade
Sedan finns det satellitbilder numera det verkar ju inte synas ngn spurt österut vare sig från Ryssar eller Ukrainare
Jag säger det att det vore bra om aggression inte lönar sig för ryssarna kanon En fascist / diktator besinnar sig ju inte det är inte slut där om han nedkämpar Ukraina -- så är det nog.
Men visst finns det signaler om att det gått i stå ..det kan ju ändra sig när man får hål på ballongen om talesättet kan vara lämpligt .folk verkligen börjar springa österut ..fullt möjlig.
Hitler hade dom på Språng i Början det kan hända Man ville ju se
en par fem åtta km per dag i satellitbilder
Fronter flyttar sig men de satellitbilderna har jag inte sett .har jag fel så vänligen berätta var dessa bilder finns