2023-07-07, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Om rysarna blir manglade Big Time varför är inte Zelensky på TV ?
Moral boostar och berättar att flyktingar kan börja planera för återvändandet.
6 miljoner vill resa hem

Zelensky talar till nationen varje dag om du har missat det.
2023-07-07, 06:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag har angivit källor tidigare och jag tycker de står sig, vilket inte en majoritet av de som skriver här tycker. Spelar ingen roll vilka källor man använder sig av om man saknar förmåga att urskilja huvudsaker från bisaker. Det är en gåta för mig hur man kan tro att Ukraina har något att vinna på att fortsätta detta. Allt pekar på motsatsen, skuldsättning, förstörelse, decimering av befolkningen och en motståndare, Ryssland, som är överlägsen på alla plan. Spelar ingen roll vilken källa man anger om källan blundar för dessa fundamenta.
Tidigare, samtidigt med Molotov–Ribbentrop-pakten?
Nej skämt åsido, den gubben går inte.
2023-07-07, 10:33
Medlem
Zelensky hotar nu länder som inte ger han vapen
Zelensky clashes with EU state president over weapons demands
Ukraine’s leader berated his Bulgarian host in a televised meeting
https://swentr.site/news/579309-zelensky-bulgaria-weapons-scandal/

Inte första gången heller
Zelensky: US Will Have To Send 'SONS AND DAUGHTERS' To Fight In Ukraine If NATO Doesn't Stop Russia
https://www.youtube.com/watch?v=v6qlDvcN1fU

Ökande risk att Zelensky försöker få in hela världen i hans krig nu när "offensiven" inte kommer någonstans.
2023-07-07, 10:36
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Ukrainare är ohyra enligt dig?
Killing ratio 1 - 4, det går en död ryss på 4 ukrainare.
Att du tycker att Biden sköter sitt jobb säger ju allt.

Nja ratiot är helt tvärtom!

Allt blir tvärtom när man diskuterar med Vatniks!

Det ända man faktiskt kan vara säker på.

Måste gå skitdåligt för ryssen för alla Vatniks vill antingen att Ukraina ska lägga ned vapnen eller ta sig till förhandlingsbordet för att avtala bort allt land som orcherna tagit med våld!
2023-07-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Du menar förstås tvärtom. Det dör fler ryssar än ukrainare helt klart, allt annat är skitsnack.

Han använder Ryska propaganda kanaler som informationskälla. Du vet de som anser att ryssarna förstört fler än 2x mer tanks än Ukraina någonsin haft tillgång till.
Man får ge de mentalt eftersatta vatniksen lite svängrum annars kanske de ramlar och slår sig.
2023-07-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
"The most eye-catching detail is a claim that while Russian combat deaths were between 16,000-17,500 on 1 March, Ukrainian losses were more than four times higher at 71,000. "
https://inews.co.uk/news/world/ukrai...ensive-2262409
Enligt de läckta dokumenten från Pentagon tidigare i år. Sedan har PK-MSM omvandlat dessa hårda fakta till tvärtom, men studerar man originaldokumenten ser man hur det är.
Propagandan från Kiev och Washington måste säga tvärtom för att inte vapenleveranser från oss i Väst ska upphöra.

Du menar de photoshopade dokumenten som ryssland gav ut? För du vet att Ryssarna ändrade på dokumenten eller hur?
2023-07-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du menar de photoshopade dokumenten som ryssland gav ut? För du vet att Ryssarna ändrade på dokumenten eller hur?

Nej det är lögn. Som jag skrev var man tvungen att göra "damage control" för att det är det mest komprometterande med de läckta dokumenten.
Resten av dolumenten var egentligen så intressant
Pudelns kärna är att det dör fler ukrainare än ryssar i kriget.
Klargör man det faller hela propagandaupplägget från Kiev och Washington.
2023-07-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Zelensky talar till nationen varje dag om du har missat det.

Tack för responsen
Det har jag ju så klart gjort -- har inte Ukrainsk TV
Lite off topic men det gjorde Joseph Goebbels i Tyskland Också talade till nationen
propagandaminister
Såväl som alla företagsledare som ljuger om sina produkter.

Vad jag far efter är i Svensk TV ..eller väst TV
Där han efter att ha begärt en massa vapen för att kasta ut Ryssarna nu har detta på G
Kan trappa ner på HIMARS och det skitet
och vi kan börja trappa ner på vapenleveranser planera för återvändandet
Behöver cement och armeringsjärn byggjobbare till Jul är ni hemma igen flyktingar.

det finns 2 narrativ här det går Dåligt eller det går Bra Ofta där man kallar den andra för Dum i Huvudet
Att börja kriga med stormakt det är ju ingen bra ide Diplomati heter det ..
Historien visar att man får på " röven " i Sovjet / Ryssland
Dom har mycket artilleri historiskt
Nu har dom hunnit gräva ner sig och det gick ju aldrig komma förbi det --- första världskriget var de 5 år dom försökte nada
Hitler var ju inte så dum att han försökte han gick runt Via Belgien och där,,Rundade
Sedan finns det satellitbilder numera det verkar ju inte synas ngn spurt österut vare sig från Ryssar eller Ukrainare

Jag säger det att det vore bra om aggression inte lönar sig för ryssarna kanon En fascist / diktator besinnar sig ju inte det är inte slut där om han nedkämpar Ukraina -- så är det nog.

Men visst finns det signaler om att det gått i stå ..det kan ju ändra sig när man får hål på ballongen om talesättet kan vara lämpligt .folk verkligen börjar springa österut ..fullt möjlig.
Hitler hade dom på Språng i Början det kan hända Man ville ju se en par fem åtta km per dag i satellitbilder
Fronter flyttar sig men de satellitbilderna har jag inte sett .har jag fel så vänligen berätta var dessa bilder finns
2023-07-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nja ratiot är helt tvärtom!

Allt blir tvärtom när man diskuterar med Vatniks!

Det ända man faktiskt kan vara säker på.

Måste gå skitdåligt för ryssen för alla Vatniks vill antingen att Ukraina ska lägga ned vapnen eller ta sig till förhandlingsbordet för att avtala bort allt land som orcherna tagit med våld!
Ibland måste man se sanningen som den är, även om det kan vara svårt.
Offensiven är ju körd, till och med Zelensky säger ju att det inte funkar
2023-07-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Jag tror att de också är upprörda över att ryzzland inte vågade spränga ZNPP. Tydligen togs hotet om artikel 5 på allvar. Snacket om förhandlingar är ju inget nytt och verkar sammanfalla med rejäla ryzzka motgångar. (Samt DDOS-attacker mot Cornucopia.)

Den senaste enorma aktiviteten här och i andra trådar är nog ett försök att prata bort att det inte blev något ryzzkt terrorattentat mot kärnkraftverket.

De flesta är överens om att det går uruselt för ryzzarna och att Ukraina släpper information med fördröjning så det kan mycket väl vara så att det går sämre än det verkar. Vi får ha tålamod, helt enkelt.
2023-07-07, 12:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Hitler var ju inte så dum att han försökte han gick runt Via Belgien och där,,Rundade
Sedan finns det satellitbilder numera det verkar ju inte synas ngn spurt österut vare sig från Ryssar eller Ukrainare

Hitler hade dom på Språng i Början det kan hända Man ville ju se en par fem åtta km per dag i satellitbilder
Fronter flyttar sig men de satellitbilderna har jag inte sett .har jag fel så vänligen berätta var dessa bilder finns
Varför drar människor paralleller till andra världskriget när modern krigföring ser så annorlunda ut på många sätt?

Detta är heller inte ett totalt krig som andra världskriget var.

Det är lika relevant som att jämföra andra världskriget med amerikanska inbördeskriget. Det skiljer ca 80 år mellan båda.
2023-07-07, 13:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ibland måste man se sanningen som den är, även om det kan vara svårt.
Offensiven är ju körd, till och med Zelensky säger ju att det inte funkar

Nja vad jag ser så verkar det som om ni håller på att fly/retirera!

Ukraina tar mer och mer tillbaka land!

Snart ryker krimbron!

Ska bli kul att se var råttorna springer då?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in