2023-06-20, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Just nu höjer vissa, kostade 149:- förra veckan +20kr

cannaexpress.
HHC Gummies 25mg - 10 pack
169 kr

Lär bara vara sista dagarna som shoppar kommer rea ut det , om dom nu inte lyckats få slut på sitt lager innan dess, nu är det redan så pass högt tryck på HHC så dom blir nog av med allting innan klassning oavsett prisökning.
Citera
2023-07-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Rädda HHC?

Fuck HHC och allt annat wannabe-cannabis. Varför stödja en sämre drog. SMFH
Sicken tönt du är. Hhc finns naturligt i cannabis, läs på och sluta vara debil. Folk använder det som deras kropp & knopp gillar och en del föredrar HHC före real deal har jag läst.

Dock så blir ämnet inte längre intressant i och med klassningen, men inget och oroa sig för då starkare ämnen väntar runt hörnan, redo att säljas direkt vid klassning.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-07-04 kl. 16:49.
Citera
2023-07-04, 17:02
Medlem
Varför det när det finns äkta grejer
Citera
2023-07-04, 17:08
Bannlyst
Efter 11/7. Kommer det bli nån HHC amnesti, så v kan lämna in allt vi köpt för mycket?

Lite ironi men frågan är relevant.
1. Hur brukar det gå till?
2. Hur bör det gå till?
3. Hur kommer ni göra?
Citera
2023-07-04, 17:14
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Efter 11/7. Kommer det bli nån HHC amnesti, så v kan lämna in allt vi köpt för mycket?

Lite ironi men frågan är relevant.
1. Hur brukar det gå till?
2. Hur bör det gå till?
3. Hur kommer ni göra?

Från det datumet är det olagligt och man blir dömd ifall man har det på sig eller testar positivt och dom kan bevisa att man varit i Sverige när man använde det. Förutsatt att dom tar fram prover för hhc vilket inte lär hända.

Men några riktlinjer kring praxis för hur straffet ska vara - det är väl upp till domstolarna att komma fram till helt enkelt genom att döma några stycken. Undrar var gränserna kommer hamna. Men också, om några månader har väl alla rökt upp sitt hhc och sen hör vi aldrig talas om det i Sverige nåt mer.
Citera
2023-07-06, 11:50
Avstängd
markooz86s avatar
Det bör ju bli 6 månaders fängelse som allt annat. Nu när nya lagen tagit kraft.
Så vad kommer efter HHC vad blir den nya lagliga grejjen? =)
Citera
2023-07-06, 16:51
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Sicken tönt du är. Hhc finns naturligt i cannabis, läs på och sluta vara debil. Folk använder det som deras kropp & knopp gillar och en del föredrar HHC före real deal har jag läst.

Dock så blir ämnet inte längre intressant i och med klassningen, men inget och oroa sig för då starkare ämnen väntar runt hörnan, redo att säljas direkt vid klassning.
Ja, det finns naturligt i cannabis, men HHC som säljs är inte naturlig utan kemiskt framtagen. Fuck kemisk cannabis och töntar som dig som inte vet vad de pratar om.
Citera
2023-07-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Det bör ju bli 6 månaders fängelse som allt annat. Nu när nya lagen tagit kraft.
Så vad kommer efter HHC vad blir den nya lagliga grejjen? =)

Jadu det återstår att se. Enligt Lust***direkten så kommer något som är 30 gånger starkare än THC att börja säljas nästa månad. Vad det nu blir har jag ingen aning om, Jag har iaf inte läst någonstans att andra cannabinoider i plantan skulle vara 30 gånger starkare än THC, Så en vild gissning från min sida är väl isf att man tagit en existerande cannabinoid och tweakat den kemiskt. Det är dock bara spekulationer från mig och ingen fakta, så bara vänta och se vad för kemikalie det nu handlar om. Dom enda cannabinoider jag provat iaf som vart 30 X starkare än THC har vart 100% syntetiska eller semisyntetiska påhittade cannabinoider av olika läkemedelsföretag så som Phizer, tex HU-210 från Hebrew university i Israel, är en kemikalie som är väldigt lik vanliga cannabinoider i cannabis, strukturelt dvs, dock är den 100-800 gånger mer dospotent än vad THC är. Andra cannabinoider som funnigts på marknaden som är syntetiska har i stället inget som är strukturelt likt THC, enda likheten är att dom binder till CB1 - CB2 receptorerna i dom fallen.
Senast redigerad av Bobthebear 2023-07-06 kl. 17:33.
Citera
2023-07-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ja, det finns naturligt i cannabis, men HHC som säljs är inte naturlig utan kemiskt framtagen. Fuck kemisk cannabis och töntar som dig som inte vet vad de pratar om.

Enda du gör är ju använder väte typ, du får det ju att låta som att varenda steg i produktionen är 100% kemiskt framställt.

Enda töntarna är ni tomtar som tror att allt kemiskt är = skadligt.
Citera
2023-07-06, 17:32
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Enda du gör är ju använder väte typ, du får det ju att låta som att varenda steg i produktionen är 100% kemiskt framställt.

Enda töntarna är ni tomtar som tror att allt kemiskt är = skadligt.
Varför blanda in kemi alls när fullvärdig cannabis redan existerar.
Citera
2023-07-06, 17:34
Medlem
Citat:
Varför blanda in kemi alls när fullvärdig cannabis redan existerar.

Säger inte emot dig där, jag själv skiter fullständigt i vår lagstiftning och jag röker gärna hash vilken dag i veckan som helst, oavsett om jag bryter mot lagen eller inte. Enda anledningen jag provade HHC var av nyfikenhet, samt att det var ganska billigt att köpa en vape. Jag föredrog dock vanligt THC alla dagar i veckan över HHC, tyckte HHC hade något som saknades som THC har, man blev bra mycket bängare på THC än HHC också
Citera
2023-07-06, 17:35
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej har erfarenhet utav hhc och kan säga att jag gillar det visst det är ganska dyrt men ofta gott och härligt rus

Nu 11 juli blir det tyvärr förbjudet varför finns väl inga dödsfall ännu? Det är svagare än 9thc

Det kommer kanske föda gängen som kränger hhc

Fanns det något som HHC älskare och flashback kan göra för att rädda det eller vinna tid att förbjuda det leder till någon ny drog kan vara som fetanyl och orsaka massa dödsfall?

Visst HHC är olämpligt vid tex bilkörning m.m det är alkohol och amfetamin också

Om nåt kunde knäcka gängen, var det just HHC.

Epic fail av Tuffe Uffe (med hårdare staffen)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in