2019-10-28, 23:24
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tråd infogad.
/Moderator
Citera
2021-03-25, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybear96
Tjenare flashback!
Nu är det så här att jag äntligen ska få besanna en av mina stora drömmar, dvs att få slåss mot ett lövensvin! Nu till det stora problemet: Jag har hyfsad erfarenhet av slagsmål skulle jag nog ändå vilja påstå. Jag har slagits mot samer,pundare,djurgårdare,ordningsvakter, bodybuilders,fetton, etc!
Uppskattningsvis har jag nog ändå varit i upp mot 30 slagsmål, och ni som är erfarna vet ju också att det krävs olika strategier och tekniker beroende på vem man möter, och nu vill jag ha ER hjälp hur jag ska lägga upp denna fight. Så alla ni som har haft förmånen att få slåss mot ett lövensvin eller känner någon som gjort, skicka era tips!
Med vänlig hälsning, Grizzly
Intressant! Det verkar som att du är en samlare. Jag noterar din lista härovan och undrar hur du rankar motståndet so far? Jag är speciellt nyfiken på samen, hur stod den sig mot t ex pundaren eller bodybuildern? Har du även lågt hängande frukt i din kollektion, som handikappade och kvinnor eller gör du urvalet utifrån matchvikt? Kommer du att försöka beta av hela hockeyligan men tanke på att du redan har en djurgårdare och nu letar efter ett lövensvin? Har du några riktiga tolvtaggare på väggen, som poliser eller advokater? Ber om ursäkt för många frågor men nyfikenheten måste stillas.
Citera
2022-08-04, 20:57
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Intressant! Det verkar som att du är en samlare. Jag noterar din lista härovan och undrar hur du rankar motståndet so far? Jag är speciellt nyfiken på samen, hur stod den sig mot t ex pundaren eller bodybuildern? Har du även lågt hängande frukt i din kollektion, som handikappade och kvinnor eller gör du urvalet utifrån matchvikt? Kommer du att försöka beta av hela hockeyligan men tanke på att du redan har en djurgårdare och nu letar efter ett lövensvin? Har du några riktiga tolvtaggare på väggen, som poliser eller advokater? Ber om ursäkt för många frågor men nyfikenheten måste stillas.

Ja, men vafan. Fetto mot same?
Citera
2022-08-06, 12:49
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybear96
Tjenare flashback!
Nu är det så här att jag äntligen ska få besanna en av mina stora drömmar, dvs att få slåss mot ett lövensvin!

Vad tusan är ett ”lövensvin”? Något slags djur?

Jag har bara varit inblandad i ett slagsmål i mitt liv. Det var en full eller påtänd kille på T-banan som inte gillade att jag sa åt honom när han gapade och ofredade en äldre dam. Han kom fram och började knuffa mig och ställde sig 20 cm ifrån mig så jag fick hans saliv i ansiktet. Jag backade undan och efter en stund började han bete sig svinigt mot den äldre damen igen. Då fick jag nog och gav honom en rejäl spark i knävecket. När han föll så följde jag upp med en halvhård spark mot sidan av huvudet. Då ville han inte kaxa längre så jag kunde stiga på mitt tåg och åka därifrån.
Citera
2022-09-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo

God dag Coronaknemo! Ursäkta sent svar
Haha, jo samlare skulle man väl kunna säga att jag är lite av. Det har varit lite blandade resultat i matcherna. Samen var en riktig holmgång där jag tror att vi faktiskt båda gick därifrån rätt nöjda, samer är enligt min erfarenhet väldigt "sportsliga" fighters men samtidigt väldigt duktiga. Pundaren var av förklarliga skäl en relativt lätt match även fast dom kan va väldigt oberäkneliga, har varit med nån gång om att dom försökt använda sina sprutor som vapen... Bodybuildern är nog den motståndare jag blev mest överraskad av, jag själv är inte jättestor, väger ca 77 kg. Trots att bodybuildern vägde säkert 20 kg mer än mig så var det plockpotatis, väldigt stel och orörlig var han så har man lite tålamod med såna där testosteronpumpade bestar så är det inte så svårt som man tror. Lite hederskodex har jag givetvis så jag brukar försöka undvika lågt hängande frukt för det mesta, det har hänt en gång att jag gav mig på en handikappad men då var jag väldigt full för att det skulle bli lite jämnare
Tro det eller ej, men jag har inte några av dessa 12-taggare som du nämner, givetvis står dom högt upp på min bucketlist men jag har det senaste året haft lite dåligt med tid till slagsmål pga. mycket jobb bland annat.
Hoppas jag kunde stilla din nyfikenhet en aning, Varma hälsningar Grizzly
Citera
2023-07-06, 17:03
Bannlyst
Vem hade vunnit i ett gatuslagsmål mellan Hafthor Björnsson och Jon jones?

Om dessa två hade hamnat i ett gräl ute på gatan och det ledde till ett slagsmål där de både ville slå sönder den andra, vem hade vunnit då?

I denna situation är de båda på deras absolut individuella topp, alltså när de var som absolut bäst.

När hafthor Björnsson var som bäst vägde han över 200kg och kunde han marklyfta 500kg, bänka 240kg och knäböja 440kg. Han är 2.05cm lång enligt egen utsago.

Nu när Jon Jones har lagt på sig lite vikt väger han 155 kg och kan marklyfta 227kg och 220 knäböj. Nu är jag inte säker på om detta är hans topp men vi kan även använda hans version när han var lätt tungvikt. Då får ni skriva vilken version som skulle vinna. Han är 1.93cm lång enligt de flesta sidor.

Jag är ganska kluven eftersom även om Jon Jones är en skicklig fighter så har han inte någon knockout power, som exempelvis Deontay Wilder eller Francis Ngannou. Så jag vet inte vad som sker när han går emot sådan styrka och tyngd som Hafthor har. Visst sparkar och övriga moves är fina, men de funkar nog mest bara på UFC och inte i verkligheten.

Jag tror att Hafthor Bjornsson vinner det slagsmålet på grund av sin storlek och tyngd. Och eftersom Jon Jones inte har något knockout power så tror jag inte han kommer att klara av det.

Vad tycker/tror ni?

I slagsmålet använda inte tillhygge eller andra grejer. Bara kroppen används. De har vanliga kläder på sig.
Citera
2023-07-06, 17:06
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Jon Jones utan problem.
Citera
2023-07-06, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Jon Jones utan problem.

Varför? Tänk att det är ett gatuslagsmål vilket betyder att man inte kan röra sig runt och kontra slå hela tiden. Han har inte ens knockout power, Daniel Cormier som är en annan mma fighter sade att Jon Jones slag inte ens var hårda alls när de slogs.
Citera
2023-07-06, 17:29
Medlem
Självklart negern. Han kan ju slåss för det första. Den andra är bara stor och kommer bli ett lätt mål.
Citera
2023-07-06, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Självklart negern. Han kan ju slåss för det första. Den andra är bara stor och kommer bli ett lätt mål.

Varför skriver du det ordet för? Det är 2023 kom igen.

Han andra är så stor att han inte ens kommer känna av Jon Jones slag. Till och med andra tungviktare som slagits mot Jon säger att han inte slår hårt alls. Hafthor väger 80kg mer.
Citera
2023-07-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Varför skriver du det ordet för? Det är 2023 kom igen.

Han andra är så stor att han inte ens kommer känna av Jon Jones slag. Till och med andra tungviktare som slagits mot Jon säger att han inte slår hårt alls. Hafthor väger 80kg mer.

Ursäkta att jag skrev stor, jag menade kraftigt byggd.
"kommer inte ens känna av Jones slag" tillåt mig småle. Niggern tar han lätt, både med teknik och med kondis. Han är för bra på att slåss helt enkelt.
Citera
2023-07-06, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Ursäkta att jag skrev stor, jag menade kraftigt byggd.
"kommer inte ens känna av Jones slag" tillåt mig småle. Niggern tar han lätt, både med teknik och med kondis. Han är för bra på att slåss helt enkelt.

Det funkar på UFC men inte på gatan. Daniel Cormier sade att han knappt kände Jones slag. Kondis? Gatuslagsmål varar inte så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in