2023-07-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Samma sak hände mig och det bisarra var att det nästan bara arbetade kvinnor där.
Det är woke tankevirus och buisness. Vissa bara tror att det är så man skalls säga. Att det skulle vara mor moraliskt på något sätt. Fast det är det såklart inte. Sedan finns det folk som tjänar pengar på det. Det är väl detta som Allard brukar beskriva som "transferiatet". En massa meningslösa tjänster som äter upp budgeten.

Det är väl lagstadgat, s.k. jämstäldhetsintegrering.

Inkluderar att företag utbildar sina anställda inom diverse områden. Det gäller att alla tänker och känner rätt saker?

Men det finns ju en branch som tjänar storkovan på dessa tvingande aktiviteter, genusutbildare.
Citera
2023-07-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Eftersom du inte tänker hjälpa till att visa på denna hett eftertraktade seriösa forskning så faller även din argumentation platt.
Det är nästan så att man kan misstänka att det är BS du tänker fram eftersom du vill att det ska vara så?

Nej, mitt argument håller fortfarande. Bara för att jag inte googlar fram fakta som du lika gärna kan hitta på egen hand om du verkligen vill så betyder det inte att dessa fakta inte existerar utan bara att jag inte tänker göra jobbet åt dig.
Citera
2023-07-06, 14:33
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja det är jävligt konstigt att det bara är chefspositioner som diskussionen gäller när det kommer till jämställdhet via kvotering.

Precis. Alltid så. Saken är den att många verkliga psykopater (kvinnor) använder vilka strategier som helst för att klättra. Många feminister är bortskämda flickor. De bryr sig inte särskilt mycket om alla samhällsbärande kvinnor som gör grovjobb i sjukvården för lägre löner. Även män där.
Det är heller aldrig något prat om att fler kvinnor borde bli avloppsarbetare, sopgubbar osv.
Feminister är verkligen kvinnors fiende nummer 1. Bortskämda flickor som blir bortskämda tanter och klagar fast de har det bättre än nästan alla andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av omegletroll
Många feta, fula, ensamma incels män med autism i tråden. Ni inser att ni kommer dö ensamma utan kvinna och barn va? Hemtjänsten kommer inte liggandes i ert eget bajs när ni dör….

Trött stereotyp din kvinnohatare. Sluta pissa dina systrar i ansiktet.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-07-06 kl. 14:38.
Citera
2023-07-06, 14:51
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det är väl lagstadgat, s.k. jämstäldhetsintegrering.

Inkluderar att företag utbildar sina anställda inom diverse områden. Det gäller att alla tänker och känner rätt saker?

Men det finns ju en branch som tjänar storkovan på dessa tvingande aktiviteter, genusutbildare.

Ja det är en massa floskler som bygger på söndrig teoribildning från i grunden bl.a en grupp franska pedofil-filosofer som inte ens lever längre. Helt sant.
Ja, genusutbildare dvs. människor som gått någon 2-veckorskurs i hittepå tjänar bra på detta.
Även en del akademiker som får många många tusenlappar för en föreläsning.

Det sorgliga är att när dessa människor kommer in på en arbetsplats och hjärntvättar personalen så uppstår istället en massa problem istället för att något blir bättre. Om en kvinna och man vänskapligt sitter och pratar så blir det plötsligt att han mansplainar även om de pratar lika mycket och kommer bra överrens. Det används även taktiskt som ett vapen. Det är nog den vanligaste tillämpningen. Person A vill trycka till person B. Person A säger att B får denna att inte känna sig bra. Person B har inte gjort något, men det spelar ingen roll. Allt är upplevelse, postmodernism, omedveten rasism etc. Det är helt sjukt ärligt talat att detta får pågå. Det påminner om de där sociala epedemierna i USA där ett helt samhälle blev tokigt och kvinnor slängdes i fängelse för att andra kvinnor sa att de pysslade med ockultism och övergrepp på barn, men i slutet visade det sig att det var en masspsykos. Lite som på de här religiösa sektgrupperingarna, hjärntvätten som verkar ske inom scientologerna etc.
Citera
2023-07-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Nej, mitt argument håller fortfarande. Bara för att jag inte googlar fram fakta som du lika gärna kan hitta på egen hand om du verkligen vill så betyder det inte att dessa fakta inte existerar utan bara att jag inte tänker göra jobbet åt dig.
Bara för att du kommer med ett påstående behöver det inte ens vara sant. Bevisbördan ligger isf på dig.
Citera
2023-07-06, 16:05
Medlem
slutaletas avatar
99% av alla snickare är män. Ingen feminist som är intresserad av att sätta gips mån-fre 7-16? Ingen som vill dreva och skriva debattartikel om det?
Citera
2023-07-06, 20:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
99% av alla snickare är män. Ingen feminist som är intresserad av att sätta gips mån-fre 7-16? Ingen som vill dreva och skriva debattartikel om det?
Nu jobbar jag visserligen inom bilbranschen. Men det var även en hel del tjat om att tjejer/kvinnor måste se att söka sig till bilyrken, mekaniker, reservdelslager, säljare, och så vidare... men att vi måste börja att höja kvinnoandelen inom bolaget på toppen först.
Citera
2023-07-07, 11:55
Medlem
Det finns absolut ingenting som tyder på att någonting blir bättre av att det finns fler kvinnor inom företaget. Inom många branscher är det snarare tvärtom. Du kan tycka vad du vill om detta, men faktum är att de allra mest framgångsrika företagen har drivits av vita män, eller asiatiska män.

Detta kommer att leda till undergången av väst. Kompetens efterfrågas inte längre. En massa människor anställs för att de är kvinnor, svarta eller homosexuella. Det är därför allting är så skevt idag. Det finns helt enkelt väldigt många människor som inte har en aning om vad de sysslar med. Bara titta på de flesta filmer som produceras idag. Rent skräp, som bara handlar om mångfald. Det är inte ofta jag ser en bra film idag. Förr såg du hur många bra filmer som helst året runt. Idag är detta sällsynt. Det är bara en massa remakes av gamla filmer där den manliga karaktären har ersatts av en kvinnlig, eller historiska filmer där svarta personer spelar karaktärer som var vita, vilket var fallet med en svart kvinna som var ledare för vikingar i en serie (helt rubbat. Det fanns för fan inga svarta i Europa på den tiden, och inga kvinnor var vikingar), och Cleopatra, som var en vit grek.

Polisen är ett totalt skämt tack vare alla kvinnor. De skrev "Aina" på en polis-bil, de har på fullaste allvar bjudit kriminella på saft och bullar, och erbjudit hopptorn, samt håller på med en massa löjliga kommunikations-kampanjer, som tex "skjut inte"-kampanjen eller "tafsa inte"-band. De går i pride-tåg, och en polis höll upp en skylt där det stod "white silence is violence" under en BLM-demonstration, sedan började hon gråta. Som sagt, hela kåren har förvandlats till ett totalt skämt. Hur många ser idag den svenska polisen som seriös? Hur många vill bli poliser i Sverige idag? Jag hade aldrig velat bli det. Jag hade tyckt att det var riktigt pinsamt.
Citera
2023-07-07, 19:46
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu jobbar jag visserligen inom bilbranschen. Men det var även en hel del tjat om att tjejer/kvinnor måste se att söka sig till bilyrken, mekaniker, reservdelslager, säljare, och så vidare... men att vi måste börja att höja kvinnoandelen inom bolaget på toppen först.
Du är väl ironisk?
Citera
2023-07-07, 21:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Du är väl ironisk?
Nej, det har under sista 1-2 åren blivit en hel del tjat om att vi måste få en fler kvinnor på verkstan, reservdelslager och som säljare. Dock så är det mest press om att vi måste öka kvinnoandelen inom styrelsen.
Citera
2023-07-08, 02:43
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Den titeln hör man rätt ofta om div yrkesgrupper som domineras av män - detta gäller speciellt för olika ledarpositioner osv.

Men i dag så blev jag och några kollegor skickade på en så kallad mångfaldskonferens i regi av våran arbetsgivare, där vi fick höra om hur viktigt det är med mångfald, jämställdhet, högre kvinnoandel inom våran bransch, vad som ska göras för att få flera tjejer/kvinnor att söka sig till denna bransch, vad vi måste göra för att främja tjejer/kvinnor på arbetsplatsen, vilken kultur som ej är acceptabel, etc, etc.

Med andra ord, så fick vi höra en massa BS från en relativt nyanställd kärring från en ledarposition i bolaget. Denna kärringen hade inget erfarenhet öht från den aktuella branschen innan hon tillträdde i positionen hon har i dag. Varför så anställer man kvinnor som detta i viktiga ledarpositioner?

Och vad är det egentligen som tillsäger eller visar att det blir en bättre miljö, högre kompetens, mer effektivitet och ökat välbefinnande på arbetsplatsen med högre kvinnoandel - eller att mångfald bidrar till bättre business för bolaget? Jag har fortfarande tillgodo att se/höra ett vettigt eller klokt svar på det.

Att anställa kvinnor på högre eller teknologiska positioner är självmord för företag. Kvinnor har inte den drivkraft, eller den uthållighet och aggressivitet som krävs. Västvärlden har låtit kvinnor ödelägga vår civilisation på så många olika sätt Jag har förlorat hoppet att det kommer att upphöra, men märk väl att Darwins knytnäve kommer att slå ner skoningslöst. Det är bara en tidsfråga,,,
Citera
2023-07-08, 03:05
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Det finns ingenting som tyder på att mer kvinnor främjar verksamheten, det är snarare tvärtom. Kvinnor är sjuka oftare, jobbar mindre och är mindre villiga att samarbeta.

Vart fan kommer det där påståendet från egentligen? Jag har aldrig sett någon hänvisa till någon som helst forskning eller dyl. Tom brandkåren försöker med detta och hur dom blir bättre på att bekämpa bränder med fler kvinnor vet nog ingen.
Senast redigerad av AlucardaLucifera 2023-07-08 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in