Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Jag säger inte gäddan har rätt i sitt försvar på något sätt. Men jag tror hans sväng i samtalet bara handlar om att han inser att samtalet inte kommer leda någon vart där och då. Tvivlar på att han ger upp och ändrar inställning så där fort och plötsligt. Förtalsanmälan kan han komma någon vart med oavsett hur skyldig han är i chatten, och han kommer försvara sig lika ihärdig inför sin arbetsgivare. Han kommer kämpa tror jag då han är en "stridis", men framtiden får utvisa på vilket sätt.
Kanske kan gammelmedia plocka upp det här beroende på hur hög hans fallhöjd faktiskt är.
Blir spännande att följa fortsättningen i alla fall.
Ja, här har vi en gädda som valde "fight" istället för flight. Blev dock löjligt då han ju inte bör fajtas när det finns bildbevis som motsäger allt.
Jag tror dock han antigen kommer köra stenhårt på "man måste va 18 för att få chatta där och det är det som betyder något" alt. lägga sig platt inför arbetsgivaren. Troligen det förstnämnda och det är ju fan inte hållbart när tjejen erkände att hon ljög om åldern och ganska genomgående i chattarna ojar sig över ålderstabu, olagligt osv, vilket han helt klart tände på 🤔
Men Försvarsmakten lär få det svettigt helt klart. Mannen verkar snobbig och vill inte sjunka som en sten i rang.