2023-07-06, 10:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ny färsk gädda ute nu:

Militärgädda #250 Stockholm/Karlskoga

https://dumpen.se/2023/07/05/ground-combat-miliitargaddan-napp-250-stockholm-karlskoga/

Oj oj. Kanske kan denna läggas till "fallhöjder vi minns"-listan. Han gör verkligen sitt yttersta för att skademinimera i samtalet. Vet inte om han har familj men det är inte någon familje-Porsche direkt han kommer glidande i.

Vi lär inte hört det sista från den här liraren. Med tanke på hans engagemang i telefonsamtalet och vad han har att förlora så kanske detta blir första gäddan som kommer gå vidare rättsligt för han känns inte som typen som gräver ner sig och försvinner i tystnad.
Citera
2023-07-06, 10:22
Medlem
Rödeby
Citera
2023-07-06, 10:22
Medlem
Den senaste "militärgäddan" är en en stor fisk.

Jag kan bara tänka mig in i vad en möjlig utpressning kan medföra med den typen av intresse gäddan har.

Jävlar vad han ålade sig i lögner och mothugg innan gäddjäveln gav upp och hamnade i Dumpens gäddhåv.

Det blir en fet swish till Dumpen!

Underbart att följa hans uppgång och fall när kuken och galenskapen tog över.

Den där gäddan ska inte ens säkerhetsklassas med egna nycklar på Samhall.
Citera
2023-07-06, 10:29
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bettan57
Rödeby
Är du säker på det. Dom stavar förnamnet olika och hittar ingen Porsche på den adressen.
Citera
2023-07-06, 10:30
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Oj oj. Kanske kan denna läggas till "fallhöjder vi minns"-listan. Han gör verkligen sitt yttersta för att skademinimera i samtalet. Vet inte om han har familj men det är inte någon familje-Porsche direkt han kommer glidande i.

Vi lär inte hört det sista från den här liraren. Med tanke på hans engagemang i telefonsamtalet och vad han har att förlora så kanske detta blir första gäddan som kommer gå vidare rättsligt för han känns inte som typen som gräver ner sig och försvinner i tystnad.

Fast om du lyssnar på tel.samtalet vände han 180° i slutet av samtalet. Detta efter att Sara uppmärksammat hans projektioner. Blev plötsligt insiktsfull i sin problematik och angelägen att söka hjälp. Mycket tålmodigt och sakligt bemötande av Sara. Så bra det kan bli med adrenalinet under kontroll.
Citera
2023-07-06, 10:32
Medlem
Citat:

Fast om du lyssnade på telefonsamtalet så lägger han ju ner stridsyxan i slutet och inser att det är kört.

Även om han började skriva i en grupp som var avsedd för 18+ så skrev hon klart och tydligt att hon var 13. Dessutom varför skulle han behövs köpa ut cigg till någon han trodde var 19?

Han kommer ingen vart med en anmälan
Citera
2023-07-06, 10:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Fast om du lyssnar på tel.samtalet vände han 180° i slutet av samtalet. Detta efter att Sara uppmärksammat hans projektioner. Blev plötsligt insiktsfull i sin problematik och angelägen att söka hjälp. Mycket tålmodigt och sakligt bemötande av Sara. Så bra det kan bli med adrenalinet under kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Fast om du lyssnade på telefonsamtalet så lägger han ju ner stridsyxan i slutet och inser att det är kört.

Även om han började skriva i en grupp som var avsedd för 18+ så skrev hon klart och tydligt att hon var 13. Dessutom varför skulle han behövs köpa ut cigg till någon han trodde var 19?

Han kommer ingen vart med en anmälan

Jag säger inte gäddan har rätt i sitt försvar på något sätt. Men jag tror hans sväng i samtalet bara handlar om att han inser att samtalet inte kommer leda någon vart där och då. Tvivlar på att han ger upp och ändrar inställning så där fort och plötsligt. Förtalsanmälan kan han komma någon vart med oavsett hur skyldig han är i chatten, och han kommer försvara sig lika ihärdig inför sin arbetsgivare. Han kommer kämpa tror jag då han är en "stridis", men framtiden får utvisa på vilket sätt.

Kanske kan gammelmedia plocka upp det här beroende på hur hög hans fallhöjd faktiskt är.

Blir spännande att följa fortsättningen i alla fall.
Citera
2023-07-06, 10:55
Medlem
Citat:
Jag säger inte gäddan har rätt i sitt försvar på något sätt. Men jag tror hans sväng i samtalet bara handlar om att han inser att samtalet inte kommer leda någon vart där och då. Tvivlar på att han ger upp och ändrar inställning så där fort och plötsligt. Förtalsanmälan kan han komma någon vart med oavsett hur skyldig han är i chatten, och han kommer försvara sig lika ihärdig inför sin arbetsgivare. Han kommer kämpa tror jag då han är en "stridis", men framtiden får utvisa på vilket sätt.

Kanske kan gammelmedia plocka upp det här beroende på hur hög hans fallhöjd faktiskt är.

Ja, här har vi en gädda som valde "fight" istället för flight. Blev dock löjligt då han ju inte bör fajtas när det finns bildbevis som motsäger allt.

Jag tror dock han antigen kommer köra stenhårt på "man måste va 18 för att få chatta där och det är det som betyder något" alt. lägga sig platt inför arbetsgivaren. Troligen det förstnämnda och det är ju fan inte hållbart när tjejen erkände att hon ljög om åldern och ganska genomgående i chattarna ojar sig över ålderstabu, olagligt osv, vilket han helt klart tände på 🤔

Men Försvarsmakten lär få det svettigt helt klart. Mannen verkar snobbig och vill inte sjunka som en sten i rang.
Citera
2023-07-06, 10:57
Medlem
FYI, Sara tweetade för en timme sen att nästa gädda som ska publiceras i morgon kommer bli en stor sk. snackis. Spännande! Vem gissar/hoppas ni på? Själv hoppas jag på Gardell.
Citera
2023-07-06, 10:59
Medlem
Citat:

Sara hotar ju med att rapportera honom till NOA. Det är precis där och då han vänder. Har inget med övertalning, eller att hon övertygar honom att göra. Endast att ett hot framförs.
Citera
2023-07-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
FYI, Sara tweetade för en timme sen att nästa gädda som ska publiceras i morgon kommer bli en stor sk. snackis. Spännande! Vem gissar/hoppas ni på? Själv hoppas jag på Gardell.

Beror på. Personen skriver ju att undra om detta blir det minst delade. Då skriver hon att imorgon blir nog det.

Tolkningsfråga alltså
Citera
2023-07-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandroDenSure
Sara hotar ju med att rapportera honom till NOA. Det är precis där och då han vänder. Har inget med övertalning, eller att hon övertygar honom att göra. Endast att ett hot framförs.

Jag fattar inte vad karln pysslade med. Verkar inte ens ha fattat vad Dumpen är till hundra procent när han ringde Sara. Han kanske borde rekat deras hemsida, så han till fullo förstått att hans samtal med diverse aggressiva utfall skulle bli åtkomliga för arbetsgivaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in