2023-10-03, 16:42
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Är jag ensam om att tycka att uthängningen av MagisterK var lite tveksam? Jag gillar Dumpen och har tyckt att nästan alla uthängningar varit befogade. Men den här uthängningen och uthängningen av den homogaybögsexuelle silverminken i Partille var över gränsen, i mitt tycke. Det känns som att Dumpen groomar dem att snacka sex med deras fiktiva konton för att Dumpen ska kunna skapa content och tjäna pengar. I fallet med MagisterK så förstör de livet för honom och hans familj helt i onödan. I det inspelade samtalet så får jag känslan av att han förmodligen egentligen vet vart gränsen går och att han inte är en människa som skulle gjort något ont i verkligheten. Han rycktes med i chatten och skrev saker som var olämpliga, visst. Men jag tycker fan inte det är tillräckligt för att förstöra en människas liv.

Driften has pedofilerna är så stark så en varning räcker inte.
Magistern hade säkerligen varit igång och sexchattat med minderåriga igen inom några veckor.

Han är inte "god.
Han är kåt på småtjejer och ska givetvis inte få sätta sin fot i en skola eller på en idrottsklubb igen.
Och bästa sättet att få bort honom är en uthängning.

Helt rätt av Dumpen.
Citera
2023-10-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Är jag ensam om att tycka att uthängningen av MagisterK var lite tveksam? Jag gillar Dumpen och har tyckt att nästan alla uthängningar varit befogade. Men den här uthängningen och uthängningen av den homogaybögsexuelle silverminken i Partille var över gränsen, i mitt tycke. Det känns som att Dumpen groomar dem att snacka sex med deras fiktiva konton för att Dumpen ska kunna skapa content och tjäna pengar. I fallet med MagisterK så förstör de livet för honom och hans familj helt i onödan. I det inspelade samtalet så får jag känslan av att han förmodligen egentligen vet vart gränsen går och att han inte är en människa som skulle gjort något ont i verkligheten. Han rycktes med i chatten och skrev saker som var olämpliga, visst. Men jag tycker fan inte det är tillräckligt för att förstöra en människas liv.

Han gick långt över gränsen med sin chatt. Han har bara sig själv att skylla.
Citera
2023-10-03, 16:44
Medlem
Lonlines avatar
Någon som kan skicka en rebus på 283? Eller har jag missat något inlägg?
Citera
2023-10-03, 16:48
Medlem
hetabengts avatar
Nån som vet om Tjänstemannagäddan (Napp #233) fortfarande sitter och slappar som inköpare på kommunen?
Citera
2023-10-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Han gick långt över gränsen med sin chatt. Han har bara sig själv att skylla.
Lagliga gränsen? Eller den godtyckliga gräns för vad man får skriva och säga som moralisterna på Dumpen satt upp?

(Jag har inte läst just den här chatten, men det är skillnad på vad som är lagligt och vad som är olämpligt).
Citera
2023-10-03, 16:52
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Någon som kan skicka en rebus på 283? Eller har jag missat något inlägg?

Förnamn: Ärkeängeln M....

Efternamn: Den döde medlemmen i Galenskaparna Aftershave R..... men med ett "i" som andrabokstav istället för "a"
Citera
2023-10-03, 17:11
Medlem
@reservkonto1234 Som sagt, det inspelade samtalet säger en hel del, med hans egna röst och ord (om nu inte skriftligt duger för dig).
Citera
2023-10-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Du verkar inte ha förstått att jag bara undrade om det var lagligt eller inte. Omoraliskt, motbjudande, stötande, provocerande eller vadfansomhelst är helt ointressant. Är det lagligt? Det var det jag undrade. Sen att han kommer att få svårt att leva ett normalt liv efter Dumpens uthängning är en annan diskussion.
Vore det olagligt skulle inte Dumpen finnas, de verkar i det vacuum som uppstått mellan behov och lag med målet att belysa detta. Har du missat det?
Citera
2023-10-03, 17:31
Medlem
StigEngstroms avatar
Är du en vuxen karl så snacka inte snusk med barn, det är rätt enkelt.
Skicka bilder från skolan där du jobbar samtidigt gör ju inte direkt att man framstår som mer oskyldig...
Citera
2023-10-03, 17:37
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte. Däremot anser jag att det Dumpens sysslar med (delar av det) borde vara olagligt.
Precis som du anser att sexköp ska vara lagligt är det din rättighet att tycka att det ska vara lagligt för skolanställda och andra sexchatta med barn.
Citera
2023-10-03, 17:59
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Du verkar inte ha förstått att jag bara undrade om det var lagligt eller inte. Omoraliskt, motbjudande, stötande, provocerande eller vadfansomhelst är helt ointressant. Är det lagligt? Det var det jag undrade. Sen att han kommer att få svårt att leva ett normalt liv efter Dumpens uthängning är en annan diskussion.
Jaja. Det är huvudämnet och det är det enda som spelar roll. Finns det inte i ditt nervsystem så förstår jag att du förlorar hjärnceller varje gång du ser en uthängd gädda för du kan inte förstå och hantera vad som händer.
Asperger-gäddorna förstår lika mycket som dig.
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Är du en vuxen karl så snacka inte snusk med barn, det är rätt enkelt.
Skicka bilder från skolan där du jobbar samtidigt gör ju inte direkt att man framstår som mer oskyldig...
Det är inte första gäddan som jobbar med barn. 266 var ju en annan höjdare.
Senast redigerad av sunless 2023-10-03 kl. 18:01.
Citera
2023-10-03, 18:00
Medlem
Vad heter fanskapet mer än Mattias?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här