2023-07-05, 14:24
Medlem
Aegishjalmrs avatar
I tråden nedan som handlar om koranbränning och moral så har moderatorn GreffueAnthonius delat ut varningar till mig. Mina inlägg uppehåller sig systematiskt vid moral och koranbränning. Att jag även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet och sakligt bemöta mina argument ska inte rendera mig varningar. Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.

(FB) Att bränna koranen är moraliskt fel; dags att förbjuda koranbränningar

Här är inläggen som moderatorn tyckt ska ge varning. Observera att diskussionen om ”önsketänkande” med en användare bottnade i att vederbörande såg utvisning av muslimer som lösningen.

Antal inlägg: 7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du måste lida av någon slags kognitiv funktionsnedsättning i kombination med Dunning-Kruger. Om man säger att det borde vara på ett sätt som är osannolikt så är det önsketänkande. Vilket är exakt vad du ägnat dig åt. Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer genom att trassla in dig i hjärndöd semantik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Alltjämt är mina språkkunskaper överlägsna dina. Ditt intellekt tycks därtill vara på en negers nivå eftersom du inte är kapabel att bemöta mina sakargument med annat än invektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag debatterar ämnet för tråden. Om inte det ämnet intresserar dig så väljer du lämpligen att inte posta i tråden.
Citat:
Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.
Citat:
Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?
Citat:
Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.
Citat:
Din tolkning av Nietzsche är amatörmässig. Nietzsche förespråkade aldrig någonsin avsaknad av moral. Nietzsches övermänniska har tvärtom internaliserat moralen och behöver därför inget externt moralsystem.”

Här är min PM-diskussion med moderatorn.

Sv: Varning

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Citat:
Inte ett enda av de där inläggen utgör regelbrott. Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.

Off topic eftersom det handlar om den andre användaren, inte om ämnet.

Gissar att du kan gången för klagomål, men länkar i alla fall.

(FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Nonsens. Du måste ha problem med läsförståelsen. Jag har genomgående uppehållit mig vid moral och koranbränningar. Att jag i dessa inlägg även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet ska inte rendera mig varningar. Men jag tar det vidare om det är så du vill ha det. Jag är van vid värdelösa mods.”
2023-07-05, 14:50
Medlem
peterZiipens avatar
Dina inlägg är väl urdefinitionen av off-topic? Bra agerat av moderatorn.
2023-07-05, 14:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det sista om Nietzsche hade väl kunnat vara kvar. Resten ser jag som en intern uppgörelse som inte har något intresse för andra.
2023-07-05, 15:09
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Det sista om Nietzsche hade väl kunnat vara kvar. Resten ser jag som en intern uppgörelse som inte har något intresse för andra.

Och den här då?

Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?”

Eller den här?

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”
2023-07-05, 15:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
I tråden nedan som handlar om koranbränning och moral så har moderatorn GreffueAnthonius delat ut varningar till mig. Mina inlägg uppehåller sig systematiskt vid moral och koranbränning. Att jag även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet och sakligt bemöta mina argument ska inte rendera mig varningar. Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.

(FB) Att bränna koranen är moraliskt fel; dags att förbjuda koranbränningar

Här är inläggen som moderatorn tyckt ska ge varning. Observera att diskussionen om ”önsketänkande” med en användare bottnade i att vederbörande såg utvisning av muslimer som lösningen.

Antal inlägg: 7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du måste lida av någon slags kognitiv funktionsnedsättning i kombination med Dunning-Kruger. Om man säger att det borde vara på ett sätt som är osannolikt så är det önsketänkande. Vilket är exakt vad du ägnat dig åt. Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer genom att trassla in dig i hjärndöd semantik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Alltjämt är mina språkkunskaper överlägsna dina. Ditt intellekt tycks därtill vara på en negers nivå eftersom du inte är kapabel att bemöta mina sakargument med annat än invektiv.
Citat:
Jag debatterar ämnet för tråden. Om inte det ämnet intresserar dig så väljer du lämpligen att inte posta i tråden.
Citat:
Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.
Citat:
Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?
Citat:
Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.
Citat:
Din tolkning av Nietzsche är amatörmässig. Nietzsche förespråkade aldrig någonsin avsaknad av moral. Nietzsches övermänniska har tvärtom internaliserat moralen och behöver därför inget externt moralsystem.”

Här är min PM-diskussion med moderatorn.

Sv: Varning

Citat:
Citat:
Inte ett enda av de där inläggen utgör regelbrott. Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.

Off topic eftersom det handlar om den andre användaren, inte om ämnet.

Gissar att du kan gången för klagomål, men länkar i alla fall.

(FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Nonsens. Du måste ha problem med läsförståelsen. Jag har genomgående uppehållit mig vid moral och koranbränningar. Att jag i dessa inlägg även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet ska inte rendera mig varningar. Men jag tar det vidare om det är så du vill ha det. Jag är van vid värdelösa mods.”

Solklar off topic till nästan 100 %. Du ger dig ju bara på användare istället för att diskutera ämnet.
2023-07-05, 15:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Solklar off topic till nästan 100 %. Du ger dig ju bara på användare istället för att diskutera ämnet.

Trams. Samtliga mina inlägg är kopplade till moral och koranbränning. Du måste ha synfel. Att jag utöver det uppmanat användare att hålla sig till ämnet och bemöta mina argument sakligt ska inte jag varnas för.
2023-07-05, 15:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Dina inlägg är väl urdefinitionen av off-topic? Bra agerat av moderatorn.

Exakt. Det är i alla fall urdefinitionen av off topic i form av tjafs med användare istället för att diskutera topic.
2023-07-05, 15:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Trams. Samtliga mina inlägg är kopplade till moral och koranbränning. Du måste ha synfel. Att jag utöver det uppmanat användare att hålla sig till ämnet och bemöta mina argument sakligt ska inte jag varnas för.

"Kognitiv funktionsnedsättning"
"Dunning-Kruger"
"Hjärndöd semantik"
"Intellekt på en negers nivå"

osv. osv.

Det var exempel bara från de två första inläggen där du går på användare även om du i ditt tycke gör det inom ämnet.

Solklar off topic som sagt.
2023-07-05, 15:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Är ni två moderatorns personliga kuksugarduo? T.o.m moderatorn själv har ju hittills medgivit att åtminstone ett av inläggen var ontopic.

Ja? Jag skrev nästan 100 %, inte 100 %.
2023-07-05, 15:22
Medlem
argaangelicas avatar
Moderatorn har rätt, solklar off topic.
2023-07-05, 15:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
"Kognitiv funktionsnedsättning"
"Dunning-Kruger"
"Hjärndöd semantik"
"Intellekt på en negers nivå"

osv. osv.

Det var exempel bara från de två första inläggen där du går på användare även om du i ditt tycke gör det inom ämnet.

Solklar off topic som sagt.

Om jag bara hade skrivit ad hominem. Men det gjorde jag bevisligen inte. Dina argument är underkända.
2023-07-05, 15:27
Medlem
Alonens avatar
Snacka om off-topic-svammel!

Här försöker skribenten att hota och sträcka upp moderatorn!

” Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.”

Tack för ett gapskratt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in