Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Troll skall inte användas i tråden. Men som ett svar på din fråga skulle jag säga att många tappar sin objektivitet i tråden när man hamnat l filterbublor.
Jag tycker ändå att det var en rimlig invändning och ingen anledning att kalla honom för ”troll”.
Visst har Ryssland massor av stridsflyg varav mycket ännu inte sats in, men det finns en viktig anledning till det; Ryssland kontrollerar inte Ukrainas luftrum – Ukraina gör det.
Det innebär att om ryssarna flyger med sitt stridsflyg i de områden som kontrolleras av Ukraina så blir de nedskjutna. Detta har varit ett stort problem för Ryssland från dag ett.
Det är huvudsakligen de ryssar/våldtäktsmän på marken som klantat till situationen. Hade man haft överblick över situationen på marken så hade man kunnat slå ut luftvärnet och då hade ryskt flyg kunnat röra sig runt i Ukraina. Eftersom man inte har det så är inte
Mig-planen till särskild mycket hjälp. Men hade de kunnat flyga över Ukraina så hade det väl också sannolikt stått klart att Rysslands flygvapen är lika uselt som dess övriga förband.