2023-07-04, 23:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, tack för info!

Nu har jag tittat på ett par klipp på personer som fått EP anfall vilket också påminde om en gammal klasskompis som fick epilepsi i samband med puberteten. Vanligt är väl att benen skakar och slår mot marken i tät följd.

Hade Tove haft dödsryckningar så benen slog mot betonggolvet tror jag inte grannen hade hört det så tydligt, så han skulle beskriva det som slag/sparkar i väggen. Vid detta tillfälle står han på andra sidan väggen och inte under golvet där det iså fall skulle höras tydligare om benen slog mot golvet.
Om jag förstått rätt, orsakas ep-anfall av elektrisk överaktivitet någonstans i hjärnan, men om den är jämförbar med den överaktivitet som observerats enligt Forskning och Framsteg vet jag inte.

Jag ser det dock som tänkbart att kraftig överaktivitet kan resultera i sparkar/slag mot både golv och vägg.

Edit: Är det bekräftat betonggolv i Js lgh?
Senast redigerad av sybel 2023-07-04 kl. 23:30. Anledning: Edit:
Citera
2023-07-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ep ger inga kraftiga sparkar
Det vet jag till 💯 procent
Jag tror att Tove levde och sparkar var i en kamp om livet

Det tror jag också det var sparkar mot väggen som grannen hörde.
Citera
2023-07-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Jag har hört från säker källa att pappan bara flyttat ett par mil och bor ihop med sin flickvän Helena. Helena jobbar tydligen på Njudungsgymnasiet (shit vad jobbigt!!). JJ pappa, vet vi om han har sitt ordinarie jobb kvar? JJ bror, går han på Njudungsgymnasiet nu?
ja JJs pappa har flyttat till sin flickvän. JJs bror är ju 22 år fyllda och går såklart inte i gymnasiet
Han är sedan midsommarafton skriven i en lägenhet i Vetlanda, där han bor ensam!
JJs mamma verkar ha flyttar . någon som vet vart?

MHs familj bor alltjämt kvar i villan i Vetlandas utkanter!.
Citera
2023-07-04, 23:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Undantag kanske alltid kan finnas såklart men jag har stor och lång kunskap om ep
I Forskning och Framsteg görs ingen jämförelse med ep, där skrivs endast om kraftig elektrisk överaktivitet, vilket jag sökte symptom på då ep-sida dök upp i flödet. Om det är en relevant jämförelse vet jag inte.
Citera
2023-07-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
ja JJs pappa har flyttat till sin flickvän. JJs bror är ju 22 år fyllda och går såklart inte i gymnasiet
Han är sedan midsommarafton skriven i en lägenhet i Vetlanda, där han bor ensam!
JJs mamma verkar ha flyttar . någon som vet vart?

MHs familj bor alltjämt kvar i villan i Vetlandas utkanter!.

Någon sa att JJ:s mamma flyttat till Halmstad. Men jag vet inte om det stämmer.
Citera
2023-07-05, 00:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ep ger inga kraftiga sparkar
Det vet jag till 💯 procent
Jag tror att Tove levde och sparkar var i en kamp om livet
Enligt F & F observerades en medvetandeökning samtidigt som en kaskad av elektriska impulser, trots att personernas hjärtan slutat slå, så det skulle kunna vara medvetna sparkar av T trots att hon var död.
Citera
2023-07-05, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt F & F observerades en medvetandeökning samtidigt som en kaskad av elektriska impulser, trots att personernas hjärtan slutat slå, så det skulle kunna vara medvetna sparkar av T trots att hon var död.

Ja vrider man och vänder på allt så kan man hitta alla möjliga och omöjliga förklaringar. Till allra största sannolikhet var det T som sparkade precis innan hon dog en förfärlig död. Tror inte ens de kramper ni får det till att det kan vara ryms inom RIMLIGA tvivel.
Citera
2023-07-05, 02:24
Medlem
flashmaners avatar
Det kanske var Maja som knackade på en låst toalettdörr, nyvaken efter att det ringt på dörren, och undrade varför Johanna låst in sig på toaletten. Det är en minst lika möjlig förklaring som alla andra påhitt som presenterats i tråden.
Citera
2023-07-05, 02:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det kanske var Maja som knackade på en låst toalettdörr, nyvaken efter att det ringt på dörren, och undrade varför Johanna låst in sig på toaletten. Det är en minst lika möjlig förklaring som alla andra påhitt som presenterats i tråden.

Varför berättar hon inte det i så fall?
Citera
2023-07-05, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I Forskning och Framsteg görs ingen jämförelse med ep, där skrivs endast om kraftig elektrisk överaktivitet, vilket jag sökte symptom på då ep-sida dök upp i flödet. Om det är en relevant jämförelse vet jag inte.
Jag förstår
Men ep ger inte kraftiga sparkar
Citera
2023-07-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Delar fullt din uppfattning. Skulle Maja erkänna så är det något Johanna ligger bakom på alla möjliga och omöjliga sätt.

Har skrivit ungefär liknande om att jag aldrig följt en tråd som så tydligt hamnat i någon sorts ”masspsykos” (i brist på annat uttryck) där EN ska ursäktas och behandlas med silkesvantar.

Det finns många indicier som pekar på att Maja deltagit även i mordet och dessa bildar ju en stark indiciekedja.
Förhoppningsvis håller domen även i HR.
Ja vi får verkligen hoppas att domen håller
Risken finns att både Advokater och anhöriga läser här och imhämtar ideer om försvar
Citera
2023-07-05, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Och i princip samma indiciekedja gäller för Johanna. Enda skillnaden är erkännandet (som bevismässigt inte är värt nånting utan stödbevisning) där vissa då tycker att J s berättelse om hennes eget deltagande ska tolkas som sanning men inte den delen där hon berättar att om M bidrog genom att hålla i armarna. Och detta skulle hon då göra för att hon vill hämnas på Maja genom att förvärra för sig själv.

I alla försök att rentvå Maja så slår man knut på sig själv genom försöka förklara alla ologiska beteenden hos både J och M som krävs för få historian ska gå ihop.

Ja det är svårt att fatta hur ologiskt en del tänker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in