2023-07-04, 19:07
Medlem
spoilers avatar
"Det har gått ett år sedan mordförsöket och våldtäkten på Morö backe i Skellefteå som lämnade 10-åriga Luna med permanenta hjärnskador.

Familjen kämpar för att Luna ska känna livsglädje och framtidstro.

Vi träffade tre generationer som samlats och som på olika sätt hjälper Luna att få sommarlov och göra ett efterlängtat besök – trots att hon blivit nekad assistans från kommunen."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/luna-visar-hela-tiden-for-oss-att-hon-vill-leva/
Citera
2023-07-04, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det har gått ett år sedan mordförsöket och våldtäkten på Morö backe i Skellefteå som lämnade 10-åriga Luna med permanenta hjärnskador.

Vi träffade tre generationer som samlats och som på olika sätt hjälper Luna att få sommarlov och göra ett efterlängtat besök – trots att hon blivit nekad assistans från kommunen."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/luna-visar-hela-tiden-for-oss-att-hon-vill-leva/
Verkligen ofattbart att det finns människor som förespråkar att invandraren sommgjorde sig skyldig till detta ska få leva vidare. Fan vad jag vill ha ett dygn med honom i ett rum med diverse verktyg och en gassvets.
Citera
2023-07-04, 19:33
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, om vi inte hade tagit emot invandrare från Mellanöstern och Afrika, så hade Luna sluppit det här. Jag hoppas att Lunas anhöriga har röstat på Sverigedemokraterna de senaste riksdagsvalen, för har de inte det så har de del i skulden. Och det menar jag inte på något elakt sätt, utan jag konstaterar bara fakta.

Angående kommunens "skäliga levnadsnivå", så är det ju den som gäller för ALLA människor i kommunen som inte klarar sig själva - det går inte att göra undantag för speciellt behjärtansvärda fall. Och var den ribban hamnar beror också på kommunens ansvar för illegala invandrare, som inte vill försörja sig själva. Så jag hoppas att Lunas anhöriga har röstat på Sverigedemokraterna, o.s.v..
Citera
2023-07-04, 19:45
Medlem
https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/sa-mojliggjorde-alliansen-brukarimport-till-sverige/
Du vet svaret 😉

Citat:
"Efter mer än ett halvår på sjukhus har tioåriga Luna, som överfölls och skadade svårt i Skellefteå, fått flytta hem.
Men nu har familjen tvingats ta till juristhjälp för att hon ska få möjlighet att besöka släkten.
– Om inte Luna är berättigad för maximal rehabilitering, vem är det då? säger hennes faster Emma Johdet Wettergren."

https://www.gp.se/nyheter/sverige/lunas-familj-anlitar-juristhj%C3%A4lp-f%C3%B6r-tillr%C3%A4cklig-assistans-1.98849710
Citera
2023-07-04, 19:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Verkligen ofattbart att det finns människor som förespråkar att invandraren sommgjorde sig skyldig till detta ska få leva vidare. Fan vad jag vill ha ett dygn med honom i ett rum med diverse verktyg och en gassvets.

Det är bra att det skrivs om hur svårt offret får lida i resten av sitt liv på grund av den importerade våldsnegern. Inget av detta hade hänt om den lille nidingen inte varit i landet.
Citera
2023-07-04, 20:20
Bannlyst
Luna behöver hjälp dygnet runt, men hennes assistenter får inte följa med på resor.

https://www.instagram.com/p/CuSHV5NPVqo/
Citera
2023-07-04, 20:51
Medlem
Tyvärr så är det väl inte heller sista gången som vi ser något liknande i landet.

Jag är inte för dödsstraff. Det vore som dödshjälp och förskona gärningsmannens liv. Däremot så är jag för att sådana här individer automatiskt bör bli uppskrivna för försökspersoner för medicin.

Och psykiatrin. Man skulle verkligen behöva anstalter som gamla Beckomberga nu. Nej, inte tvångssterilisering eller lobotomin. Men det är väldigt många personer som skulle behövas sättas på sådana ställen.

Jag som är mindre insatt i det här fallet och ny i tråden: Vem är gärningsmannen?
Citera
2023-07-04, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är bra att det skrivs om hur svårt offret får lida i resten av sitt liv på grund av den importerade våldsnegern. Inget av detta hade hänt om den lille nidingen inte varit i landet.
Nej precis. Ändå dräller de in, och landsförrädare försvarar det.
Citera
2023-07-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Jag förstår frustrationen men att tortera honom vore lika konstruktivt som att tortera en geting för att den sticker dig. Killen är ju uppenbarligen efterbliven och kommer inte förstå vad som händer. Din ilska gör mer nytta om du riktar den mot skolan och socialtjänsten som inte agerade på varningssignalerna, spara gasen till dem.

Om han någonsin släpps ut igen kan du lägga till läkaren på listan.
Citera
2023-07-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, om vi inte hade tagit emot invandrare från Mellanöstern och Afrika, så hade Luna sluppit det här. Jag hoppas att Lunas anhöriga har röstat på Sverigedemokraterna de senaste riksdagsvalen, för har de inte det så har de del i skulden. Och det menar jag inte på något elakt sätt, utan jag konstaterar bara fakta.

Angående kommunens "skäliga levnadsnivå", så är det ju den som gäller för ALLA människor i kommunen som inte klarar sig själva - det går inte att göra undantag för speciellt behjärtansvärda fall. Och var den ribban hamnar beror också på kommunens ansvar för illegala invandrare, som inte vill försörja sig själva. Så jag hoppas att Lunas anhöriga har röstat på Sverigedemokraterna, o.s.v..

Gissar att GM har mer än "skälig levnadsnivå" det brukar ju alltid gullas med såna individer.
Citera
2023-07-05, 19:37
Medlem
Varför reagerade varken skola eller socialtjänst? Är de så rädda att bli kallade rasister?

Och vissa människor borde inte få bli föräldrar.
Senast redigerad av Hiitsme 2023-07-05 kl. 19:40.
Citera
2023-07-05, 20:08
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Gissar att GM har mer än "skälig levnadsnivå" det brukar ju alltid gullas med såna individer.
Det är klart dom kommer ta hand om och skydda GM hela hans liv.
När tillräckligt många år har gått, kanske vi tom. får läsa en snyftartikel i stil med "Stackars GM som levt under konstant dödshot så många år" där en familjemedlem eller släkting får gråta ut.

Rinse and repeat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in