2023-07-04, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
I så kallade Utsatta Områden sker det mord var och varannan dag bland gängkriminella. Flyttar anhöriga till dessa varje gång nåt sådant händer?
Tro mig, ser man någon man inte vill se känns det jobbigt i början med sen vänjer man sig.

Jag hade t.ex. en jobbig juridisk tvist med några, jag vann och de fick betala mig pengar. Deras dotter jobbar i kassan på enda butiken jag har gå-avstånd till.
I början tyckte jag det var sjukt jobbigt att handla om hon var i kassan, men efter ett tag bryr man sig inte. Blir mest att jag tittar i golvet när jag betalar, vi undviker ögonkontakt. Handlar det jag skall och jag får intrycket att hon inte längre bryr sig så mycket heller, hon gör sitt jobb.
Nu var kanske inte detta helt jämförbart med ett dödsfall, men jag tror det funkar liknande med tiden.

Jag förstår vad du menar och den situation du varit i
måste vara skitjobbigt
men du hade troligtvis rätt och att det var andra som gjort fel mot dig

Gängkriminaliteten tror jag är något helt annat och i de områden de bor i
och ibland hämnas de också på varann familjer emellan
Deras val är nog också minimalt att kunna flytta
Jag tror att många vill men inte kan

Här tänker jag på Toves familj
Tiden läker inte alla sår
Deras dotter är mördad misshandlad och hennes kropp skändad och angripen av djur

Det måste vara fruktansvärt svårt och obehagligt för dem att möta dessa två tjejer och deras anhöriga
De beskrev det som väldigt obehagligt att behöva möta J och M och deras anhöriga i rätten

Sen finns det ju risker tyvärt att någon galning vill skada dem
så för deras egna trygghet så är det nog bäst
Citera
2023-07-04, 02:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag förstår vad du menar och den situation du varit i
måste vara skitjobbigt
men du hade troligtvis rätt och att det var andra som gjort fel mot dig

Gängkriminaliteten tror jag är något helt annat och i de områden de bor i
och ibland hämnas de också på varann familjer emellan
Deras val är nog också minimalt att kunna flytta
Jag tror att många vill men inte kan

Här tänker jag på Toves familj
Tiden läker inte alla sår
Deras dotter är mördad misshandlad och hennes kropp skändad och angripen av djur

Det måste vara fruktansvärt svårt och obehagligt för dem att möta dessa två tjejer och deras anhöriga
De beskrev det som väldigt obehagligt att behöva möta J och M och deras anhöriga i rätten

Sen finns det ju risker tyvärt att någon galning vill skada dem
så för deras egna trygghet så är det nog bäst

Jag tänker att det nog beror på vilken inställning de anhöriga har. Om de försvarar gärningsmännen/kvinnorna eller om de fördömer dem och skäms, beklagar det de gjort.

JJs föräldrar har väl skämts och beklagat, så mycket att de valt att flytta.

MHs föräldrar är väl mer oklart. Men jag TROR att de förnekar för sig själva att deras dotter kan vara skyldig. De intalar sig NOG att hon är oskyldig till mordet och att hon också är ett offer för JJ. Liknande hur Majas fanklubb här resonerar. De tror vad de VILL tro. Alltså tycker de inte att de har någon anledning att flytta.
Citera
2023-07-04, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tänker på mordbranden ett helt år innan, dikterna hon skrev om Tove googlingarna hon verkar ha varit besatt av Tove hatkärlek, så oerhört starka passionerade känslor, som sagt om en kille suttit inne för detta skulle många fler se det uppenbara, hon verkar ha haft en väldigt osund ”kärlek/besatthet” över Tove.

Tittar på strypsex porr med kvinnor..

Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Hett som fan. Är det sant hon rubbade fittan till strypsex efteråt?
Det här är en flicka som man kan ha kul med....definitivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade så är jag verkligen benägen att hålla med dig men vi skall inte glömma att man genom "strypning" i form av bilateral kompression av de s k carotiderna (Arteria carotis externa et interna) kan åstadkomma död oerhört snabbt efter en nästan momentan inträffad medvetslöshet. Det är därför strypsex är livsfarligt, andningsreflexen kan slås ut mycket snabbt -och så står man där plötsligt med ett lik istället för en livfull sexpartner.
Sorry för [nästan] offT.

Jag kan inte släppa tanken på att J hade strypsex med T och inte alls menade att faktiskt ha ihjäl henne. Att hon sedan fick panik och handlade mycket irrationellt och korkat (hon borde naturligtvis ha larmat 112 omedelbart).
Och att hon sedan skäms över att säga detta i rätten och därför blir allt så rörigt med olika "sanningar" hit och dit. Nu har jag inte hängt med så noga i allt som hänt och framkommit, så jag kanske har jättefel...

Men jag kan inte få ur huvudet att J gick igång på strypningar, och att hon älskade T och inte alls egentligen ville ha ihjäl henne. Oavsett vad är ju dödsfallet fruktansvärt och tragiskt, jag kan inte kolla på bilder på T utan att få tårar i ögonen. Brukar inte känna så för en person jag aldrig träffat.

Jag har däremot mött J i verkligheten för ett par år sedan. Jag är drygt fem år äldre än henne, men hon var längre än mig och mycket vackrare i verkligheten än på bilderna i pressen.
Det var något väldigt underligt och lockande med henne, man liksom kände en dragningskraft och åtrå direkt.
Men samtidigt fick jag en känsla inombords att jag borde undvika denna människa, och jag följde den känslan. Med facit i hand är jag nog glad att jag aldrig lärde känna henne...

Två gånger har jag drömt på natten nu att J och M blivit frikända och att J är hemma hos mig. I sista drömmen satte hon sig på min mage och satte händerna på min hals och flinade. Sen vaknade jag...
Borde försöka tänka på annat men har svårt att få bort detta ur huvudet nu...

Och om nån undrar så känner jag ingen annan av de inblandade, och vet inte så mycket om dem mer än vad jag läst i pressen samt en del här.
Citera
2023-07-04, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tänker att det nog beror på vilken inställning de anhöriga har. Om de försvarar gärningsmännen/kvinnorna eller om de fördömer dem och skäms, beklagar det de gjort.

MHs föräldrar är väl mer oklart. Men jag TROR att de förnekar för sig själva att deras dotter kan vara skyldig. De intalar sig NOG att hon är oskyldig till mordet och att hon också är ett offer för JJ. Liknande hur Majas fanklubb här resonerar. De tror vad de VILL tro. Alltså tycker de inte att de har någon anledning att flytta.

Jag tror som dig
Citera
2023-07-04, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

MHs föräldrar kanske helt enkelt inte vill flytta från Vetlanda. De kanske trivs där de bor och kanske inte heller har lust att pendla med tanke på sina arbeten.
Citera
2023-07-04, 03:52
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Jag kan inte släppa tanken på att J hade strypsex med T och inte alls menade att faktiskt ha ihjäl henne. Att hon sedan fick panik och handlade mycket irrationellt och korkat (hon borde naturligtvis ha larmat 112 omedelbart).
Och att hon sedan skäms över att säga detta i rätten och därför blir allt så rörigt med olika "sanningar" hit och dit. Nu har jag inte hängt med så noga i allt som hänt och framkommit, så jag kanske har jättefel...

Men jag kan inte få ur huvudet att J gick igång på strypningar, och att hon älskade T och inte alls egentligen ville ha ihjäl henne. Oavsett vad är ju dödsfallet fruktansvärt och tragiskt, jag kan inte kolla på bilder på T utan att få tårar i ögonen. Brukar inte känna så för en person jag aldrig träffat.

Jag har däremot mött J i verkligheten för ett par år sedan. Jag är drygt fem år äldre än henne, men hon var längre än mig och mycket vackrare i verkligheten än på bilderna i pressen.
Det var något väldigt underligt och lockande med henne, man liksom kände en dragningskraft och åtrå direkt.
Men samtidigt fick jag en känsla inombords att jag borde undvika denna människa, och jag följde den känslan. Med facit i hand är jag nog glad att jag aldrig lärde känna henne...

Två gånger har jag drömt på natten nu att J och M blivit frikända och att J är hemma hos mig. I sista drömmen satte hon sig på min mage och satte händerna på min hals och flinade. Sen vaknade jag...

Och om nån undrar så känner jag ingen annan av de inblandade, och vet inte så mycket om dem mer än vad jag läst i pressen samt en del här.

Det fetade!

Prexix samma tanke har slagit mig, blusen på TT var ju uppknäppt, och byxorna uppknäppta…

(Obs, detta är en fundering, en tanke, tänk om…)
Citera
2023-07-04, 03:52
Medlem
Citat:

Det jag hört och läst i tråden är att J har gogglat på strypsex
När i tid vet jag inte
Om inte jag minns fel så har vissa här tydligen hittat de länkarna i J soc media innan allt stängdes ner
Själv hade jag inget intresse att kolla på det sjuka
Någon här sa att en tjej där liknade Tove
och att det var kanske J smak men jag tror det bara var en tillfällighet

Jag fattar ju inte hur man ens att man kan leta upp sånt och vilja se

Jag har svårt att tro att det handlade om sånt denna kväll
Jag tror inte det
Men om nu när du nämner det så känns det fruktansvärt otäckt sjukt
Nej jag vill inte tro det
men hela det här fallet känns sjukt så man vet inte vad man ska tro

Att du drömt så är säkert inte så konstiigt dels för att du träffat henne i verkligheten och sen får läsa om allt det otäcka om vsd hon gjort och vad hon är kapabel till

Så bra att du aldrig lärde känna henne
det måste kännas bra för dig nu med facit i hand
men jag blir lite nyfiken på den känslan du fick om henne att du borde undvika henne
Du behöver inte svara om det känns fel

Jag får en känsla av att M var kär i henne och jag tror att de ibland hade mer än vänskap
Senast redigerad av Anedin 2023-07-04 kl. 04:01.
Citera
2023-07-04, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade!

Prexix samma tanke har slagit mig, blusen på TT var ju uppknäppt, och byxorna uppknäppta…
Jag minns att vissa har antytt det i tråden

Men min tanke är att det kunde lika gärna ha skett i turmultet att kläder har hasat omkring på T
Citera
2023-07-04, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
MHs föräldrar kanske helt enkelt inte vill flytta från Vetlanda. De kanske trivs där de bor och kanske inte heller har lust att pendla med tanke på sina arbeten.

Ja så kan det vara men J föräldrar hade också sina arbeten och liv där i Vetlanda
Senast redigerad av Anedin 2023-07-04 kl. 04:02.
Citera
2023-07-04, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade!

(Obs, detta är en fundering, en tanke, tänk om…)
Ja jag har en djup, seriös övertygelse om att det är så. Vill inte föreställa mig hur det känns att av misstag ha ihjäl nån man älskar. Kan inte sätta mig in i det.
Om det verkligen ÄR så det gick till så skulle det innebära att det känns fruktansvärt för J, samtidigt som det eventuellt skulle kännas något lättare för Ts anhöriga om det hela var en olyckshändelse.
Citera
2023-07-04, 04:08
Medlem
Citat:
Ja jag har en djup, seriös övertygelse om att det är så. Vill inte föreställa mig hur det känns att av misstag ha ihjäl nån man älskar. Kan inte sätta mig in i det.
Om det verkligen ÄR så det gick till så skulle det innebära att det känns fruktansvärt för J, samtidigt som det eventuellt skulle kännas något lättare för Ts anhöriga om det hela var en olyckshändelse.

Om det nu skulle vara på det sättet att J förgrep sig på T på ett så sjukt sätt så kanske det inte gjordes i så fall av kärlek?
Hon kanske ville straffa plåga T?
OM detta nu skedde jag säger OM
så kan ju det inte ha skett i tystnad så M inte vet någonting

Jag har ju trott fr början att de plågade T på något sätt mycket tidigare är mordet
att det började ganska snart när de kom till lägenheten
Citera
2023-07-04, 04:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Har du sett hatsången JJ skrev om T och hennes syster?

Har du missat att de hade en flera år lång konflikt?

Hur kan du tro att J älskade T?

Hon hatade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in