Citat:
I så kallade Utsatta Områden sker det mord var och varannan dag bland gängkriminella. Flyttar anhöriga till dessa varje gång nåt sådant händer?
Tro mig, ser man någon man inte vill se känns det jobbigt i början med sen vänjer man sig.
Jag hade t.ex. en jobbig juridisk tvist med några, jag vann och de fick betala mig pengar. Deras dotter jobbar i kassan på enda butiken jag har gå-avstånd till.
I början tyckte jag det var sjukt jobbigt att handla om hon var i kassan, men efter ett tag bryr man sig inte. Blir mest att jag tittar i golvet när jag betalar, vi undviker ögonkontakt. Handlar det jag skall och jag får intrycket att hon inte längre bryr sig så mycket heller, hon gör sitt jobb.
Nu var kanske inte detta helt jämförbart med ett dödsfall, men jag tror det funkar liknande med tiden.
Tro mig, ser man någon man inte vill se känns det jobbigt i början med sen vänjer man sig.
Jag hade t.ex. en jobbig juridisk tvist med några, jag vann och de fick betala mig pengar. Deras dotter jobbar i kassan på enda butiken jag har gå-avstånd till.
I början tyckte jag det var sjukt jobbigt att handla om hon var i kassan, men efter ett tag bryr man sig inte. Blir mest att jag tittar i golvet när jag betalar, vi undviker ögonkontakt. Handlar det jag skall och jag får intrycket att hon inte längre bryr sig så mycket heller, hon gör sitt jobb.
Nu var kanske inte detta helt jämförbart med ett dödsfall, men jag tror det funkar liknande med tiden.
Jag förstår vad du menar och den situation du varit i
måste vara skitjobbigt
men du hade troligtvis rätt och att det var andra som gjort fel mot dig
Gängkriminaliteten tror jag är något helt annat och i de områden de bor i
och ibland hämnas de också på varann familjer emellan
Deras val är nog också minimalt att kunna flytta
Jag tror att många vill men inte kan
Här tänker jag på Toves familj
Tiden läker inte alla sår
Deras dotter är mördad misshandlad och hennes kropp skändad och angripen av djur
Det måste vara fruktansvärt svårt och obehagligt för dem att möta dessa två tjejer och deras anhöriga
De beskrev det som väldigt obehagligt att behöva möta J och M och deras anhöriga i rätten
Sen finns det ju risker tyvärt att någon galning vill skada dem
så för deras egna trygghet så är det nog bäst