• 1
  • 2
2023-07-03, 23:51
Medlem
Någon som vet en person som har haft cancer som rökt och blivit frisk från sin cancer och fortsatt röka?
Citera
2023-07-03, 23:56
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Någon som vet en person som har haft cancer som rökt och blivit frisk från sin cancer och fortsatt röka?

Beror väl på cancer? Lungcancer? Knappast! Snarare en snabbare väg till graven.
Citera
2023-07-03, 23:56
Medlem
Citat:

Finns nog många. Finns många som röker sig ner i graven under sin cancerbehandling. Ännu värre.

Att betala pengar för att förgifta sig själv, bli fattigare, ohälsosammare och fulare är en bragd i sig.
Citera
2023-07-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Beror väl på cancer? Lungcancer? Knappast! Snarare en snabbare väg till graven.

Jag tänkte mer hur personer är, för har man haft en dödlig sjukdom och blir frisk från den så slutar nog de flesta att sluta röka med tanke på att rökningen ökar ju risken avsevärt att få cancer och andra sjukdomar.
Citera
2023-07-03, 23:59
Medlem
Att röka tobak är en grej som bör njutas sällan - i samma takt som man dricker god cognac.

Att fittan ovanför mig anser att rökare skall avrättas är en produkt av svensk hjärntvätt.

16% av de som röker tobak får lungcancer
Citera
2023-07-03, 23:59
Medlem
Jag har aldrig rökat själv så vet inte hur svårt det är att sluta. Nikotinet är ju beroendeframkallande
Citera
2023-07-04, 00:07
På toppen av huvudet så kommer jag på Lemmy. Givetvis fortsatte han att röka trots sin cancerdiagnos, och vem beskyller honom för det.
Citera
2023-07-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
På toppen av huvudet så kommer jag på Lemmy. Givetvis fortsatte han att röka trots sin cancerdiagnos, och vem beskyller honom för det.

Om man har fått ett besked att man har cancer och det inte går att göra något så kan jag ju förstå det att vafan spela roll liksom det är ändå kört
Citera
2023-07-04, 00:11
Avstängd
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt

16% av de som röker tobak får lungcancer

Av dom som rökar ett paket om dagen menar du? eller en enstaka cigg?
Citera
2023-07-04, 00:22
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
jag vet en som hade tarmcancer PLUS att han hade dålig blodcirkulation och bena var alldeles blå och det ena sårigt och fick läggas om av hemvården.
läkare sa till honom att sluta röka annars skulle tarmen inte bli bra efter op. och skulle vara tvingade att amputera vänster ben nedanför knät.
Han fortsatte och de kapade benet för ett tag sedan och han är så skröplig.
Farsan har sagt till honom men han skiter i det.
Dricker whiskey med hjärtproblem också
- jag skiter i det. jag älskar att röka och dricka rökig whiskey och vill inte in på hemmet.
Citera
2023-07-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
jag vet en som hade tarmcancer PLUS att han hade dålig blodcirkulation och bena var alldeles blå och det ena sårigt och fick läggas om av hemvården.
läkare sa till honom att sluta röka annars skulle tarmen inte bli bra efter op. och skulle vara tvingade att amputera vänster ben nedanför knät.
Han fortsatte och de kapade benet för ett tag sedan och han är så skröplig.
Farsan har sagt till honom men han skiter i det.
Dricker whiskey med hjärtproblem också
- jag skiter i det. jag älskar att röka och dricka rökig whiskey och vill inte in på hemmet.

Jag det är svårt att förstå när man har ett val att inte bli sjukare och ändå fortsätta
Citera
2023-07-04, 02:52
Medlem
Niggwards avatar
Känner en gammal person som rökt från 15 och är idag 87. Minst 2 pack om dagen. Ingen cancer, men haft kol i minst 10 år.

Tror ifall personen slutade stoppa in nicotin så skulle det vara farligare än att de fortsätter ärligt talat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in