Citat:
Ursprungligen postat av
Tandan
Följande är fakta: Livet är fullt av lidande vilket är negativt att utsättas för. Det goda och vackra är positivt, men i och med att man vet på förhand att man skall tvingas skiljas från det blir det även till en stor sorg. Utifrån dessa förutsättningar, hur skulle livet kunna vara något övervägande positivt?
Man kan vända på det också.
Lidandet som livet är fullt av är skönt att tvingas skiljas från, tänk vad bra att slippa våndas av våra hjärnspöken och problem.
Tills dess - varför inte låta oss njuta innan det ofrånkomliga är ett faktum?
Du har vunnit högsta vinsten på lotto miljoner gånger om och det är något jag hoppas att du kan uppskatta. Din existens är minst sagt något utöver det vanliga.
Sorgligt om du spenderar den här korta tiden till grubbel om vår förgänglighet, något vi med all rätta kan vänta med några decennier till.
Du har en enda chans att få uppleva mening och glädje i ditt enda liv. Det är nu du har möjligheten, inte om 40 år. Missa inte den här chansen du erbjuds.
Ska sluta upprepa det här nu. Hoppas att du förstått andra sidan av myntet vid det här laget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tandan
Var försiktig när du uttalar dig om folk utan armar och ben och andra extrema lidanden du troligtvis befunnit dig långt ifrån. Du vet inte vilket helvete de går igenom förrän det drabbar dig.
Jag är inte dummare än att jag fattar att de som blivit av med armar och ben har gått igenom ett helvete.
Nu vill jag belysa faktumet att många av dem vägrade se sitt trauma som en dödsdom och lät det förstöra deras liv. Det fanns inget annat alternativ i dem än att vända tragiken och nå lyckan igen. Deras beslutsamhet var nyckeln för att göra det möjligt. De vägrade låta det negativa ta över deras liv. Krävde ett värdigt och fint liv oavsett omständigheter. Något jag tycker vi ska inspireras av.
Behöver du länkar för att koppla kan jag visa exempel på de här individerna.