2023-07-03, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finskdiskofitta
har varit regnit här där jag bor de senaste dagarna och det kommer fortsätta att regna, har inte kollat till mina plantor sen cirka 3 veckor efter plantering (planterade sent i maj).

Bör jag oroa mig om regnet? bygga något regnskydd eller nåt?

Autos är ju korta och stabila. Dom klarar regn jätte bra. Det är stora earlys som ibland faller och som man sen får räta upp efter hårt regn. Bygg inte ett skit! Fan va det ska byggas och ha sig 😂

Kolla bara till den och om den fallit ner så rätar du bara upp den och trampar ordentligt runt rötterna. Kanske lägger stora stenar runt rötterna så är den stabil.
Citera
2023-07-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Odlar du i Treriksröset? Det är inte en exakt vetenskap men dom ska klara några plusgrader till och med ett par minusgrader. Känns lite märkligt att du har +1 i augusti.

Går snabbare att köra till Treriksröset än till fjollträsk iaf :P

Ärligt det kan bli kallt som fan här uppe i augusti! mitten av september har vi garanterat haft första frostnatten.
Citera
2023-07-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
Går snabbare att köra till Treriksröset än till fjollträsk iaf :P

Ärligt det kan bli kallt som fan här uppe i augusti! mitten av september har vi garanterat haft första frostnatten.

Jävla inavlad norrlänning 😂 Jag driver

Dom ska nog klara det. Kolla in finska strains nästa gång så är du helt säker på att dom klarar din kyla.

Lycka till!
Citera
2023-07-06, 00:32
Medlem
Citat:
Jävla inavlad norrlänning 😂 Jag driver

Dom ska nog klara det. Kolla in finska strains nästa gång så är du helt säker på att dom klarar din kyla.

Lycka till!

Denna sort skulle vara bra mot kyla fick av en annan inavlad norrlänning
Citera
2023-07-06, 01:40
Medlem
Zigarettens avatar
Jag är sen men jag har satt ut 3st av olika strains. Får se vad det blir av det.
Citera
2023-07-06, 21:53
Medlem
Hej jag och några kompisar bestämde oss för o testa odla ute i år och hitils har det gått bra, lite strul med några som dog men annars tycker jag de ser bra ut för att vara våra första gång. Så här såg de ut idag. https://imgur.com/a/ktk3OZL Tyvärr så är ungefär hälften photos eftersom de var gratis, men tvekar på att de hinner bli klara
Citera
2023-07-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nygran
Hej jag och några kompisar bestämde oss för o testa odla ute i år och hitils har det gått bra, lite strul med några som dog men annars tycker jag de ser bra ut för att vara våra första gång. Så här såg de ut idag. https://imgur.com/a/ktk3OZL Tyvärr så är ungefär hälften photos eftersom de var gratis, men tvekar på att de hinner bli klara
Vad kul att du gör frön😀
Citera
2023-07-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nygran

De behöver inte bli "klara" för att du ska ha glädje av de. Har de blommat iaf en månad så får du åtminstone lite godis av de. Det är lång tid kvar innan hösten så dr kan nog bli riktigt bra också om de kommer igång med blom under juli.
Citera
2023-07-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
Denna sort skulle vara bra mot kyla fick av en annan inavlad norrlänning

Du din jävel kallar du mig för inavel? Är det tacken de för att man bjuder på premium frön? lappjävel
Citera
2023-07-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Du din jävel kallar du mig för inavel? Är det tacken de för att man bjuder på premium frön? lappjävel

Hahaha fan va jag skrattade när jag läste ditt inlägg. Ni är alla sköna i tråden. Älskar gemenskapen som vi byggt upp. Önskar er alla fortsatt lycka till!!! Är sj utomlands och kan inte inte titta till mina plantor. Det verkar ha regnat en del så dom ska nog klara sig.
Citera
2023-07-07, 18:38
Medlem
Citat:
Hahaha fan va jag skrattade när jag läste ditt inlägg. Ni är alla sköna i tråden. Älskar gemenskapen som vi byggt upp. Önskar er alla fortsatt lycka till!!! Är sj utomlands och kan inte inte titta till mina plantor. Det verkar ha regnat en del så dom ska nog klara sig.

vi är lite udda i norr! Alla tar allt med en klackspark
Vi har en fin gemenskap här ❤️

Odlar inte i år men har ju koll på regnmätaren och så mycket har det inte kommit!
Hela juni till idag så är totalen 17mm vilket är skandal! Brukar ligga på 50mm i juni iaf
Sjukt lite regn men det kommer säkert i augusti så det blir kaos för alla 😂😂

När kommer du hem då? Vill ju ha update på dom norrländska damerna som fått flyttat söderut!

Mvh bean
Citera
2023-07-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
vi är lite udda i norr! Alla tar allt med en klackspark
Vi har en fin gemenskap här ❤️

Odlar inte i år men har ju koll på regnmätaren och så mycket har det inte kommit!
Hela juni till idag så är totalen 17mm vilket är skandal! Brukar ligga på 50mm i juni iaf
Sjukt lite regn men det kommer säkert i augusti så det blir kaos för alla 😂😂

När kommer du hem då? Vill ju ha update på dom norrländska damerna som fått flyttat söderut!

Mvh bean
Här i söder är det betydligt mer regn gissar på40-60mm södermanland kom helt klart lägligt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in