2023-07-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ifall du äger kyrkan, och på ett säkert sett kan elda upp den så bör du absolut få det.

Du har svårt att se skillnaden på att elda upp något du själv äger och något du INTE äger.

Inte jag. Muslimerna. Till och med "Sveriges kristna råd" anser att koranen är helig för muslimer på ett annat sätt än Bibeln är helig för kristna.
Citera
2023-07-03, 20:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fakta: går vi inte med i NATO så kommer Ryssland att utrota oss.
Fakta2: är vi inte med i EU så kommer vi enligt Liberalerna att bli ett fattigt tredjeland.
Fakta3: Koranbränning gör muslimer upprörda och allt som gör en muslim upprörd är per definition rasistiskt.
Har funderat litet på om du är ett troll eller inte, och den fetade meningen gör det tämligen klart att svaret på frågan är Ja.

För om den skulle gälla så får muslimer för det första frikort för att kalla snart sagt alla uttalanden och ageranden för rasistiska (och då ska de enligt dig förbjudas). Exempel: om muslimer blir upprörda över att svenska kvinnor inte har huvudduk, så är alla svenska kvinnor som inte bär huvudduk rasister.

För det andra måste rimligen andra religiösa och etniska grupper tilldelas samma rättighet som muslimer, och då kan vi snart ha ett samhälle där allt är förbjudet.
Citera
2023-07-03, 20:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Har funderat litet på om du är ett troll eller inte, och den fetade meningen gör det tämligen klart att svaret på frågan är Ja.

För om den skulle gälla så får muslimer för det första frikort för att kalla snart sagt alla uttalanden och ageranden för rasistiska (och då ska de enligt dig förbjudas). Exempel: om muslimer blir upprörda över att svenska kvinnor inte har huvudduk, så är alla svenska kvinnor som inte bär huvudduk rasister.

För det andra måste rimligen andra religiösa och etniska grupper tilldelas samma rättighet som muslimer, och då kan vi snart ha ett samhälle där allt är förbjudet.
Troll och troll, jag säger bara det MSM och etablissemanget har sagt åt mig att tycka och tänka de senaste 20 åren. If you can't beat them, join them!
Citera
2023-07-03, 20:49
Medlem
StigAllans avatar
Förbjud alla som vill förbjuda att det är tillåtet att bränna dessa skräpsagor som förorsakat och förorsakar en massa djävulskap!
Om förbudspersonen befinner sig i Sverige och är av utlänningsbörd så ska den bli förpassad från svensk jord.
Citera
2023-07-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Fortfarande att säga en sak är en sak att bränna nåt en annan. Bränna boken får en sjukt mycket större spridning tex än att nån säger nånting.

Så ju mer något sprids och kränker folk desto mer måste det censureras?
Citera
2023-07-03, 21:23
Medlem
Erik Östs avatar
Har vi tagit "lättkränkta" i båten får vi också ro dom i hamn!

Hur då ? Det vet jag inte men jag poppar popcorn under tiden!
Senast redigerad av Erik Öst 2023-07-03 kl. 21:25.
Citera
2023-07-03, 21:24
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Inte ens John Stuart Mill förespråkade total yttrandefrihet, det finns ingenting i den västerländska upplysningshistorien som försvarar denna typ av aktioner. Här är tre argument för tesen att bränna koranen är moraliskt fel:

1. Sverige är med i EU och har precis varit ordförandeland. Nyligen fördömde EU koranbränningarna i Sverige - med rätta! - och visar bara på att Sverige inte längre är en ö isolerad från omvärlden. Som korvgubben Johan Pehrson skulle ha sagt så måste Sverige acceptera samarbete med övriga EU-länder. Att ständigt gå emot EU och visa taggarna utåt kommer inte vara gynnsamt för Sverige som stolt mångkulturalistisk nationalstat. Vi borde istället rätta in oss i ledet eftersom det EU förordar är oftast 100% korrekt.

2. Att tillåta koranbränningar gör Erdoğan upprörd och kan hindra oss från att gå med i NATO. Alla forskare och politiker är rörande överens om att Sverige måste gå med i NATO för att slippa hamna i klorna på Putin. Så rörande överens att vi inte ens behöver ha en folkomröstning om saken. Således vore det ju extremt oansvarigt och omoraliskt att tillåta fler koranbränningar om det indirekt innebär att vi inte kan gå med i NATO.

3. Att bränna koranen är en rasistisk och xenofobisk aktion. Sverige är ett stolt mångkulturalistiskt land där alla har samma rättigheter oavsett hudfärg eller bakgrund. Att tillåta svenskar elda upp en sådan helig skrift inom den muslimska diasporan riskerar inte att bara leda hat och rasism mot muslimer, utan även spä på kriminalitet och otryggheten i våra förorter. Det är dags att vi väljer solidaritet framför hat, gemenskap framför vi-mot-dom, det är dags att lyssna på det en klok politiker och filosof en gång sade: "öppna era hjärtan!"

Dags att förbjuda koranbränningarna.

Föredrar ändå ytrandefrihet än vad nato och gamla gubbar tycker.
Så enligt mig har du jävligt fel.
Vill du leva i en värld där du inte få tycka vad du vill?

Fundera lite på den!
Citera
2023-07-03, 21:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Föredrar ändå ytrandefrihet än vad nato och gamla gubbar tycker.
Så enligt mig har du jävligt fel.
Vill du leva i en värld där du inte få tycka vad du vill?

Fundera lite på den!
Jag kan garantera dig att jag tänkt på detta betydligt mer än vad du någonsin gjort och någonsin kommer att göra.
Citera
2023-07-03, 21:49
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Jag kan garantera dig att jag tänkt på detta betydligt mer än vad du någonsin gjort och någonsin kommer att göra.

Vad är näst?

Kanske inte ifrågasätta svenska värderingar.
Eller muslimska för den delen.
Kanske
Får man inte tycka illa om Sossarna?
Kanske är det inte okej att klä sig i färger?

Hum…. Får inte ens tända eld på papper längre, det är din ide av vårt land.

Snacka om att backa tillbaka till medeltiden.
Citera
2023-07-03, 21:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Vad är näst?

Kanske inte ifrågasätta svenska värderingar.
Eller muslimska för den delen.
Kanske
Får man inte tycka illa om Sossarna?
Kanske är det inte okej att klä sig i färger?

Hum…. Får inte ens tända eld på papper längre, det är din ide av vårt land.

Snacka om att backa tillbaka till medeltiden.
Självklart ska vi inte förbjuda någon att bränna en bok, oavsett om det är koranen eller en Kalle Anka-tidning. Men nu är det så att vi bor i Sverige där dumsvensken har röstat för denna utveckling, och då får man faktiskt löpa linan ut. Har man sagt A, får man säga B.
Citera
2023-07-03, 21:59
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Självklart ska vi inte förbjuda någon att bränna en bok, oavsett om det är koranen eller en Kalle Anka-tidning. Men nu är det så att vi bor i Sverige där dumsvensken har röstat för denna utveckling, och då får man faktiskt löpa linan ut. Har man sagt A, får man säga B.

Eller så gör vi som svenska folket vill?
Typ återvandring.
Citera
2023-07-03, 22:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Eller så gör vi som svenska folket vill?
Typ återvandring.
Dumsvensken fortsätter ju att rösta på M, Mp, V, S, Fp och Kd som de alltid gjort. Dumsvensken vill uppenbarligen ha skäggbarn och mångkultur i Sverige, för dumsvensken fortsätter att rösta på skiten val efter val efter val efter val efter val efter val efter val...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in