2023-07-03, 05:10
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbstart
Min profetia är att det kommer bli avfyras kärnvapen. Det är nästan oundvikligt när så många har det och är i konflikt med varandra.

Hoppas det går fort så att man inte behöver uppleva all elände.
Jag förstår vad du vill säga. Men det är bara EN part som har kärnvapen i det här kriget. Det är den parten som har invaderat sitt grannland. Det kan i framtiden sluta illa om alla länder som har kärnvapen kan invadera sina grannländer utan att andra länder vågar stötta dem.
Själv tror tror jag inte att det kommer att avfyras några kärnvapen. Då är det över för alla.
Citera
2023-07-03, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag förstår vad du vill säga. Men det är bara EN part som har kärnvapen i det här kriget. Det är den parten som har invaderat sitt grannland. Det kan i framtiden sluta illa om alla länder som har kärnvapen kan invadera sina grannländer utan att andra länder vågar stötta dem.
Själv tror tror jag inte att det kommer att avfyras några kärnvapen. Då är det över för alla.
Det behöver inte innebära ett massivt atomkrig mellan NATO och Ryssland. Om ryssarna smäller av en atombomb i Ukraina kommer knappast NATO-länderna svara med att skicka iväg sina atombomber mot Ryssland. NATO har ju ingen som helst skyldighet att ingripa militärt i Ukraina.
Citera
2023-07-03, 06:11
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ukrainas vice försvarsminister: Ryssland gör vissa framsteg i öst
Ryssland har gjort vissa framsteg på den östra fronten medan hårda strider rasar i söder, skriver Ukrainas vice försvarsminister Hanna Maliar på Telegram på söndagen, rapporterar CNN.

NATO förlorar. Och det är nu mer än någonsin amerikanska nyhetsmedier betonar att kärnkraftverket planeras bombas. Självklart vill Ryssland bomba ett kärnkraftverk på sin egen mark som inspekteras av IAEA som förvisso inte hittat några bomber eller annat omkring, i eller under kärnkraftverket Hade Ryssland velat använda kärnvapen hade de använt taktiska sådana på NATO/ukrainsk kontrollerad mark.

Jag tror inte att ens NATO-trollen är så dumma att tro detta, men ni har förvånat mig förr. Samma visa om när Irak hade "weapons of mass destruction" eller när Syriens president "använder kemiska vapen" (där det sedan framkom att samtliga i videos var skådespelare, men då var händelsen redan bortglömd).
OK. Du kommer hädanefter aldrig klaga på CNN:s rapportering?
'NATO förlorar' påstår du! Du har en annan definition på ett deltagande av Nato, än vad jag har. Det hade blivit jobbigt för Putin, om Nato skulle bli tvungen att ingripa och delta på riktigt.
Om jag skulle spekulera så hade räckt med flygstyrkor. 800 flygplan från nato hade avslutat Putins 'speciella' operation på två dagar.
Senast redigerad av Drooid 2023-07-03 kl. 06:24.
Citera
2023-07-03, 06:23
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det behöver inte innebära ett massivt atomkrig mellan NATO och Ryssland. Om ryssarna smäller av en atombomb i Ukraina kommer knappast NATO-länderna svara med att skicka iväg sina atombomber mot Ryssland. NATO har ju ingen som helst skyldighet att ingripa militärt i Ukraina.
Om ryssarna smäller av ett kärnvapen i Ukraina så kommer det påverka hela europa. Det kommer att bli respons på det från europeiska länder åtminstone. Förhoppningsvis blir det inte ett svar med kärnvapen. För då är det kört för oss alla.
Jag är ganska lugn. Putin kanske får några idéer när han inser att det är kört för egen del. Jag vill tro att det finns någon i hans närhet som, i den stunden, är lite friskare.
Senast redigerad av Drooid 2023-07-03 kl. 06:26.
Citera
2023-07-03, 06:24
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Vad betyder shitposta?

Är det bättre att jag försöker använda mig av massa hittepå-länkar, i massor av olika trådar här och försöka påverka Flashbackare?

Jag försöker söka information och i många fall hittar man en del guldkorn här. Tyvärr har jag bara funnit humbug i dina inlägg.

Det är ganska otroligt att Ukraina har stått emot så här länge, mot ett av världens största länder och krigsmakt. Undra hur länge till det kommer hålla på.

Inget av det du skriver på FB har någon betydelse för verkligheten.
Citera
2023-07-03, 06:36
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Om ryssarna smäller av ett kärnvapen i Ukraina så kommer det påverka hela europa. Det kommer att bli respons på det från europeiska länder åtminstone. Förhoppningsvis blir det inte ett svar med kärnvapen. För då är det kört för oss alla.
Jag är ganska lugn. Putin kanske får några idéer när han inser att det är kört för egen del. Jag vill tro att det finns någon i hans närhet som, i den stunden, är lite friskare.
De kommer inte att smälla av det, däremot är risken stor att de skapar någon typ av läcka som kommer göra närområdet och Khersondeltat radioaktivt. Deras mål är att om de inte kan hålla Ukrainska områden istället göra dem ekonomiskt värdelösa.

Det tama svaret på dammsprängningen ökar nog risken att Putin ser en olycka vid kärnkraftverket som ett möjligt val.
Citera
2023-07-03, 06:37
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas det är sant, ukrainska twittrare är mycket tystlåtna nu. Opsec. Vi får se om vi får något mer från pro-ryska Telegramkonton.

Det är inte så konstigt.
Radioskugga är anbefallt. Saker på gång.
Citera
2023-07-03, 06:40
Medlem
Ytterligare 185 Ukrainska barn kidnappade för att mördas på ryskockuperad mark. Sanktionerat och godkänt av putin.
Citera
2023-07-03, 07:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Ytterligare 185 Ukrainska barn kidnappade för att mördas på ryskockuperad mark. Sanktionerat och godkänt av putin.
Om orkerna velat mörda dem hade de gjort det i Ukraina. Nu adopteras de istället av ryssjävlar efter lite hjärntvätt, fy fan!
Citera
2023-07-03, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Om orkerna velat mörda dem hade de gjort det i Ukraina. Nu adopteras de istället av ryssjävlar efter lite hjärntvätt, fy fan!

Rysstrollens tystnad angående detta är talande. Dom skäms!
Citera
2023-07-03, 07:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
För att dom inte bryr sig om Ukraina. Dom är där för att förgöra Ryssarna och starta ett tredje världskrig och det gör man genom att trappa upp på detta sättet. Likadant med dammen. Dom kommer inte ge sig för än några atombomber fyrats av. Förhoppningsvis inte totalt kärnvapenkrig men faktum är att mänskligheten överlevnad ligger på en skör tråd. Eliten kommer fly till sina superbunkrar men resten kommer möta en långsam död vid ett totalt kärnvapenanfall mellan USA och Ryssland av dom som inte förångas omedelbart.
Jag ger det max 3 månader till.

Det är Ryssland som med all önskvärd tydlighet visat sig skita i Ukraina och dess befolkning.

Ukrainska försvaret försöker däremot skydda ukrainarna.

Ryssland har ju för övrigt även visat sig sakna omsorg om sina egna soldater och invånare, så från det hållet kan vad som helst hända.
Citera
2023-07-03, 07:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbstart
Min profetia är att det kommer bli avfyras kärnvapen. Det är nästan oundvikligt när så många har det och är i konflikt med varandra.

Hoppas det går fort så att man inte behöver uppleva all elände.

Det är endast en part i kriget som har kärnvapen. ’Avfyras’ det kärnvapen så kommer de från Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in