2023-07-02, 07:43
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Varför har han kallat honom mördare?
Varför kallas de carbonara-paret?

Anis har påpekat det att det är något med Arvid, hur han beter sig och så vidare. Sedan har han sagt att han får den känslan av olika situationer som utspelat sig i programmet. Det är sagt med skämtsam ton oftast, men ändå.

De kallas så efter en scen där Arvid och Ida öppenhjärtligt pratat om sitt sexliv och de nämner något om att smeta in Ida i carbonara.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-07-02 kl. 08:15.
Citera
2023-07-02, 07:54
Medlem
RedXs avatar
Jag lägger ingen värdering i vad folk gör i sängkammaren så länge det sker i samtycke mellan vuxna personer, men jag måste säga att ”smeta in henne med carbonara” ligger ganska långt ner på listan över akter jag själv skulle finna tilltalande.
Citera
2023-07-02, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag lägger ingen värdering i vad folk gör i sängkammaren så länge det sker i samtycke mellan vuxna personer, men jag måste säga att ”smeta in henne med carbonara” ligger ganska långt ner på listan över akter jag själv skulle finna tilltalande.

Det är två personer som sitter och skämtar med varandra och pratar om sex och som just då äter carbonara och associationerna flyter på. Inget som säger att de skulle vilja förverkliga detta i verkliga livet.
Citera
2023-07-02, 09:40
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hörrudu du behöver inte vara otrevlig för att försöka förstärka dina argument, det har motsatt effekt.

Jag har redan levt i 5 länder och mina vänner kommer från olika delar av världen. Men nej, ingen blev till på krogen. Jag svarade på ditt inlägg där du tog just ”fylleknull på krogen” som exempel som om det skulle vara vanligt. Jag frågade också om du känner någon som kommit till så, gör du det?
Om du drar in alla miljarder människor i hela världen ser det såklart väldigt olika ut överallt. Självklart är det helt olika premisser för vad som är vanligt beroende på om man är medelklass eller född in i en favela eller som gatubarn. Men GVFÖ är ett extremt nichat program i Sverige med 8 deltagare från medelklassen så jag antog att du tänkte utifrån Sverige och inte hela världen, alkohol är inte ens lagligt i vissa delar av världen och att springa på krogen och sätta barn till världen där är inte ens något som många unga kan eller får göra utanför ”din inskränkta världsbild”.
Ja absolut kan man vända och vrida på varje stavelse men faktum kvarstår vare sig vi bott i 5 världsdelar eller ej.
En ytlig bekant blev pappa i en hiss! (Kan ge dig både namn och adress) och det var inget vare sig han eller närområdet kan tvivla på, att det är han som är pappan! Och jag får ju naturligtvis be om ursäkt för att jag var otrevlig!
Citera
2023-07-02, 10:11
Medlem
Tervulls avatar
Självklart finns det många bebisar som blivit till genom fylleknull och en del av dessa par har säkert lyckats hålla ihop hela livet. Jag tycker inte att man måste gå in i en relation och skaffa barn med utgångspunkten att det måste hålla en livstid. Saker förändras och människor förändras, det är okej!

Men gällande Arvid och Ida känns allt bara som en tävling. Allt ifrån hur de pratar överdrivet om sex och grovhånglar vid middagsbordet på återträffen där de f.ö. konstant tjatar om att de skall vara det bästa paret, till att skaffa barn efter bara några månader in i förhållandet. Detta samtidigt som hela Arvid vibrerar av ångest över att behöva spendera några veckor ihop med Ida och konstant uttrycker sin längtan efter egentid. Egentid som han spenderar med sina ex dessutom. Arvid är skräckslagen för den grå vardagen. Paret hann ju knappt vakna efter bröllopsnatten innan han var tvungen att älta hur tråkigt och dött allt kändes. Han har kontrollbehov och vill gå sin egen väg.

Hur Ida kan välja att skaffa barn med en sån man efter bara några månader är obegripligt. Jag tycker inte synd om Ida även om hon verkar olycklig. Hon visste mycket väl vem hon skaffade barn med. Det är väl något man får ge Arvid, han har visat sina dåliga sidor genom hela programmet. Han har verkligen visat vem han är både för Ida och för hela svenska folket. Jag tror Arvid kommer lämna Ida väldigt mycket själv med barnet. Han kommer gå all in på jobbet. Ida kommer vara trött, sliten och inte ha samma energi till att vara äventyrlig. Att skaffa barn innebär många år av sömnbrist och slit dygnet runt. De som inte har barn kan aldrig fatta hur det är. Mer grå vardag än så blir det inte, kan jag intyga som förälder till 2 barn.

Arvid kommer hitta en yngre förmåga som är kåt och rolig det är jag helt säker på. Ida kommer få dra det tyngsta lasset i några år tills det lättar. Då kommer Arvid vilja ta sitt ansvar och ha varannan vecka. Men innan dess blir han nog en helgpappa om ens det… Jag ger dom 1 år max och inom det året har nog Arvid hunnit vara otrogen och delat säng med sina ex utan kalsonger flera gånger om…
Senast redigerad av Tervull 2023-07-02 kl. 10:26.
Citera
2023-07-02, 13:31
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag ger dom 1 år max och inom det året har nog Arvid hunnit vara otrogen och delat säng med sina ex utan kalsonger flera gånger om…

Jag håller med i hela ditt inlägg här.

Jag funderar också på exponeringen av barnet. Från Idas perspektiv kan jag ändå köpa att hennes alternativ var inseminering, och då tyckte hon graviditet med Arvid var det bättre alternativet. Jag tror att hon hade/har en genuin barnlängtan, och stress över att vara 35 år.

Arvid däremot. Jag gissar att han ville bli pappa för att "vinna" gvfö och han ser barnet som ett verktyg för hans karriär som d-kändis. Väldigt många influencers har använt bebisar för att nå sina följarantal och kändisskap, det har Arvid garanterat med i sina beräkningar.

Jag ser det som sjukt att springa på intervjuer för tv och Youtube när man har en liten nyfödd. Har man en nyfödd ska det handla om att ta hand som sin lilla och ta in sitt föräldraskap. Jag tänker iaf inte ge Arvid några klicks, hoppas fler tänker på att bojkotta denna idiot.
Citera
2023-07-02, 15:38
Medlem
Hur länge hade Ida och Arvid känt varandra innan hon blev gravid? Allt i deras liv verkar så stressigt, undrar om de hinner varva och landa i sin nya situation. Ida verkar inte så glad, det är säkert övergående men jag har en känsla av att Arvid är ganska krävande som person. Hoppas såklart att det kommer gå bra för dem. Ida kanske kände en stress kring att hinna bli gravid och därför gick det så fort.
Citera
2023-07-02, 16:11
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag håller med i hela ditt inlägg här.

Jag funderar också på exponeringen av barnet. Från Idas perspektiv kan jag ändå köpa att hennes alternativ var inseminering, och då tyckte hon graviditet med Arvid var det bättre alternativet. Jag tror att hon hade/har en genuin barnlängtan, och stress över att vara 35 år.

Arvid däremot. Jag gissar att han ville bli pappa för att "vinna" gvfö och han ser barnet som ett verktyg för hans karriär som d-kändis. Väldigt många influencers har använt bebisar för att nå sina följarantal och kändisskap, det har Arvid garanterat med i sina beräkningar.

Jag ser det som sjukt att springa på intervjuer för tv och Youtube när man har en liten nyfödd. Har man en nyfödd ska det handla om att ta hand som sin lilla och ta in sitt föräldraskap. Jag tänker iaf inte ge Arvid några klicks, hoppas fler tänker på att bojkotta denna idiot.
Precis! När man fått en bebis skall man ju leva i lugn och ro. Lära känna barnet och låta det vänja sig vid livet utanför livmodern. Tror som dig att barnet enbart handlade för Arvid om att komma först. Jag har tappat intresset för Arvid och Ida. Det är så överdrivet kring dom. Jag kommer inte följa de på sociala medier eller kolla på tv när de medverkar. Arvid och Ida kommer aldrig bli folkkära, dom är inte genuina människor. Eller Ida kanske är men absolut inte Arvid!
Citera
2023-07-02, 16:22
Medlem
Citat:
Precis! När man fått en bebis skall man ju leva i lugn och ro. Lära känna barnet och låta det vänja sig vid livet utanför livmodern. Tror som dig att barnet enbart handlade för Arvid om att komma först. Jag har tappat intresset för Arvid och Ida. Det är så överdrivet kring dom. Jag kommer inte följa de på sociala medier eller kolla på tv när de medverkar. Arvid och Ida kommer aldrig bli folkkära, dom är inte genuina människor. Eller Ida kanske är men absolut inte Arvid!

Det känns inte äkta mellan Ida och Arvid. Gissar att han kommer att tröttna på henne eftersom han har stort behov av egentid. Hur man nu kan vilja det när man precis fått barn.
Citera
2023-07-02, 17:55
Avslutad
Citat:
Precis! När man fått en bebis skall man ju leva i lugn och ro. Lära känna barnet och låta det vänja sig vid livet utanför livmodern.

Jag håller med och har tänkt på samma sak. Dessutom ska man ska ha respekt för RS-viruset. Inte bra att utsätta barnet för alla dessa främmande kontakter när det är så litet. Smittorisken är mindre under sommarhalvåret, men ändå.

Ett så litet barn ska man hålla en hand under nacken på när man lyfter det. Tänkte på det när jag såg tv4-intervjun. Gjorde ont i mig att se att Arvid inte gjorde det, utan lyfte det som om det vore en tremånadersbaby. Får man inte lära sig sånt numera?? Måste vara okunskap, för nån illvilja tror jag absolut inte ligger bakom.
Citera
2023-07-02, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det känns inte äkta mellan Ida och Arvid. Gissar att han kommer att tröttna på henne eftersom han har stort behov av egentid. Hur man nu kan vilja det när man precis fått barn.

Det sa han väl för ett år sen, tidigt i relationen? Länka gärna om han sagt det nu.
Citera
2023-07-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det sa han väl för ett år sen, tidigt i relationen? Länka gärna om han sagt det nu.

Varför har han behov av att träffa sina tidigare flickvänner? Dessutom lät det som att han skröt om det. Jag förstår inte grejen och varför säger inte Ida ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in