2023-06-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.T-BRT
Det här ett exempel på ren desinformation. Öppnare än såhär är svårt att få exempel på.
det du skriver? japp.

Det jag skrev är fakta. Och det är ju uppenbart att Clas alltid varit väldigt anti utomjordingar. Trots Ariel school o Varghina som är solklara fall och massor av människor som berättat om möten med utomjordingar i alla tider. Abductions som Betty och Barney Hill, Trivs Walton och miljoner andra. Om du inte vet det vet du ingenting. Men kul du ändå valt att heta ET men vad är BRT?
Citera
2023-06-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19miljoner
det du skriver? japp.

Det jag skrev är fakta. Och det är ju uppenbart att Clas alltid varit väldigt anti utomjordingar. Trots Ariel school o Varghina som är solklara fall och massor av människor som berättat om möten med utomjordingar i alla tider. Abductions som Betty och Barney Hill, Trivs Walton och miljoner andra. Om du inte vet det vet du ingenting. Men kul du ändå valt att heta ET men vad är BRT?
Återigen kommer en skribent med rena fantasier. Jag råder dig att ta ett djupt andetag och en paus från ämnet, kanske en kopp kaffe och ett parti kort med några vänner. Inga pengar dock det här ska vara avkopplande och på skoj!
Presentera de bevis du har eller sluta med att sprida osanningar, det är utan att överdriva lite osmakligt! Jag kan dock känna ett medlidande med dig som är djupt försjunken i kaninhålet och lurad av diverse charlataner inom ufologin. Tvivelaktiga påståenden finns det gott om! Betty och Barney hill historien är full av motsägelsefulla uppgifter. Ta bara det att varelserna enligt ena vittnen skulle ha hår medan den andre påstod att de var kala. Hur kommer det sig? Nej många av de här fallen är ett resultat av en masshysteri som lever in i våra dagar! Tyvärr.
Citera
2023-06-30, 16:28
Medlem
Fimbulramns avatar
Kolla de tråden för att se om någon nytt hänt i ufo-världen. Svaret var som vanligt ...nej

Citat:
Ursprungligen postat av 19miljoner
Men han har både sin blogg och DN att skriva i... Han är internationell koordinator för ufo-sverige... Han vill inte uppmärksamma ett bra fall som starkt talar för den utomjordiska förklaringen.
Det kan egentligen inte vara mer uppenbart. Ska han hålla en tidning med titthål eller ha lösnäsa för du ska ana oråd... lol

Om du så gärna vill tro på flygande tefat och små gröna män så finns det inget eller ingen som hindrar dig. Allra minst Clas Svahn. Tro på bara, det kostar inget. Varken i pengar eller arbete.

Vill du däremot veta behöver du lägga ned lite jobb. Lyssna på olika uppgifter. Jämföra olika uppgifter. Ifrågasätta alla. Det är väl bra tt någon faktiskt vill göra det jobbet? Övriga media är bara ute efter clicks. Så fråga dig om du vill veta eller om du vill tro. Om det är en tro du är ute efter finns det ingen anledning att bli upprörd över vad någon annan tycker eller gör.
Citera
2023-07-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Kolla de tråden för att se om någon nytt hänt i ufo-världen. Svaret var som vanligt ...nej

Om du så gärna vill tro på flygande tefat och små gröna män så finns det inget eller ingen som hindrar dig. Allra minst Clas Svahn. Tro på bara, det kostar inget. Varken i pengar eller arbete.

Vill du däremot veta behöver du lägga ned lite jobb. Lyssna på olika uppgifter. Jämföra olika uppgifter. Ifrågasätta alla. Det är väl bra tt någon faktiskt vill göra det jobbet? Övriga media är bara ute efter clicks. Så fråga dig om du vill veta eller om du vill tro. Om det är en tro du är ute efter finns det ingen anledning att bli upprörd över vad någon annan tycker eller gör.
Mycket klokt i det som sägs i citatet här ovan. Det är många som vill tro och då tummar man tyvärr gärna på bevisvärdering och lyssnar istället på påståenden. Vet vi mer idag om ufofenomenet än vi gjorde förr. Nej vi gör inte det. Viljan att sakligt värdera uppgifter kommer och går men det evinnerliga käbblet består. UFO-fenomenet är och förblir ett mysterium.
Citera
2023-07-01, 19:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Mycket klokt i det som sägs i citatet här ovan. Det är många som vill tro och då tummar man tyvärr gärna på bevisvärdering och lyssnar istället på påståenden. Vet vi mer idag om ufofenomenet än vi gjorde förr. Nej vi gör inte det. Viljan att sakligt värdera uppgifter kommer och går men det evinnerliga käbblet består. UFO-fenomenet är och förblir ett mysterium.

Lite mer vet vi väl idag än förr?
Som att många UFOs har kunnat förklaras.
Och att många andra UFOs har getts möjliga förklaringar som inte har något utomjordiskt eller paranormalt alls i sig, vilket inte betyder att det inte ändå kan ha varit utomjordingar (men det finns ju väldigt lite anledning att tro det).

Sen finns det förstås fortfarande helt oförklarade fenomen och påstådda observationer, och alla kommer såklart inte någonsin kunna förklaras - men det som fortfarande saknas är bevis för något utomjordiskt.
Citera
2023-07-02, 11:51
Medlem
Det finns dem som vill nervärdera UFO-Sverige genom att påstå att "UFO-Sverige har aldrig kunnat bevisa att det finns utomjordingar". Det stämmer. Ingen annan ufolog i hela världen har gjort det heller. Och ingen vetenskapsman i hela världen heller. Det blir lite löjligt, UFO-Sverige som organisation ska kunna kritiseras men det ska vara saklig kritik. Om kritiken är på nivån "varför tar ni betalt för att dölja att det finns utomjordingar" så kan man ju inte diskutera något.
Citera
2023-07-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Lite mer vet vi väl idag än förr?
Som att många UFOs har kunnat förklaras.
Och att många andra UFOs har getts möjliga förklaringar som inte har något utomjordiskt eller paranormalt alls i sig, vilket inte betyder att det inte ändå kan ha varit utomjordingar (men det finns ju väldigt lite anledning att tro det).

Sen finns det förstås fortfarande helt oförklarade fenomen och påstådda observationer, och alla kommer såklart inte någonsin kunna förklaras - men det som fortfarande saknas är bevis för något utomjordiskt.
Allt som sker nu har hänt förr. Det är samma påståenden om en stor konspiration. Ljus i skyn. Nimitz är inte speciellt intressant ur det avseendet. Det är inte första gången piloter möter saker den inte begriper. Historien är full av den typen av berättelser. Tro mig, jag har varit med länge i den här branchen. Det kommer något som alla kastar sig över och går i spinn på. Men lösningen av UFO-gåtan den är vi lika långt ifrån som förr är min bestämda uppfattning.
Citera
2023-07-02, 16:38
Medlem
Citat:
Allt som sker nu har hänt förr. Det är samma påståenden om en stor konspiration. Ljus i skyn. Nimitz är inte speciellt intressant ur det avseendet. Det är inte första gången piloter möter saker den inte begriper. Historien är full av den typen av berättelser. Tro mig, jag har varit med länge i den här branchen. Det kommer något som alla kastar sig över och går i spinn på. Men lösningen av UFO-gåtan den är vi lika långt ifrån som förr är min bestämda uppfattning.

Och det mest grundläggande man ska känna till om ufo är väl att ordet ufo inte betyder flygande tefat från världsrymden. Dessutom att mer än 95 procent av rapporterna som kommer in får sin förklaring. Sen finns det dem som påstår att UFO-Sverige påstår att det inte finns ufo, men det är personer som inte är så väl pålästa eftersom de påstår felaktiga saker.
Citera
2023-07-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Och det mest grundläggande man ska känna till om ufo är väl att ordet ufo inte betyder flygande tefat från världsrymden. Dessutom att mer än 95 procent av rapporterna som kommer in får sin förklaring. Sen finns det dem som påstår att UFO-Sverige påstår att det inte finns ufo, men det är personer som inte är så väl pålästa eftersom de påstår felaktiga saker.
Helt riktigt - UFO är något oidentifierat, man kan inte sätta likhetstecken till utomjordingar. Detta har många troende svårt att acceptera, viljan att tro tycks vara väldigt stark. Sen tar vissa ljusskygga krafter inom den svenska ufologin steget längre och fantiserar ihop saker som ledde till den här trådens start för att ta ett exempel när deras världbild inte stämmer överens med den seriösa ufologin. Det finns Facebookgrupper som man inte bör ta seriöst, vissa tar även till radio/poddmedia för att sprida lögner. Några är aktiva i den här tråden med att sprida propaganda och desinformation! Därför återupprepar jag mitt råd: var källkritisk och varsam med de uppgifter som cirkulerar! Vi har en av de mest kompetenta ufo-organisationer som finns här i Sverige. Lyssna på dom!
Citera
2023-07-05, 13:25
Medlem
Citat:
HAHAHA... om du varit "med länge i branchen" så är det ju konstigt att du påstår Nimitz fallet inte är intressant. Tic tacen dokumenterades av US Navys top gun piloter och radar och NVG-filmer. "Ljus i skyn"... Så efterbliven är ingen.

Det har hänt massa saker i Washington sensaste åren som förändrat allt. Dödstråkiga Ufo sverige och Clas Svahn låtsas som inget hänt och mörkar Varghina fallet.
Citera
2023-07-11, 22:18
Medlem
SMERSHs avatar
Citat:
Helt riktigt - UFO är något oidentifierat, man kan inte sätta likhetstecken till utomjordingar. Detta har många troende svårt att acceptera, viljan att tro tycks vara väldigt stark. Sen tar vissa ljusskygga krafter inom den svenska ufologin steget längre och fantiserar ihop saker som ledde till den här trådens start för att ta ett exempel när deras världbild inte stämmer överens med den seriösa ufologin. Det finns Facebookgrupper som man inte bör ta seriöst, vissa tar även till radio/poddmedia för att sprida lögner. Några är aktiva i den här tråden med att sprida propaganda och desinformation! Därför återupprepar jag mitt råd: var källkritisk och varsam med de uppgifter som cirkulerar! Vi har en av de mest kompetenta ufo-organisationer som finns här i Sverige. Lyssna på dom!
UFO är samma sak som något flygande som inte har mänskligt ursprung och därmed inte går identifiera. Dessa är troligtvis utomjordiska, kan vara spöken eller annat övernaturligt också.

En drönare som flyger över ett kärnkraftverk är inget UFO då den blivit identifierad som just en drönare. Bara för man inte lyckas identifiera ägaren på drönaren gör inte detta till ett UFO.

Att manipulera ordens betydelse är annars ett klassiskt knep av underrättelsetjänster, numera kallas detta desinformation.
Citera
2023-07-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMERSH
UFO är samma sak som något flygande som inte har mänskligt ursprung och därmed inte går identifiera.
Näe, det finns inget i ordet ufo om "mänskligt ursprung". Ett ufo är oidentifierat för betraktaren just då och kan vara skapat av människor, vara djur eller naturfenomen, men i sista hand nåt som ingen kan förklara.

Jag tror de flesta, precis som jag, ser ufon väldigt ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in