2023-10-24, 12:04
Medlem
seaworthys avatar
haha, ja det är riktigt bizzarro. Tänk att ägna hela tillvaron åt att sabotera för en annan individ. Sökte lite på namnet och det verkar som han förekommit i en del saker. Typiskt beteende för rättshaverister
Citera
2023-10-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
haha, ja det är riktigt bizzarro. Tänk att ägna hela tillvaron åt att sabotera för en annan individ. Sökte lite på namnet och det verkar som han förekommit i en del saker. Typiskt beteende för rättshaverister

Han har tydligen förföljt en annan person i flera år innan, enligt Clas. Förmodligen har denne person inget som helst intresse för ufofrågan egentligen.
Citera
2023-10-24, 13:21
Medlem
Claes Svahns stalker är en sådan som borde ha varit inlåst på mentalsjukhus, de gamla sjukhusen som fanns förut skulle verkligen behövas nu med där dylika element skulle inhysas. Totalt skvatt galen och besatt av att förfölja en människa och hur gränslöst är det inte att kontakta alla som har med Claes Svahn att göra. Skrämmande att en sjuk individ kan få hållas. Likaså hur sjukt det kan bli och eskalera och fortsätta år efter år. Hela stalkerns liv verkar gå åt att hålla på med sin sjuka fixering av Claes Svahn. Usch.
Citera
2023-10-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JM.Svensson
Jag fick nys om denna tråd som ifrågasätter Clas Svan och UFO-Sverige: (FB) Kan man lita på ufo-sverige och svensk media om UAP? . Men jag valde att starta en ny då jag inte vill skapa någon oklarhet.

Det ni kommer läsa nedan är en helt absurd och skrattretande historia som trots det är sann. För att överhuvudtaget kunna sätta sig in i den krävs att man först accepterar följande två faktum: 1. Vissa UFO är fysiska farkoster skapade av NHI (non-human intelligence) 2. Ett element inom de djupa säkerhetsstaterna är medvetna om 1 men har valt att undanhålla det från allmänheten, delvis genom att applicera en sofistikerad desinformationskampanj med inslag av klassiska propagandaknep. Är du ännu inte övertygad om 1 och 2, så ta en titt på vad den nya visselblåsaren David Grusch har att säga, samt ägna några timmar åt att studera ufologins historia. Exempel på en bra introduktion James Fox dokumentärer.

Till saken: Clas Svan är varken trög eller en skeptiker (epitet som gavs i den tidigare tråden), tvärtom applicerar han—genom sina mediaframträdanden och genom UFO-Sverige—en utstuderad strategi som går ut på att hålla allmänhetens intresse för fenomenet lågt och på säkert avstånd från allt som har med ET och mörkerläggning att göra. Varför? Bra fråga. Sannolikt är det en kombination av lojalitet till försvarsmakten/staten, agentromantik och pengar. Klassiska knep inom underrättelsetjänsten. I USA finns det ett antal liknande exempel på hur UFO-organisationers och medias toppar infiltrerats av underrättelsetjänsten. Båda parter lägger sig i samma säng för vad de anser vara i nationens intresse.
Men fri press upphör att existera. Faktumet att Clas är journalist på DN är högst sannolikt varför just han har valts ut.

Se https://www.youtube.com/watch?v=eMqtIRMOoHc&t=2411s
och https://youtu.be/QXXeVdMNzmY

Ovanstående faktum är relativt brett vedertaget bland folk som följt ämnet nära i Sverige under en längre tid. Jag är inte den som grävt fram det här utan har hört det från många olika håll. Första gången kunde jag knappt hålla mig för skratt, men när jag själv ägnade en stund till att studera det hela fanns inte längre någon tvekan.

Innan vi går in på detaljer, gå in på UFO-Sveriges hemsida ufo.se och ta en titt på vad de har att erbjuda. Medan de stora dagstidningarna världen över är fulla av rapporter om de nya uppgifterna om intakta farkoster inom ett crash retrieval program så möts man på UFO-Sveriges hemsida av rubriken "Detta kan du se på stjärnhimlen i juni". Bara det är ganska talande. De får UFO-ämnet att se dötrist ut. I princip alla deras yttrande går under två kategorier: Naturfenomen/ möjliga misstolkningar, och självrefererande nyheter som syftar till deras eget arbete, vilket tenderar att ha relativt lite med faktiska UFO/UAP och NHI att göra. Aldrig kommer ni se att UFO-Sverige frivilligt refererar till nyheter från utomstående källor.

I media ser Clas till att han har så nära monopol på ämnet som möjligt. Antingen är det han själv som ser till att det alltid blir så eller så hjälper de stora medierna till. Resultatet är tydligt det samma. I sina framträdanden kör han på en pseudo-förnuftig framtoning som faller gemene man och skeptiker i smaken, medan han ser till att alltid så lagom mycket tvivel så fort möjlighet ges.

Jag har god insikt i UFO-Sverige och har sett hur det fungerar på nära håll. Den absoluta majoriteten av medlemmarna är såklart ovetande, och endast lite godtrogna och i vissa fall lätt hjärntvättade. Även flera nära styrelsen är ovetande. Clas anförtrodda är runt en handfull och är de personer som ansvarar för essentiella funktioner för desinformationen, såsom statistikföring av UFO-fall, admin av facebook, och deras podcast.

I uppföljande inlägg kommer jag att gå in i mer detalj på hur denna desinformation bedrivs. Det finns material nog att fylla en novell.

Å herrejävlar vilken sinnessjuk människa!
Uppenbarligen svårt rubbad!
Besatt!
https://historielararna.blogspot.com/?m=1
Citera
2023-10-24, 15:36
Medlem
Wow, vilken sinnessjuk människa Thomas Nordholm verkar vara. Även fascinerade, på ett obehagligt sätt, hur man orkar leva sitt liv som han gör.

Om hans liv inte redan låter tragiskt nog så kan jag även meddela att han bor i en hyrestvåa i ett extremt deppigt höghus i utkanten av Malmö och har gjort så de senaste 31 åren. Han är 55 idag. Något säger mig att han inte hälsar på sina grannar.
Citera
2023-10-24, 15:39
Medlem
Historielärarförenings-stalkern har arbetat som spion för 3 olika länder, så han vet antagligen vad han pratar om.

Skämt åsido, Clas Svahn är helt klart suspekt, men jag undrar lite vad det kan ha varit som triggade stalkern ursprungligen. Om Svahn svarade lite för artigt och vänskapligt vilket fick stalkern att missförstå relationen eller nåt sånt. Om det är samma mönster som i fall med missförstådda kärleksrelationer, fast här en vänskapsrelation (antar jag).
Citera
2023-10-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Wow, vilken sinnessjuk människa Thomas Nordholm verkar vara. Även fascinerade, på ett obehagligt sätt, hur man orkar leva sitt liv som han gör.

Om hans liv inte redan låter tragiskt nog så kan jag även meddela att han bor i en hyrestvåa i ett extremt deppigt höghus i utkanten av Malmö och har gjort så de senaste 31 åren. Han är 55 idag. Något säger mig att han inte hälsar på sina grannar.

Jag gissar att han bor själv...
Citera
2023-10-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Skämt åsido, Clas Svahn är helt klart suspekt
På vilket jävla vis då?
Citera
2023-10-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
På vilket jävla vis då?

Han har studerat ämnet i åratal, och envisas med att vara agnostisk. Om det är en cover up även i Sverige, så är han helt klart inblandad. Läs lite av hans texter/rapporter. Oavsett vad vittnen säger eller vilken uppbackning det finns från radar eller vad som helst, så landar han alltid i ett "Ja, jag antar att det fortsätter att vara ett mysterium." Är han del av en cover up så är syftet att göra ämnet så tråkigt och hopplöst som möjligt.

Man kan ju undra varför någon som verkar vara så skeptisk (men artig) envisas med att studera något han inte egentligen tar på allvar, som han rimligen inte borde finna något intresse i.
Citera
2023-10-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Han har studerat ämnet i åratal, och envisas med att vara agnostisk. Om det är en cover up även i Sverige, så är han helt klart inblandad. Läs lite av hans texter/rapporter. Oavsett vad vittnen säger eller vilken uppbackning det finns från radar eller vad som helst, så landar han alltid i ett "Ja, jag antar att det fortsätter att vara ett mysterium." Är han del av en cover up så är syftet att göra ämnet så tråkigt och hopplöst som möjligt.

Man kan ju undra varför någon som verkar vara så skeptisk (men artig) envisas med att studera något han inte egentligen tar på allvar, som han rimligen inte borde finna något intresse i.
Oerhört fånigt resonemang. Det finns absolut ingenting alls som är "suspekt" med att vara skeptisk tills man blivit motbevisad. Ingen tycker det förutom du.
Citera
2023-10-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Oerhört fånigt resonemang. Det finns absolut ingenting alls som är "suspekt" med att vara skeptisk tills man blivit motbevisad. Ingen tycker det förutom du.

Ingen? Vi har åtminstone 2 trådar här med folk som spekulerar utifrån den idén.

Nåväl, då fortsätter jag vara skeptisk till hans trovärdighet tills jag blivit motbevisad.
Citera
2023-10-24, 20:34
Medlem
WhereIsRussias avatar
varit på Clas föreläsningar och tycker han brinner för mycket för ufon för att han ska vara nån agent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in