Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Johanna
'bad ju liksom Tove snällt om du vill följa med det var liksom inget motstånd utan hon sa ja till det' och det var en god stämning.'
'Först sa jag väl att vi kanske kunde vänta på Tove och att vi skulle prata med henne men sen började väl tanken växa fram att vi på något sätt skulle kunna fråga om hon ville följa med och prata och ja lirkom slå henne lite lätt'
'pratade inte så detaljerat utan det var mer en flygande tanke så där'.
Tack!
Jag känner alltid att jag behöver gå tillbaka till FUP när något jag inte minns riktigt i detalj. Det beror ju på att vi ” läser” olika och tolkar på vårt eget vis.
Personligen tror att inte Maja har en egen agenda där, dvs jag tror inte att Maja själv har tönkt t ex att nu kränkte Tove Johanna och nu vill jag att hon ska hem med oss för att be om ursäkt.
Inte heller tror jag att Maja tänker att det här ska Tove sota för och ger förslag till Johanna om vad de ska göra.
Jag tror ju att det är Johanna som har klagomål både till vakter och poliser. Det är hon som uttrycker att hon har känt sig kränkt vilket Maja får höra. Och jag tror att Johanna ber Maja kolla om Tove råkat slinka ut eller om det är någon mening att vänta ut Tove tills hon kommer.
Liksom med annat är det inte Majas situationer där Maja blivit kränkt det handlat om. Allt handlar om Johanna.
Maja blev ju t ex kränkt av någon som kallade henne något fult för att hon är svart.
Jag tror ju att allt de gör den kvällen ör utifrån Johannas önskemål och utifrån hur hon upplever det. Det är inte säkert att hon har klart för sig vad hon tänker göra, och jag har väldigt svårt att tro att Johanna skulle säga till Maja att nu lurar vi hem Tove så vi kan döda henne.
Det goda stämning som både A*lbin och filmen avslöjar strax innan de går in i huset motsäger detta. Tror inte att Maja skulle vara i stämning låtsas som ingenting, prata och filma rådjur om hon visste att Tove snart kommer att dö.