2023-07-01, 17:39
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysterkvist
Ja, allt går att göra i Avanza-appen. Gå till "meny", längst nere till höger i appen när du öppnar den, så finns alla funktionerna i den listan.

ISK eller AF? Kan man byta datum för autogiro på nåt sätt?
Senast redigerad av Whatelseshouldi 2023-07-01 kl. 17:49.
Citera
2023-07-01, 18:26
Medlem
Ysterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
ISK eller AF?

De flesta kör ISK, men det finns ju för- och nackdelar med bägge. Du kan läsa mer om det här:
https://www.borskollen.se/isk-af-kf

Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Kan man byta datum för autogiro på nåt sätt?

Vet inte, jag har inte provat! Men man kan pausa eller avsluta ett månadssparande på Avanza, och även starta ett nytt med andra egenskaper. Det går alltså att ha flera månadssparanden parallellt, och pausa och slå på dem som man vill oberoende av varandra.
Citera
2023-07-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Är det bara jag som är för gammal eller är det någon annan som tycker att appen är värdelös och väldigt ful?
Jag har tyvärr inte hittat något bättre ännu. Avanza appen är otroligt användarvänlig enligt mig.
Citera
2023-07-01, 21:19
Medlem
Avanza är hur bra som helst. Oavsett hur världens börser går upp och ned så lyckas Avanzas placerare får värdet att stiga. Man blir alltid lika glatt överraskad när man går in och kollar värdeutvecklingen.
Citera
2023-07-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Avanza är hur bra som helst. Oavsett hur världens börser går upp och ned så lyckas Avanzas placerare får värdet att stiga. Man blir alltid lika glatt överraskad när man går in och kollar värdeutvecklingen.
Vad kul! Men du är väl medveten om att Placera är en blogg med ett tillhörande aktie forum?
Citera
2023-07-01, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
??? Den enda hyfsat bra är global index.
Citera
2023-07-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad kul! Men du är väl medveten om att Placera är en blogg med ett tillhörande aktie forum?
Öööh, nej. Vad betyder det? "Alltså "Placera är en blogg med ett tillhörande aktieforum"?
Citera
2023-07-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
??? Den enda hyfsat bra är global index.
Jag har Avanza globalfond, verkar riktigt bra.
Citera
2023-07-01, 22:15
Avslutad
Ni kan gå ur Avanza. Det kommer bli oroligt att ha sitt sparande där på lång sikt. Många nyckelpersoner har slutat på Avanza och det kommer bli mer konkurrens från andra banker. Avanza uppstod i ett vakuum när de stora bankerna inte hade bra investeringsplattform. Den tiden är nu förbi. Nordea tex har en bättre helhet än Avanza och Carnegie håller på med ett hemligt projekt på en investeringsplattform. Avanza kanske inte finns kvar om ca 10 år.
Citera
2023-07-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag har tyvärr inte hittat något bättre ännu. Avanza appen är otroligt användarvänlig enligt mig.

Jag tycker tvärtom att den är mycket oanvändarvänlig på många sätt och att det fungerar bättre med att vara på hemsidan. Men jag har inte funnit något bättre som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Ni kan gå ur Avanza. Det kommer bli oroligt att ha sitt sparande där på lång sikt. Många nyckelpersoner har slutat på Avanza och det kommer bli mer konkurrens från andra banker. Avanza uppstod i ett vakuum när de stora bankerna inte hade bra investeringsplattform. Den tiden är nu förbi. Nordea tex har en bättre helhet än Avanza och Carnegie håller på med ett hemligt projekt på en investeringsplattform. Avanza kanske inte finns kvar om ca 10 år.

Nordeas handelsplattform gillar jag inte så mycket, men den har ju blivit bättre. Det saknar väl verktyg för att analysera ens innehav som Avanza har tex?

Sen skulle jag kunna dra två riktiga skräckexempel som jag varit med om hos Nordea, som dock var mänskliga faktorn och inte någon plattforms fel.

Har även Swedbank via en sparbank och deras sidor är ju riktigt svårt att manövrera. Så de är sämre än både Nordea och Avanza, har ungefär 30/70 av mina tillgångar i aktier och fonder på dessa och har även ett konto på Nordnet med sådant ingen av de andra erbjuder.

Är absolut inte rädd att ha mina aktier på depå, ISK eller kapitalförsäkring hos Avanza så jag kommer inte "gå ur" iaf. Men smaken är väl som baken dvs delad.

Har Carnegie börjat att vända sig till kleti och pleti på flashback? Trodde man skulle ha typ 10 miljoner för att de ens ville ta i en med tång?
Citera
2023-07-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Osannolikt. De stora affärsbankerna lever ju gott på att plocka pengar från vanliga låntagare, folk som köper bostad och inte vågar chansa. Man tar hellre usla lån och vet att det är tryggt och säkert.
Citera
2023-07-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag tycker tvärtom att den är mycket oanvändarvänlig på många sätt och att det fungerar bättre med att vara på hemsidan. Men jag har inte funnit något bättre som sagt.

Nordeas handelsplattform gillar jag inte så mycket, men den har ju blivit bättre. Det saknar väl verktyg för att analysera ens innehav som Avanza har tex?

Sen skulle jag kunna dra två riktiga skräckexempel som jag varit med om hos Nordea, som dock var mänskliga faktorn och inte någon plattforms fel.

Har även Swedbank via en sparbank och deras sidor är ju riktigt svårt att manövrera. Så de är sämre än både Nordea och Avanza, har ungefär 30/70 av mina tillgångar i aktier och fonder på dessa och har även ett konto på Nordnet med sådant ingen av de andra erbjuder.

Är absolut inte rädd att ha mina aktier på depå, ISK eller kapitalförsäkring hos Avanza så jag kommer inte "gå ur" iaf. Men smaken är väl som baken dvs delad.

Har Carnegie börjat att vända sig till kleti och pleti på flashback? Trodde man skulle ha typ 10 miljoner för att de ens ville ta i en med tång?
Men ändå medger du att appen är bäst alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in