Citat:
Se fortsättning:Men något stämmer inte riktigt.
Enligt dig, skulle J konstaterat att det blev för tungt när hon bar ut T från förrådet och tog henne då till lgh och väckte M. Trots att J då kände att det var för tungt och hon väckte M för att få hjälp, släpade hon sedan själv ner T halva trappan.
Klipp från Ms förhör: (Tack, Heretic!)
M: Ja men nej jag har inte varit i badrummet. Jag vet inte, ja jag var inte där när det hände.
Jag hörde ingenting. Jag låg i Johannas säng.
M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det
är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen
Här försäger sig M ganska tydligt, tycker jag.
Enligt dig, skulle J konstaterat att det blev för tungt när hon bar ut T från förrådet och tog henne då till lgh och väckte M. Trots att J då kände att det var för tungt och hon väckte M för att få hjälp, släpade hon sedan själv ner T halva trappan.
Klipp från Ms förhör: (Tack, Heretic!)
M: Ja men nej jag har inte varit i badrummet. Jag vet inte, ja jag var inte där när det hände.
Jag hörde ingenting. Jag låg i Johannas säng.
M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det
är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen
Här försäger sig M ganska tydligt, tycker jag.
M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen för Johanna vänder på Tove så att hon släpar benen istället så håller jag i händerna för jag minns att Toves huvud slår i ett träd eller någon sten där ute.
F: Jag uppfattar att det här är en beskrivning av hur det var ute i skogen på platsen där när ni lämnade Tove?
M: Ja. Mmm.
F: Okej. Så hur menar du att Johanna vände på Tove eller hur var det du sa?
M: Eller, eh, ja hon, eh, hon släpar, alltså hon släpade ju först, eh, henne så att hon höll i, höll i händerna eller ja precis och sen så en bit in i skogen så vill Johanna liksom vända på henne så att hon höll i fötterna istället och jag skulle hålla i händerna.
F: Okej.
M: Mmm.
F: Mmm. Och hur, du har ju berättat att Tove var invirad i ett lakan.
F: Eh och i plastsäck.
F: Hur var det med det när ni var ute i skogen då enligt dig?
M: Nej men dom åkte ju av lite så där, så att ja, eh, ja plastpåsen som var över Toves huvud och överdelen av kroppen ja men den åkte av...//
Jag avläser att hon sätter handledshållandet i ett sammanhang där J redan i hallen har förklarat att kroppen ska ut i skogen.
J har berättat att det är hon själv som drar T ut ur badrummet och lägger henne på ett 90´s lakan.