2023-07-01, 06:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, när M har käkat burgare går hon till sängen igen. Under tiden drar J fram T ur förrådet, lindar in henne och väcker M, säger att hon behöver hjälp.

J trodde sig kunna klara av bortforslingen av kroppen på egen hand fast upptäcker att kroppen är tyngre än förväntat?

Anledningen till det minimala förhöjda intresset hos sökhunden och det lilla DNA som återfanns tror jag har sin förklaring i att T låg i badrummet högst 2-3 minuter efter att hon avlidit.
Hade hon legat där från 02:00-03:30 (allt enligt J) så borde kadaverin utsöndrats och hunden ha markerat tydligt, särskilt där T påstås ha haft sitt huvud och sina händer, nedanför elementet.
Men något stämmer inte riktigt.
Enligt dig, skulle J konstaterat att det blev för tungt när hon bar ut T från förrådet och tog henne då till lgh och väckte M. Trots att J då kände att det var för tungt och hon väckte M för att få hjälp, släpade hon sedan själv ner T halva trappan.

Klipp från Ms förhör: (Tack, Heretic!)
M: Ja men nej jag har inte varit i badrummet. Jag vet inte, ja jag var inte där när det hände.
Jag hörde ingenting. Jag låg i Johannas säng.

M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det
är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen

Här försäger sig M ganska tydligt, tycker jag.
Citera
2023-07-01, 06:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om inte jag minns fel och blandat ihop det så säger M att hon såg T i hallen tiden 02.43 då hon säger att hon gick på toabesök 2
hon säger att J står i hallen med en jeansjacka på sig
(Grannen sa att J hade nåt grått/svart som typ en kofta på sig)
Men var det inte då hon också ser T inlindad i ett lakan i hallen???

02.45 åker J till Donken
Som jag minns det och Review skrev, upptäckte inte M T förrän J väckte henne efter hamburrgerätandet.
Citera
2023-07-01, 06:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nej den tiden kan inte stämma
Grannen har uppgett lite olika och haft dålig koll på tider
Senast 02.30 tror jag mordet skedde men kanske tidigare?
Hur får du då ihop det med Ms mobilsteg 2.43?
Citera
2023-07-01, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Som jag minns det och Review skrev, upptäckte inte M T förrän J väckte henne efter hamburrgerätandet.

Det är inte lätt att. minnas allt
Men något som jag är helt 💯 på är att M säger att J står i hallen och att hon har en jeansjacka på sig och J säger att hon ska åka till donken
J skickar ju ett sms fr donken till M som M besvarar med tummen upp

Och M var ju på toa enl henne själv 02.43
det är en stund innan J åker till donken

Jag vet inte varför jsg minns just det att M säger att J står i hallen och att M säger att J har en jeansjacka på sig
Kanske minns jag bara för att grannen sa att J hade grå/svart typ kofta på sig
Så jag vet att jag tänkte att de sa olika om J klädsel

Skulle vara intressant om. någon annan minns eller kan länka det här med när M nämner den blå jeans jackan
Citera
2023-07-01, 06:58
Medlem
Citat:
Hur får du då ihop det med Ms mobilsteg 2.43?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med att få ihop?
Jag tror ju att M ljuger när hon säger att hon har sovit
Och tiden 02.43 är när M hälsoapp visar rörelse/steg
M säger att hon gick på toa den tiden
Citera
2023-07-01, 08:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det är inte lätt att. minnas allt
Men något som jag är helt 💯 på är att M säger att J står i hallen och att hon har en jeansjacka på sig och J säger att hon ska åka till donken
J skickar ju ett sms fr donken till M som M besvarar med tummen upp

Och M var ju på toa enl henne själv 02.43
det är en stund innan J åker till donken

Jag vet inte varför jsg minns just det att M säger att J står i hallen och att M säger att J har en jeansjacka på sig
Kanske minns jag bara för att grannen sa att J hade grå/svart typ kofta på sig
Så jag vet att jag tänkte att de sa olika om J klädsel

Skulle vara intressant om. någon annan minns eller kan länka det här med när M nämner den blå jeans jackan
Frågan var NÄR hon såg T I hallen.
Citera
2023-07-01, 08:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med att få ihop?
Jag tror ju att M ljuger när hon säger att hon har sovit
Och tiden 02.43 är när M hälsoapp visar rörelse/steg
M säger att hon gick på toa den tiden
TR menar att de stegen är ett av bevisen på att M deltagit i badrummet. Hur kan de vara bevis om mordet skedde 2.30?
Citera
2023-07-01, 08:41
Medlem
Citat:
TR menar att de stegen är ett av bevisen på att M deltagit i badrummet. Hur kan de vara bevis om mordet skedde 2.30?

Nu finns det väl inga hårda bevis i detta fallet. Exakt när mordet utspelade sig är också väldigt osäkert med tanke på hur olika grannarna under uppfattat tiden.

Det är väl mer en rad indicier... MH.s steg visar bara att hon rört sig med telefonen vid ett par tillfällen under dessa 45 minuter de var i lägenheten. Hon har väl ingen anledning att gå omkring med telefonen när de satt i köket och pratade... som jag tror alla tre.

TR trodde inte på MH.s berättelse. På goda grunder som jag ser det.

Nu kommer jag inte ihåg med säkerhet men har för mig att jag läst i tråden... i något av förhören med MH så var det advokaten som ställde frågan till MH ang om hon kanske sovit.

Jag tror att JJ/MH har kommit överens om (i bilen söndag kväll) att MH uppehöll sig i vardagsrummet, detta för att inte avslöja att de var två mot en i badrummet från början... skulle inte se bra ut.
Citera
2023-07-01, 09:06
Medlem
Citat:
Frågan var NÄR hon såg T I hallen.

Förmodligen när de hjälpes åt att dra ut TT från badrummet, efter att J kommit hem med en ej önskad hamburgare (bidde en burgare pga att grannen råkade stöta på JJ i trappen, då hon förklarade att hon hade en full kompis i lgh... vilket MH vidimerade till en början).
Citera
2023-07-01, 09:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Nu finns det väl inga hårda bevis i detta fallet. Exakt när mordet utspelade sig är också väldigt osäkert med tanke på hur olika grannarna under uppfattat tiden.

Det är väl mer en rad indicier... MH.s steg visar bara att hon rört sig med telefonen vid ett par tillfällen under dessa 45 minuter de var i lägenheten. Hon har väl ingen anledning att gå omkring med telefonen när de satt i köket och pratade... som jag tror alla tre.

TR trodde inte på MH.s berättelse. På goda grunder som jag ser det.

Nu kommer jag inte ihåg med säkerhet men har för mig att jag läst i tråden... i något av förhören med MH så var det advokaten som ställde frågan till MH ang om hon kanske sovit.

Jag tror att JJ/MH har kommit överens om (i bilen söndag kväll) att MH uppehöll sig i vardagsrummet, detta för att inte avslöja att de var två mot en i badrummet från början... skulle inte se bra ut.
Nej, hårda bevis är det klent med.
Citera
2023-07-01, 09:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Förmodligen när de hjälpes åt att dra ut TT från badrummet, efter att J kommit hem med en ej önskad hamburgare (bidde en burgare pga att grannen råkade stöta på JJ i trappen, då hon förklarade att hon hade en full kompis i lgh... vilket MH vidimerade till en början).
Vad grundar du den tron på?
Citera
2023-07-01, 09:39
Medlem
Citat:
Vad grundar du den tron på?

Du svarade på mitt tidigare inlägg bara några minuter innan detta svar.

Där framkommer mitt troende ganska klart.
MH sov inte, hon var med i badrummet, hon spydde inte, det var inte MH som sparkade runt i badrummet... som hon "erkände" i ett förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in