2023-06-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det handlar om att han ska ha haft total kontroll över hennes ekonomi genom skuldbrev och äktenskapsförord. Därför har hon gjort saker och åklagaren ville få honom dömd för människohandel. Det frikändes han från.

Ok, det är det som grunden för människohandel handlade om. Tack. Jag fick inte riktigt ihop det. Men då har han mao inte tagit betalt från andra vid dessa tillfällen.
Det är verkligen en galen historia. Och man.
Citera
2023-06-30, 19:59
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillatuss73
Ok, det är det som grunden för människohandel handlade om. Tack. Jag fick inte riktigt ihop det. Men då har han mao inte tagit betalt från andra vid dessa tillfällen.
Det är verkligen en galen historia. Och man.
Nej, jag har inte lusläst domen men jag såg inget om att ta betalt utan det har varit den ekonomiska biten som var grund för det. Ja det är en galen historia, på flera sätt.
Citera
2023-06-30, 23:38
Medlem
Tyvärr så är rättssystemet väldigt konstigt, vittnen hängs ut med namn vilket gör att dom blir ett offer med, skillnad är inte så stor på målsägaren
Citera
2023-07-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensen35
Tyvärr så är rättssystemet väldigt konstigt, vittnen hängs ut med namn vilket gör att dom blir ett offer med, skillnad är inte så stor på målsägaren

Ja, i fall som dessa så kan det få enorma konsekvenser. De gör inget olagligt men det kan ändå förstöra deras tillvaro på jobb och privatliv. Jag kan inte förstå att man inte kan ta hänsyn till det i en dom. Deras fullständiga namn är totalt ointressanta för allmänheten. Jag känner folk i Örebro och drevet är redan igång. Det böt fokus från den som var skyldig till att det istället pratas om oskyldiga.
Citera
2023-07-03, 09:15
Medlem
Märkligt att ingen FUP kommer ut i sammanhanget.
Citera
2023-07-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90

Det är ju för att skydda målsäganden med tanke på hur vidrigt detta brott är. Hur mycket som verkar ha hänt och det räckte väl med att läsa domen för att inse hur sjuk han är? Låt de stackars målsäganden vara. Är väl ändå ingenting att gräva i bara för att folk är så förbannat nyfikna.
Citera
2023-07-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sefidum
Det är ju för att skydda målsäganden med tanke på hur vidrigt detta brott är. Hur mycket som verkar ha hänt och det räckte väl med att läsa domen för att inse hur sjuk han är? Låt de stackars målsäganden vara. Är väl ändå ingenting att gräva i bara för att folk är så förbannat nyfikna.
Håller med dig där lämna dom ifred
Citera
2023-07-03, 19:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90

TR menade att det inte gick att maska FUP på ett sätt som gör att det inte finns risk att målsägande, eller närstående till dessa, lider skada om uppgifterna röjs.

FUP:en rörande G*briels narkotikabrott var det enda som lämnades ut.
Citera
2023-07-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
TR menade att det inte gick att maska FUP på ett sätt som gör att det inte finns risk att målsägande, eller närstående till dessa, lider skada om uppgifterna röjs.

FUP:en rörande G*briels narkotikabrott var det enda som lämnades ut.
Nej det kan ju vara bra på så sätt.
Citera
2023-07-09, 17:44
Medlem
melikevampiress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillatuss73
Ja, i fall som dessa så kan det få enorma konsekvenser. De gör inget olagligt men det kan ändå förstöra deras tillvaro på jobb och privatliv. Jag kan inte förstå att man inte kan ta hänsyn till det i en dom. Deras fullständiga namn är totalt ointressanta för allmänheten. Jag känner folk i Örebro och drevet är redan igång. Det böt fokus från den som var skyldig till att det istället pratas om oskyldiga.
Står det 40 gubbjävlar och pissar på en brud i hundbur så kanske folk vill få reda på vilka jävla äckel det är. En hel del vittnen är definitivt delaktiga i övergreppen dock ovetande men inte helt oskyldiga och det är fan det minsta att hänga ut kräken här så deras skeva syn på sex inte sprids vidare till andra oskyldiga
Citera
2023-09-14, 16:03
Medlem
Överklaganden

https://gofile.io/d/n0Ox8Y

.
Citera
2023-09-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Överklaganden