2023-06-29, 21:36
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Har svårt att se honom gå till Spanien och inte en av dom klubbarna. Samtidigt svårt att se vilken av dom klubbarna som skulle vilja ha honom? Italien känns väl logiskt eller Bayern med tanke på Neuers ålder?
Hans rykte i Spanien har ju dock dalat en del senaste åren. Inte varit uttagen i landslaget på länge (ens som 2a/3e val). Tror inte det är helt omöjligt att han går till en av EL klubbarna och försöker spela upp sig igen, än att gå till Barca/Real/Atletico och är 2a val i alla klubbarna. Han verkar ju ändå någorlunda driven då han var med på att sänka lönen i Man Utd, så pengar verkar ju inte vara allt.

Ingen jättekoll på klubbarna i Italien faktiskt. Kanske typ Inter om Man Utd skulle värva Onana som det pratats om? Hade varit en lite kul cirkus isånnafall.
Citera
2023-06-29, 21:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
I den världen är allt sanning

Tråkigt att blir så när man vet att det finns mycket bra att komma med som kan tillföra tråden glädje och kunskap. Givetvis ska det komma gliringar åt alla håll, höjer glädjen på sikt även då Klopp ständigt förlorade finaler

Säsongen lag är tufft, lite beror vad man utgår från men om det är att laget gick bättre än förväntat till sin trupp lägger jag nog just nu (innan all transfer är klara) pengen på Brentford, kan säkert klättra 2 placeringar om de skippar så många oavgjorda matcher. 22/23 går det till Newcastle.
Förutom det som sägs emot

Allt behöver inte vara så seriös bara, man ska kunna ta att Moyes är PLs bästa tränare Typ..

Ohhuufh! Den är modig! Tror du Brentford kan göra det ännu bättre? Tänkte Brighton 22/23 men Newcastle måste få det.
Citera
2023-06-29, 21:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Precis det är inte värt att hetsa upp sig över fotboll. Här är vi vänner även om vi inte alltid håller med varandra.

Ja det har du ju helt rätt i och inget jag tänkt på ens, men förra säsongen var som en enda stor glädjeyra fram tills Salibas skada. I år förväntar sig fans mer av både spelare och Arteta, en sorts press dom inte behövt hantera tidigare som grupp.
Här är vi vänner tills det smäller Nej, men onödigt att ha attityd att alla är emot en och man måste veva..

Tror du han klarar av det? Eller klart du måste göra Det blir ju lite som att gå från en klubb utan press och kan enbart göra det bra till att nu är det "hans" klubb och kan enbart göra det sämre nästan. Om du fattar hur jag tänker?
Citera
2023-06-29, 21:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Har varit dött än så länge. Nu är det skriverier om Mount igen så kanske blir av? Skeptisk till summan, men tycker ändå Mount har fått överdrivet med skit. En svajjig säsong nu som var, men hela Chelsea var ju som Titanic efter isberget och då kanske man inte ska dra slutsatsen att alla spelare är skit permanent. Tror Mount blir bra faktiskt.

Med det sagt, De Gea's kontrakt går ut imorgon, ingen ny målvakt i sikte, det skulle behövas 2 anfallare in - Martial alltid skadad, Weghorst har försvunnit tillbaka efter lånet. Och ja, det är illa när Weghorst lämnar ett tomrum som man inte har fyllt än.

Det får nog till minst 3 värvningar till av rätt kaliber för att man ska kunna känna lite optimism. 3e platsen förra året kommer vara ett minne blott om man gör ett svagt fönster nu och lag som Liverpool, Chelsea och Spurs presterar bättre än förra året.
Då är Mason Mount klar för Man Utd.. vad tycker du om det? (Frågar dig eftersom att du tycks vara den enda MU-supportern som är aktiv härinne)
Citera
2023-06-29, 21:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Varför lägger du experter du inte kan länka till på mig, det är just sånt jag undviker att göra till Arsenal fans. De vill inte stå för ditt trams.

Liverpool är just det laget som slagit City och varit 1 p efter 2 ggr så Liverpool vet om något lag hur man ska göra för att besegra City. Men nu helt plötsligt är vi odugliga 🤔

Försök diskutera utan att slänga in massa svammel istället blir så mycket trevligare, du kan skriva ordentligt om du bara vill vilket jag har nämnt för dig förut.
Så du fattade alltså inte vem/vilka jag syftade på med ”experter”..?😅👻
Citera
2023-06-29, 21:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Lever han upp till hypen är det ett riktigt bra köp. Värd att satsa på.

Många dömer ju gärna ut spelare en eller två månader in på en ny säsong om de inte presterar på en hög nivå och utgår man från det så blir det ju en annan sak. Men det gör ju bara okunniga människor utan tålamod.
Låter bra 👍🙂

Är annars enig i att nya spelare behöver tid på sig.
Citera
2023-06-29, 21:49
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det märkliga är att jag aldrig har sett det generalen påstår skrivas av någon härinne varken dig Imbaz eller enlitenfrys…
Har någon skrivit liknade handlar det isåfall om någon retning/kiveri. Kan säkert hitta inlägg rörandet ämnet när vi ”tappade serien” efter varit före med några poäng men inte alls på samma nivå. Alla visste/insåg hur tufft det skulle bli att hålla undan för City.

Sedan hade varit kul med lite beröm från det hållet att slå City med 18 p istället för att kalla det Covid för alla vet att Liverpool var en match ifrån matematiskt innan säsongen stängde ner publikmässigt. Hur gör korpenlag utan publik, är de inte värda sin seger 🤔

Än retar det mig att Klopp inte manade på att få över 101 p den säsongen… 😡
Citera
2023-06-29, 21:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Då är Mason Mount klar för Man Utd.. vad tycker du om det? (Frågar dig eftersom att du tycks vara den enda MU-supportern som är aktiv härinne)

Jag tycker Mount är i lite liknande situation som Havertz för er Arsenal-fans. Både upp och ner i Chelsea, men Chelsea har ju blandat o gett, olika tränare, olika system osv. Tycker Mount är bra och har talang men priset är i överkant såklart. Hade det varit 30m hade det kunnat bli ett fynd, nu är det mycket pengar. Tror han blir bra men kanske inte "bästa värvningarna denna sommaren"-bra.

Förhoppningsvis har Ten Hag en plan och kan få ut 10-15% till ur Mount, om han presterar som förra säsongen är det en besvikelse.
Citera
2023-06-29, 21:50
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hans rykte i Spanien har ju dock dalat en del senaste åren. Inte varit uttagen i landslaget på länge (ens som 2a/3e val). Tror inte det är helt omöjligt att han går till en av EL klubbarna och försöker spela upp sig igen, än att gå till Barca/Real/Atletico och är 2a val i alla klubbarna. Han verkar ju ändå någorlunda driven då han var med på att sänka lönen i Man Utd, så pengar verkar ju inte vara allt.

Ingen jättekoll på klubbarna i Italien faktiskt. Kanske typ Inter om Man Utd skulle värva Onana som det pratats om? Hade varit en lite kul cirkus isånnafall.
Nu är han ju inte ung och ska spela upp sig igen, måste komma ihåg att det inte finns mycket pengar i Spanien heller. Även om han var villig att sänka lönen i United så hade den varit mycket högre än i typ Villareal.. Det jag skulle kunna tänka mig i Spanien om vill "hem" så, ta tillbaka Valencia till toppen eller Sevilla som ändå ska spela CL nästa säsong och nästan alltid vinner EL.

Tänkte Inter om dom cashar in på Onana och Juventus har väl varit sugna länge ?
Om PSG säljer Gigi så är väl även det ett alternativ?
Det är ju skitsvårt iofs att nu spekulerar i vart han kommer spela nästa säsong, vi/han vet inte än vilka klubbar som kan ha behov av honom.. Kör en Casillas och sticker till Porto kanske?
Citera
2023-06-29, 21:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så du fattade alltså inte vem/vilka jag syftade på med ”experter”..?😅👻
Jag ska googla experter eftersom jag på egen hand får leta upp fakta. SUCK…

Var det allt du orkade bemöda dig att skriva tillbaka?
Citera
2023-06-29, 21:53
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Okej då! Klart man kan säga att det känns avgjort om City vinner 5 första matcherna medans dom som skulle kunna tänkas utmana enbart tagit 7-8 poäng dock..
Kännas, absolut. Jag kan vara petig med ord, även om jag själv är långtifrån perfekt i det avseendet, så det stör mig när folk uttalar saker som fakta när det bara är åsikter. I fallet du beskriver så känns det sannolikt att City vinner ligan men samtidigt känns det inte sannolikt att de kommer gå hela säsongen utan att tappa poäng.

Edit: Såg många Arsenal som utmanare om titeln när förra säsongen började? Hur många gjorde det när första matchen spelats?
Citera
2023-06-29, 21:54
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Arteta uppges ju vara besviken på att Partey tappar formen från ingenstans, men som han spelade fram tills lite efter VM så var han helt otrolig. Rice blir ju hans ersättare men om nu Rice behöver tid på sig så vore det kanon att ha kvar Partey en säsong till. Men jag förstår också att 400 mille från Saudi lockar redan nu.

Arteta kör samma taktik med ESR som han gjorde med Martinelli, väldigt långsamt inskolade i truppen igen. Fansen skrek efter att Martinelli skulle få chansen efter sin tunga skada, men han fick knappt några minuter. Förhoppningsvis funkar det lika bra med ESR också, för fan vad jag gillar den spelaren.

Haha jo det är väl sant, hade helt glömt att Balo ens spelade i Liverpool..
Att ha båda är optimalt från bara hur truppen blir när ”stjärnor” ”bänkas” inget ni riktigt är vana vid just nu.

Jo balla Balo & Suarez har lirat för oss med olika resultat …bitande primadonna…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in