2023-06-29, 21:02
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Lever han upp till hypen är det ett riktigt bra köp. Värd att satsa på.

Många dömer ju gärna ut spelare en eller två månader in på en ny säsong om de inte presterar på en hög nivå och utgår man från det så blir det ju en annan sak. Men det gör ju bara okunniga människor utan tålamod.
Så är det väl alltid?

Jo, minns att Luka blev utsedd till årets floppvärvning efter första säsongen i Real och wow vad dom har fått äta upp det..
Citera
2023-06-29, 21:05
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Så är det väl alltid?
Jo men man tycker ju att folk borde lära sig. Men icke. Precis likadant med att folk stensäkert vet hur ligan slutar efter 2-4 matcher.
Citera
2023-06-29, 21:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vänta lite nu (inget personligt) att inte titta tillbaka inte betyder så mycket innebär att Arsenal inte heller kan titta bakåt för gör man det framkommer losermentalitet, 5 p efter borde varit fler men City vaska 2 sista omgångarna.
City fick sunkig start, lite sviter av året innan därför kom Arsenal loss poängmässigt men jag skrev tidigt att det skulle tappas och hur det skulle gå till. Sammanlagt har väl inte Arsenal bättre lag nu än när förra säsongen avslutades? Tycker det ligger på jämnt ut, Havertz och Rice har mycket att bevisa innan de kan kallas toppspelare av högsta rang.

Liverpool kan säkert skaffa fram några miljarder men det är inte det DNA man vill köra fullt ut.
Kan vi lägga mycket på Nunez så kan vi öka lite till på Tchouaméni fast bättre ta in Valverde och Veigo för pengarna. Inget vet vad prislappen blir på Real spelarna.

Salah behöver komma underfund med vad som felas honom, gör visserligen mål men bränner en del och själva spelet ute på plan med boll är i princip katastrof sett till tidigare höjd.
Annars sälja till Saudi och köpa in Mbappe 🤔

Inget personligt allt utan trött på att ett lag som har pressat City 3 gånger på 5 år ska räknas bort innan det ens har börjat.

En sak är säker, Liverpool har värvat bäst (Mac Allister) sett till kvalité/pengar, alltid något om det går knas för honom eller laget.
Man måste vara försiktig när man köper Realspelare.. Dom är experter på att veta exakt när man ska släppa en spelare och få maximalt betalt... Att Fede skulle ha en prislapp tror jag dock inte,
Citera
2023-06-29, 21:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tar man upp Arsenal's misslyckanden så bemöts det bara med "men hur är det med lag XYZ?!". Tröttsamt, meningslöst att ens argumentera. Håller med för övrigt att statistiken att ha varit toppen av ligan längst och ändå inte vunnit är knappast en smickrande statistik. Om något är det ju tvärtom, typ en statistik som folk hade hånat en Spursare för att ta upp om det var deras lag.
Antagligen för att sanningen svider
Tråkigt med pajkastning utan glimt i ögat, går bra att kasta skit på andra men när folk bemöter blir det svammel tillbaka tyvärr.

Men i denna takt kanske någon står över premiären, vem vet.

Gjorde mitt bästa att bemöta det sakligt och uppspaltat ändå flög det förbi huvudet.
Har lagt upp den ärade listan tidigare 😉

Hur går förberedelserna för ditt lag? Vart bär det av i sommar för laget?
Citera
2023-06-29, 21:07
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har hört/läst mkt om den här grabben, men jag har aldrig sett honom spela och känner inte till honom öht.

Men vad menar folket, är 40.5 millar en OK pris för Timber?

Jag känner inte heller till honom sen innan, men har kollat några klipp på honom när ryktet dök upp. Han verkar vara en bra, flexibel och ung back som kan både försvara och skapa farliga situationer framåt.

Om det är ett okej pris? Det är ju det billigaste för Arsenal hittills iallafall, men tror de hellre ville betala runt 30-35. Inte en lika stor risk med det priset, jämfört med de två andra.
Citera
2023-06-29, 21:08
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Jo men man tycker ju att folk borde lära sig. Men icke. Precis likadant med att folk stensäkert vet hur ligan slutar efter 2-4 matcher.
Det beror på vilken liga du snackar om Tyskland, Frankrike och Italien när Juve vill kan anses avgjord redan innan det drar igång..

Men i andra ligor så kan man se vart det är påväg efter typ 10 omgångar och sen kan ju självklart saker hända som ändrar förutsättningarna..
Citera
2023-06-29, 21:11
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Har varit dött än så länge. Nu är det skriverier om Mount igen så kanske blir av? Skeptisk till summan, men tycker ändå Mount har fått överdrivet med skit. En svajjig säsong nu som var, men hela Chelsea var ju som Titanic efter isberget och då kanske man inte ska dra slutsatsen att alla spelare är skit permanent. Tror Mount blir bra faktiskt.

Med det sagt, De Gea's kontrakt går ut imorgon, ingen ny målvakt i sikte, det skulle behövas 2 anfallare in - Martial alltid skadad, Weghorst har försvunnit tillbaka efter lånet. Och ja, det är illa när Weghorst lämnar ett tomrum som man inte har fyllt än.

Det får nog till minst 3 värvningar till av rätt kaliber för att man ska kunna känna lite optimism. 3e platsen förra året kommer vara ett minne blott om man gör ett svagt fönster nu och lag som Liverpool, Chelsea och Spurs presterar bättre än förra året.
Citera
2023-06-29, 21:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag vet inte om jag missuppfattar eller om du säger två olika saker.. "Dom fick en gyllene chans förra året att vinna PL då City slarvade bort poäng på hösten och andra storlag var mediokra över stora delar av säsongen, men när kommer en sån chans igen? Och kommer verkligen spelare som Saka, Ødegaard, Saliba att acceptera att Arsenal väntar på just den chansen? Skulle Arteta acceptera det när det samtidigt ryktas om klubbar som PSG och Real Madrid?" Så skrev du.. Hur skulle det tolkas på fel sätt? Du visste ju när du skrev det tidigare idag att dom har satsat.. Skit samma.. Agree to disagree, speltid kan vara en viktig faktor också, Ödegaard kom ung och dom andra två kom från bänken i City..

Tror majoriteten ser det som ett överpris.

Okej, men då står jag fast vid att det måste komma titlar. Annars saknas det ju flera pusselbitar eller så la man 1,5,miljarder på fel pusselbit..

Ja det var ett svar på om det här med att satsa/värva dyrt som du ifrågasatte. När jag tog exemplena så utgick jag från scenariot att Arsenal inte värvat som dom gjort detta fönster, utan istället skitit i satsningen dom påbörjat och hur dessa spelare då skulle börja tänka om framtiden. Men det blev lite rörigt av allting, jag har semester och är mossig i skallen, sorry och ja, skitsamma.

Ja eventuellt måste titlarna komma, skulle Arteta lämna Arsenal om 5 år utan något mer än 1 fa-cuptitel så är det ett stort misslyckande med tanke på pengarna som investerats.
Citera
2023-06-29, 21:13
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jag känner inte heller till honom sen innan, men har kollat några klipp på honom när ryktet dök upp. Han verkar vara en bra, flexibel och ung back som kan både försvara och skapa farliga situationer framåt.

Om det är ett okej pris? Det är ju det billigaste för Arsenal hittills iallafall, men tror de hellre ville betala runt 30-35. Inte en lika stor risk med det priset, jämfört med de två andra.

Han var ten Hags förstaval förra säsongen, men Ajax ville ha mer pengar och van Gaal rekommenderade Timber att inte gå till United. Så ETH värvade Martinez istället.
Citera
2023-06-29, 21:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Tråkigt med pajkastning utan glimt i ögat, går bra att kasta skit på andra men när folk bemöter blir det svammel tillbaka tyvärr.

Men i denna takt kanske någon står över premiären, vem vet.

Gjorde mitt bästa att bemöta det sakligt och uppspaltat ändå flög det förbi huvudet.
Har lagt upp den ärade listan tidigare 😉

ÄR det sanning om man lever inte lever i verkligheten ?
Håller helt med dig, dock kastar vissa enbart skit och har enbart ilska i blicken.. Det är inte rätt..

Vilket lag tro du blir säsongens överraskning ? Finns det någon chans att West Ham spenderar dessa pengar otroligt bra och kommer upp och slåss om CL?
Citera
2023-06-29, 21:14
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag förstår. Det var inte riktigt så jag menade. Tänkte mest att det inte är samma Liverpool 23/24 som pushade dom tidigare säsonger, även om många spelare fortfarande är kvar. Det är inte alltid lätt att uttrycka sig tydligt i text men vi är på samma våglängd.

Just nu ryktas endast Xhaka bort, ryktena om Tierney dog väldigt fort, Holding försvinner nog men det ser jag inte som någon förlust. Ajax ska ha verbalt godkänt Arsenals bud på Timber nu iaf. Förhoppningsvis kommer ESR vara i bättre skick än förra året då han knappt bidrog/spelade och istället för Fabio Vieira så kan Arteta spela med Havertz, det ser jag som en betydlig uppgradering. Däremot kommer Xhakas ledaregenskaper saknas. Efter Timber är jag väldigt osäker på hur Arsenal kommer agera med köp/sälj, det är ändå lång tid kvar tills fönstret stänger så mycket kan hända.

Mbappe hade varit häftigt att se i ett snabbt spelande Liverpool, men jag anser att han inte är värd det. Vill inte ens tänka på vilken lön/bonus han skulle begära.
Gott vi är på samma linje 🫡

Dom du nämner är inte hela världen att bli av med tänkte mest på Partey.
Måste se om jag hittar video på Timber, ingen jag har sett :/

ESR lär vara borta till premiären om de går till semi, tänker enbart på vilotid efter säsongen.

Kan vi ha Ballotelli kan vi ha Mbappe dock lyckade Klopp inte få fason på honom. Jag förstår hur du tänker, är själv inne på samma sak förutom det fotbollsmässiga med honom.
Citera
2023-06-29, 21:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja det var ett svar på om det här med att satsa/värva dyrt som du ifrågasatte. När jag tog exemplena så utgick jag från scenariot att Arsenal inte värvat som dom gjort detta fönster, utan istället skitit i satsningen dom påbörjat och hur dessa spelare då skulle börja tänka om framtiden. Men det blev lite rörigt av allting, jag har semester och är mossig i skallen, sorry och ja, skitsamma.

Ja eventuellt måste titlarna komma, skulle Arteta lämna Arsenal om 5 år utan något mer än 1 fa-cuptitel så är det ett stort misslyckande med tanke på pengarna som investerats.
Antar att det bara blev missuppfattning av allting Skönt att du kan känna också "skit samma" för det är verkligen inget att haka upp sig på

Exakt! Sen får vi se om Arteta klarar av pressen.. Förra säsongen var det ju trots allt ingen press medans det nu kommer börja buas om det går dåligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in