2023-06-29, 20:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Menar du att Arsenal kommer göra det? Mig veterligen hade ni inte förmågan 22/23 att vinna serien och åkte ut tidigt i EL lägg till 2 överdyra spelare som har oerhört mycket att bevisa om de ska vara toppspelare, dessutom har ni tappat spelare. Lägg till CL i programmet ändå är du säker på serieseger 23/24! Lärde du dig inget av att sticka ut hakan 22/23? Hur kan du redan glömt den fadäsen och att du fick krypa till korset och erkänna att du hade fel.

Övriga Arsenal fans får lida pga dig men vi gör vårt bästa för att hålla de oansvariga för dina uttalande.
Lätt är det verkligen inte, får hålla tungan rätt i mun så det inte känner sig träffade.
Viktigt detta framkommer då de känner att de får stå till svars.
Nej, absolut inte. Att 1 eller 2 lag dominerar EPL i flera år (likt det som Arsenal & Man United gjorde under slutet av 90 och början av 00-talet) är nästintill omöjligt i dagens fotboll. Man City, så länge de har Pep vid rodret och så länge de har samma resurser som i dag, kommer att vara det laget som övriga klubbar ”måste slå” för att vinna titeln. Dessutom så finns det så många klubbar med så mkt resurser inom engelsk fotboll i dag att det kommer att bli en catfight att vinna ngt öht.

Men enligt vissa experter, så skulle magiska Liverpool inte bara gå obesegrade genom 19/20 de skulle även ta och krossa AFCs Invincible säsong, och Liverpool var det bästa laget som fotbollsvärlden någonsin hade sett..🤦‍♂️ Och Guardiola var en åsna i jämförelse med Klopp, dessutom så var ju covid-titeln bara starten på en ny och lång epok med Liverpool dominans i både EPL såväl som i Europa/Världen - där Liverpool skulle sätta en helt ny standard för vad dominans är för ngt. LMAO!😂
Citera
2023-06-29, 20:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag tror du misstolkade vad jag menade för jag räknar med Liverpool minst lika mycket som med Arsenal, MEN om Pool däremot får in helt rätt spelare som klaffar direkt så tror jag att dom blir övermänskliga.

Om Timber och Rice blir klara så tycker jag definitivt att Arsenal har ett bättre lag än förra säsongen, sen om det kommer klaffa direkt vet man ju aldrig. Vi hade tur med Jesus och Zinko som gick rätt in och levererade från första match, tror inte det upprepar sig denna säsong. Rice kan behöva lite tid att lära sig rollen, vem vet.

Släpper dom Valverde? Innan VM var han ju glödhet. Mbappe hade jag undvikit, känns inte som en spelare som bryr sig ett skit om klubben han spelar för, dvs motsatsen till Gerrard.
Möjligt vi går om varandra, men att historia inte betyder så mycket var det jag vände mig emot, ex se Real i CL uträknade ändå vidare(sitter liksom i väggarna) det som talar emot Liverpool är alla nya måste hitta spelet direkt likt Diaz.

Om Arsenal tappar lite spelare, fullt möjligt för stunden så håller jag fast likvärdigheten.
Rice behöver ställa om till att spela ifrån sig bollen mycket snabbare än idag och det lär slita på kroppen med alla tempoväxlingar vilket sliter på en kropp som är ovan. Tror det kan ta tid att komma in i det samt nån ev bristning kan spöka. Säger inte det blir så men räknar in det i ekvationen.
Sen kommer givetvis CL påverka dock ligger åttondel i mars vilket kan gynna er till dess sen blir tufft för alla lag åttondel - semi på två månader dvs 6 matcher.

Alla spelare äv väl till salu om än dyrt inbland.

Mbappe kan vara giftigt att ta i men sett till sin hastighet och målfarlighet kunde det bli en bra ersättare till Salah dock måste lagkänslan och allt runtomkring förändras.

👍🏻👍🏻
Citera
2023-06-29, 20:45
Medlem
HycklarSveriges avatar
Jurrien Timber nu klar för Arsenal. Ett bud på 40.5 miljoner pund blev accepterat av Ajax.
Citera
2023-06-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jurrien Timber nu klar för Arsenal. Ett bud på 40.5 miljoner pund blev accepterat av Ajax.

Konkurrenten Arsenal rustar.
Citera
2023-06-29, 20:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Har hört/läst mkt om den här grabben, men jag har aldrig sett honom spela och känner inte till honom öht.

Men vad menar folket, är 40.5 millar en OK pris för Timber?
Citera
2023-06-29, 20:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Och Guardiola var en åsna i jämförelse med Klopp

Absolut. Skulle jag starta ett fotbollslag idag och får välja mellan dessa så tar jag Klopp 10 gånger av 10.
Citera
2023-06-29, 20:50
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Nej, absolut inte. Att 1 eller 2 lag dominerar EPL i flera år (likt det som Arsenal & Man United gjorde under slutet av 90 och början av 00-talet) är nästintill omöjligt i dagens fotboll. Man City, så länge de har Pep vid rodret och så länge de har samma resurser som i dag, kommer att vara det laget som övriga klubbar ”måste slå” för att vinna titeln. Dessutom så finns det så många klubbar med så mkt resurser inom engelsk fotboll i dag att det kommer att bli en catfight att vinna ngt öht.

Men enligt vissa experter, så skulle magiska Liverpool inte bara gå obesegrade genom 19/20 de skulle även ta och krossa AFCs Invincible säsong, och Liverpool var det bästa laget som fotbollsvärlden någonsin hade sett..🤦‍♂️ Och Guardiola var en åsna i jämförelse med Klopp, dessutom så var ju covid-titeln bara starten på en ny och lång epok med Liverpool dominans i både EPL såväl som i Europa/Världen - där Liverpool skulle sätta en helt ny standard för vad dominans är för ngt. LMAO!😂
Varför lägger du experter du inte kan länka till på mig, det är just sånt jag undviker att göra till Arsenal fans. De vill inte stå för ditt trams.

Liverpool är just det laget som slagit City och varit 1 p efter 2 ggr så Liverpool vet om något lag hur man ska göra för att besegra City. Men nu helt plötsligt är vi odugliga 🤔

Försök diskutera utan att slänga in massa svammel istället blir så mycket trevligare, du kan skriva ordentligt om du bara vill vilket jag har nämnt för dig förut.
Senast redigerad av Drickback 2023-06-29 kl. 20:59.
Citera
2023-06-29, 20:51
Medlem
Citat:
Har hört/läst mkt om den här grabben, men jag har aldrig sett honom spela och känner inte till honom öht.

Lagom pris.
Citera
2023-06-29, 20:53
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Varför lägger du experter du inte kan länka till på mig, det är just sånt jag undviker att höra till Arsenal fans. De vill inte stå för ditt trams.

Liverpool är just det laget som slagit City och varit 1 p efter 2 ggr så Liverpool vet om något lag hur man ska göra för att besegra City. Men nu helt plötsligt är vi odugliga 🤔

Försök diskutera utan att slänga in massa svammel istället blir så mycket trevligare, du kan skriva ordentligt om du bara vill vilket jag har nämnt för dig förut.

Tar man upp Arsenal's misslyckanden så bemöts det bara med "men hur är det med lag XYZ?!". Tröttsamt, meningslöst att ens argumentera. Håller med för övrigt att statistiken att ha varit toppen av ligan längst och ändå inte vunnit är knappast en smickrande statistik. Om något är det ju tvärtom, typ en statistik som folk hade hånat en Spursare för att ta upp om det var deras lag.
Citera
2023-06-29, 20:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Möjligt vi går om varandra, men att historia inte betyder så mycket var det jag vände mig emot, ex se Real i CL uträknade ändå vidare(sitter liksom i väggarna) det som talar emot Liverpool är alla nya måste hitta spelet direkt likt Diaz.

Om Arsenal tappar lite spelare, fullt möjligt för stunden så håller jag fast likvärdigheten.
Rice behöver ställa om till att spela ifrån sig bollen mycket snabbare än idag och det lär slita på kroppen med alla tempoväxlingar vilket sliter på en kropp som är ovan. Tror det kan ta tid att komma in i det samt nån ev bristning kan spöka. Säger inte det blir så men räknar in det i ekvationen.
Sen kommer givetvis CL påverka dock ligger åttondel i mars vilket kan gynna er till dess sen blir tufft för alla lag åttondel - semi på två månader dvs 6 matcher.

Alla spelare äv väl till salu om än dyrt inbland.

Mbappe kan vara giftigt att ta i men sett till sin hastighet och målfarlighet kunde det bli en bra ersättare till Salah dock måste lagkänslan och allt runtomkring förändras.

👍🏻👍🏻

Jag förstår. Det var inte riktigt så jag menade. Tänkte mest att det inte är samma Liverpool 23/24 som pushade dom tidigare säsonger, även om många spelare fortfarande är kvar. Det är inte alltid lätt att uttrycka sig tydligt i text men vi är på samma våglängd.

Just nu ryktas endast Xhaka bort, ryktena om Tierney dog väldigt fort, Holding försvinner nog men det ser jag inte som någon förlust. Ajax ska ha verbalt godkänt Arsenals bud på Timber nu iaf. Förhoppningsvis kommer ESR vara i bättre skick än förra året då han knappt bidrog/spelade och istället för Fabio Vieira så kan Arteta spela med Havertz, det ser jag som en betydlig uppgradering. Däremot kommer Xhakas ledaregenskaper saknas. Efter Timber är jag väldigt osäker på hur Arsenal kommer agera med köp/sälj, det är ändå lång tid kvar tills fönstret stänger så mycket kan hända.

Mbappe hade varit häftigt att se i ett snabbt spelande Liverpool, men jag anser att han inte är värd det. Vill inte ens tänka på vilken lön/bonus han skulle begära.
Citera
2023-06-29, 20:59
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:

Lever han upp till hypen är det ett riktigt bra köp. Värd att satsa på.

Många dömer ju gärna ut spelare en eller två månader in på en ny säsong om de inte presterar på en hög nivå och utgår man från det så blir det ju en annan sak. Men det gör ju bara okunniga människor utan tålamod.
Citera
2023-06-29, 21:01
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nä du misstolkar mina två olika svar till två olika frågor, så för att underlätta: om Arsenal inte vinner en stor titel närmaste 2 säsongerna tror jag ändå att dom spelarna stannar. MEN om Arsenal hade slutat satsa efter förra sommarfönstret och inte köpt spelare som Rice och Havertz så tror jag definitivt att dessa spelare skulle börja tänka om.
Arteta har inte lyckats övertyga spelare som Zinko, Jesus, Ødegaard att komma till ett lag som inte spelat CL på många år utan att ha lovat att det satsas rejält för framtiden.

Du ser det som ett överpris, WH får £20m mindre än deras värdering och Arsenal betalar £10m mer än dom själva värderat spelaren till. Det handlar om vad spelaren är värd för klubben, för City var han inte värd mer än 90m, Arteta tycker han är värd 100m. Jag tycker ingen spelare är värd dom pengarna, men vad spelar det för roll vad jag tycker?

Även om spelet inte klaffar denna säsong så har jag väldigt svårt att se att Arsenal skulle göra ett liknande fönster igen. Likt Liverpool med VvD så var han den sista pusselbiten, efter det så gick dom tillbaka till sina normala transfersummor(förutom Nunez dvs). Jag tror Arteta ser Rice som den sista pusselbiten i Arsenal.
Jag vet inte om jag missuppfattar eller om du säger två olika saker.. "Dom fick en gyllene chans förra året att vinna PL då City slarvade bort poäng på hösten och andra storlag var mediokra över stora delar av säsongen, men när kommer en sån chans igen? Och kommer verkligen spelare som Saka, Ødegaard, Saliba att acceptera att Arsenal väntar på just den chansen? Skulle Arteta acceptera det när det samtidigt ryktas om klubbar som PSG och Real Madrid?" Så skrev du.. Hur skulle det tolkas på fel sätt? Du visste ju när du skrev det tidigare idag att dom har satsat.. Skit samma.. Agree to disagree, speltid kan vara en viktig faktor också, Ödegaard kom ung och dom andra två kom från bänken i City..

Tror majoriteten ser det som ett överpris.

Okej, men då står jag fast vid att det måste komma titlar. Annars saknas det ju flera pusselbitar eller så la man 1,5,miljarder på fel pusselbit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in