Citat:
Vid korrekt användning (framför allt genererande av ny mottagaradress för varje transaktion i enlighet med best practice) erbjuder bitcoin onchain tillräcklig anonymitet för de flesta syften, och lightninglagret erbjuder ännu bättre (i vissa avseenden bättre än monero) möjligheter till anonymitet för små betalningar.
Jag respekterar moneros ansats men tror inte på den som placering och anser att moneroutvecklarnas kunskaper skulle komma mer till nytta genom att bidra till extraanonyma lösningar för bitcoins andralager.
Jag respekterar moneros ansats men tror inte på den som placering och anser att moneroutvecklarnas kunskaper skulle komma mer till nytta genom att bidra till extraanonyma lösningar för bitcoins andralager.
Jag ser att du är en förnuftig person.
Det stora problemet är att utvecklarna av båda kryptovalutorna ser själva som rivaler.
För närvarande kräver de flesta bitcoin-utbyten alla typer av dokument och detta gör det lättare att bryta anonymiteten för bitcointransaktioner.
Jag har sett nyheter om att Chainalysis har hjälpt regeringar att konfiskera bitcoins från skattesmitare, även när de använder mixers eller lightninglagret.
Bitcoin integreras alltmer i det traditionella finansiella systemet till den grad att mörka nätet förbjuder användningen av bitcoin.
Kom ihåg att bitcoin föddes på det mörka nätet, det är där de största experterna inom integritet och anonymitet finns.
Alla mörka nätet använder monero, en användbar och verkligt anonym kryptovaluta.
Idag är monero mer värdefullt än bitcoin.
Endast personer som vet skillnaden mellan värde och pris har listat ut detta.