2023-06-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När de gick över från Föreningen till AB, måste de byta tillhandahållare, och ett ändringsbeslut måste till. (myndigheten för press radio TV) Frågan är när det gjordes eller om det är gjort.

Undran är om det från att de gick ut med ändrad tillhandahållare tills de begärt ändringen, om de då var utan utgivningsbevis, och om de som hängdes ut under den tiden kan be polisen utreda förtal.
Släpp det där nu, du kan inte ens hitta sökfunktionen på en hemsida, du har noll koll på juridiken och de har jurister de samarbetar med som hjälper dem.
Citera
2023-06-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Nope. Fortgår det efter att du blivit ombedd att lämna (en gång räcker!) så är brottsrubriceringen "hemfridsbrott".
Precis som att alla de gånger Patrik eller Sara ställt sig i vägen för någon som vill köra iväg; kliva in i sin bil; ryckt i dörren till bilen, osv är rubricerat som "ofredande". Båda brottsrubriceringarna kräver dock att den som utsatts för det gör en anmälan för att tingsrätten ska ta upp det.
Tror du har helt rätt. Sen vet i tusan hur det är med filmande osv, men ingen aning om huruvida de gjorde det.
Citera
2023-06-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Tyvärr tror jag dumpen bara är ett symptom på ett samhälle som redan slitits isär (och fortsätter att göra det)
Under extrema förhållanden krävs extrema lösningar
Hade vi haft ett samhälle som hållit ihop bättre så hade nog inte dumpen funnits
Vi har inte alltid samma synsätt, men att samhället blir mer och mer extremt håller jag med om. Vad vi sedan lägger i de orden kan säkert skilja åt.
Dumpen är ett uttryck för frustration och det är en frustration jag har full förståelse för. Men dumpen är också en extrem åtgärd där dagens kontrast mellan fysisk värld och vår cyberidentitet utnyttjas till fullo. Allt som heter integritet och människovärde åsidosätts till fördel för fiktiva offer.
Som du säger - ett trasigt samhälle där extremism anses vara helt i sin ordning.
Citera
2023-06-28, 19:20
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vi har inte alltid samma synsätt, men att samhället blir mer och mer extremt håller jag med om. Vad vi sedan lägger i de orden kan säkert skilja åt.
Dumpen är ett uttryck för frustration och det är en frustration jag har full förståelse för. Men dumpen är också en extrem åtgärd där dagens kontrast mellan fysisk värld och vår cyberidentitet utnyttjas till fullo. Allt som heter integritet och människovärde åsidosätts till fördel för fiktiva offer.
Som du säger - ett trasigt samhälle där extremism anses vara helt i sin ordning.

Men det finns fullt med riktiga offer, barn som är ute på sociala medier får tyvärr ofta kukbilder skickade till sig utav vuxna män

Var är deras integritet? Var är deras människovärde?

Att visa upp för hela svenska folket vad dessa personer skriver och skickar till vad dom tror är barn tycker jag är helt rätt

Egentligen skulle inte dumpen behövas utan dessa personer borde hålla sig borta från barn eller bli omhändertagen av polis för att ha försökt kontakta barn (men åkt dit av polisens fiskare istället för dumpens)
Citera
2023-06-28, 19:26
Medlem
Citat:
Men det finns fullt med riktiga offer, barn som är ute på sociala medier får tyvärr ofta kukbilder skickade till sig utav vuxna män

Att visa upp för hela svenska folket vad dessa personer skriver och skickar till vad dom tror är barn tycker jag är helt rätt

Egentligen skulle inte dumpen behövas utan dessa personer borde hålla sig borta från barn eller bli omhändertagen av polis för att ha försökt kontakta barn (men åkt dit av polisens fiskare istället för dumpens)
Du får naturligtvis tycka vad du vill. Jag anser dock inte att ett reellt offers integritet och människovärde upprättas genom att någon helt annan än deras faktiska förövare får sitt liv krossat.
Vill offer krossa liv, så kör hårt. Men krossa den som gjort dig orätt.
Men men, bara min åsikt.
Citera
2023-06-28, 20:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Ville int utveckla det resonemanget eftersom det är en helt annan diskussion och har inget med dumpen o göra
Citera
2023-06-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ahh de flesta insändare är fejk.

Först kommer brorsan och sätter på na. Sen kommer brorsans kompis. Farsan ser det hela och gör samma sak. Typ.

Många gäddor verkar ha brister i förståndet. Eller är sexmissbrukare. Eller allmänt må dåligt bara. Senaste killen, tränaren sitter på tik tok och dricker rosevin med rött uppsvullet ansikte. Bo i andrahand som 58åring. Hade tydligen inte haft sex på 9år, och det stämmer nog.

Sjukt att fler läsare inte reagerar på detta!
Citera
2023-06-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Ingen ifrågasätter min diagnos på S. Klart jag har rätt.

Vad menar du? Underlag på att hon har diagnos? Vilken syftar du på att hon har?
Citera
2023-06-28, 21:32
Medlem
Citat:

Någon hävdade att Sara är bipolär, är det inte riskfyllt att hon isåfall gör detta överhuvudtaget? Medicinerar hon?
Citera
2023-06-28, 23:46
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Någon hävdade att Sara är bipolär, är det inte riskfyllt att hon isåfall gör detta överhuvudtaget? Medicinerar hon?

Det är bara spekulationer
Hon har nämnt i en konfrontation om att hon har ADHD men aldrig bipolär va ja känner till
Citera
2023-06-29, 00:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Att vara ett offer för dickpics är något som man väljer att vara. Även om jag givetvis tycker att det är efterblivet att skicka sådana så bör man tåla att andra gör det, för det är faktiskt inte särskilt svårt att ignorera eller trolla.

Givetvis är det ok att visa upp vilken skit som folk skickar om man gör det med lite stil och klass. Som exempel kan nämnas att Veckans brott i SVT gjorde just detta på ett föredömligt sätt för ett antal år sedan.
Citera
2023-06-29, 00:21
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Jag tycker att det är en stor skillnad mellan att göra det mot ett barn jämfört med en vuxen, givetvis är det efterblivet oavsett men att skicka en sån till ett barn som inte har utvecklats lika mkt, jag tycker inte att man ska förminska en sådan sak

Det är nog inte många kids idag som drabbas av trauman av att få en kukbild skickad till sig, helt ärligt. Det är trots allt 2023 där porr och nakna kroppar är överallt - t om på mainstream-TV (t ex naked attraction).

Sen att det är jävligt efterblivet och fel är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in