2023-06-28, 14:37
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Alla är inte lika sensationskåta som Dumpenanhängarna. Ser inte att hysteri är samma sak som starkt engagemang. Däremot skulle Dumpen tas mer seriöst av andra aktörer I samhället som faktiskt blir tagna på allvar. Det ANSER jag.

Att lägga ner nästan all sin vakna tid är jag som starkt engagemang

Sen hur andra aktörer ser på dumpen tror jag S&P struntar i, det viktiga för dom är att växa, hjälpa offren, förändra lagstiftningen och sen förhindra förövare från att nå fram till barnen
Citera
2023-06-28, 15:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
När de gick över från Föreningen till AB, måste de byta tillhandahållare, och ett ändringsbeslut måste till. (myndigheten för press radio TV) Frågan är när det gjordes eller om det är gjort.

Undran är om det från att de gick ut med ändrad tillhandahållare tills de begärt ändringen, om de då var utan utgivningsbevis, och om de som hängdes ut under den tiden kan be polisen utreda förtal.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-06-28 kl. 15:18.
Citera
2023-06-28, 15:11
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Att lägga ner nästan all sin vakna tid är jag som starkt engagemang

Sen hur andra aktörer ser på dumpen tror jag S&P struntar i, det viktiga för dom är att växa, hjälpa offren, förändra lagstiftningen och sen förhindra förövare från att nå fram till barnen
Men va?! Läste du vad du själv skrev? Engagemanget kan väl finnas utan uthängningen? Är det DET som tar tid? Att redigera en video så att alla icke-kritiker ska få sitt lystmäte?
Citera
2023-06-28, 15:13
Medlem
Citat:
Men va?! Läste du vad du själv skrev? Engagemanget kan väl finnas utan uthängningen? Är det DET som tar tid? Att redigera en video så att alla icke-kritiker ska få sitt lystmäte?
Känns väldigt personligt för dig? Jag håller med Bertil, tror de har engagemang och det här är deras metod att nå ut och uppmärksamma problemet med förövare på nätet och omfattningen. Varför är det så enormt viktigt för DIG att stoppa dem?
Citera
2023-06-28, 15:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Känns väldigt personligt för dig? Jag håller med Bertil, tror de har engagemang och det här är deras metod att nå ut och uppmärksamma problemet med förövare på nätet och omfattningen. Varför är det så enormt viktigt för DIG att stoppa dem?
Problem,, det sliter sönder både samhälle och enskilda, det är inte bra. Samhället blir splittrat otryggt och olustkänslor sprider sig. Ja jag vet er inställning det är gäddorna, och så är det. Men konflikter löser man inte bra med att använda bomber, man bör försöka lösa det utan. Och jag vet att Dumpen säger de försökt men är tveksam att de verkligen försökt och inga bevis på det har jag sett.
Citera
2023-06-28, 15:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
"Hon"? De är väl ändå två?
Tre, hon som pratade i samtalen.
Citera
2023-06-28, 15:50
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Vad är så viktigt för DIG att dom ska fortsätta hänga ut folk? Det är min åsikt att vi inte lever med arvssynd i det här landet. Att ingen anhörig ska behöva betala ett högre pris än nödvändigt. Jag har varit på sidan där jag drivits av hämnd till ett väldigt högt pris för oskyldiga. Om det är det som driver mig, då är det så. Tro inte att alla som skriver här är varken mer eller mindre skyldiga eller oskyldiga till varken det ena eller andra. Vi har väl alla en livshistoria som präglar vår syn på olika saker.
Citera
2023-06-28, 16:11
Medlem
Citat:
"Hon"? De är väl ändå två?
Oh ja, men det var så det refererades till. Personligen tror jag Sara är mer gränslös än Patrik i grund och botten. Han har trots allt levt delar av sitt liv utanför den kriminella världen.
Citera
2023-06-28, 16:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Problem,, det sliter sönder både samhälle och enskilda, det är inte bra. Samhället blir splittrat otryggt och olustkänslor sprider sig. Ja jag vet er inställning det är gäddorna, och så är det. Men konflikter löser man inte bra med att använda bomber, man bör försöka lösa det utan. Och jag vet att Dumpen säger de försökt men är tveksam att de verkligen försökt och inga bevis på det har jag sett.

Tyvärr tror jag dumpen bara är ett symptom på ett samhälle som redan slitits isär (och fortsätter att göra det)
Under extrema förhållanden krävs extrema lösningar
Hade vi haft ett samhälle som hållit ihop bättre så hade nog inte dumpen funnits
Citera
2023-06-28, 17:14
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det tillåtet att bara klampa fram till någons fönster och dra igång så?
Har faktiskt ingen aning, då frågan är genuin från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det tror jag
Däremot om det sker upprepade tillfällen räknas det som ofredande eller om personen kommer in i din bostad räknas det som olaga intrång, tror även det kan vara olaga intrång ifall "offret" ber upprepade gånger om att personerna ska lämna dennes egendom

Annars hade försäljare, brevbärare och Jehovas vittnen ej kunnat verka utan att riskera åka dit för brott
Nope. Fortgår det efter att du blivit ombedd att lämna (en gång räcker!) så är brottsrubriceringen "hemfridsbrott".
Precis som att alla de gånger Patrik eller Sara ställt sig i vägen för någon som vill köra iväg; kliva in i sin bil; ryckt i dörren till bilen, osv är rubricerat som "ofredande". Båda brottsrubriceringarna kräver dock att den som utsatts för det gör en anmälan för att tingsrätten ska ta upp det.
Citera
2023-06-28, 18:07
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Nope. Fortgår det efter att du blivit ombedd att lämna (en gång räcker!) så är brottsrubriceringen "hemfridsbrott".
Precis som att alla de gånger Patrik eller Sara ställt sig i vägen för någon som vill köra iväg; kliva in i sin bil; ryckt i dörren till bilen, osv är rubricerat som "ofredande". Båda brottsrubriceringarna kräver dock att den som utsatts för det gör en anmälan för att tingsrätten ska ta upp det.

Så var det KSK, men eftersom lagen ska tolkas så måste nog ombeddelsen ha varit klart och tydlig så att den tilltalade verkligen har uppfattat det och att det inte kunnat missats eller missförståtts och därför tänkte jag att det skulle behövas flera ggr

Som jag förstått det så hindrar dom personerna från att köra iväg endast när det har begåtts ett brott, då säger dom även "polis är tillkallad" och då handlar det snarare om envarsingripande som är fullt tillåtet
Citera
2023-06-28, 18:25
Medlem
Citat:
Vad är så viktigt för DIG att dom ska fortsätta hänga ut folk? Det är min åsikt att vi inte lever med arvssynd i det här landet. Att ingen anhörig ska behöva betala ett högre pris än nödvändigt. Jag har varit på sidan där jag drivits av hämnd till ett väldigt högt pris för oskyldiga. Om det är det som driver mig, då är det så. Tro inte att alla som skriver här är varken mer eller mindre skyldiga eller oskyldiga till varken det ena eller andra. Vi har väl alla en livshistoria som präglar vår syn på olika saker.
Är det svårt för dig att förstå? Jag gillar inte deras medtoder till 100%, tvärt om, men jag har blivit mer för dem med tiden av två anledningar. Ett - för jag läst här inne vad gäddlingarna skriver och det har stärkt min uppfattning om behovet att se hur enormt skevt perspektivet är hos vissa, som dig i din kommentar ovan. Två - det jag redogjorde för nyss, att de väckt debatt, belyst problemet och dragit ut det i ljuset, att de antagligen till stor del verkar avskräckande och stör en sjuk normaliserin vissa tycks hamna i, av att skriva sexuellt och skicka bilder till barn och unga och att de fått både MSM och politiker att reagera och agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in