Citat:
Ursprungligen postat av
Fr3ak0ut
Du menar Indian Bruce Li är idioten eller? Har svårt och tro att det är de på ekonomiavdelningar som bestämmer något överhuvudtaget utan de följer väl bara direktiv från VD/styrelsen som i sin tur tankar sina lyxbilar med folks blod för att få bra resultat och vinst.
Har jobbat på olika ekonomiavdelningar i hels mitt yrkesverksamma liv. Som anställd på en ekonomiavdelning är åtminstone min erfarenhet att du har väldigt lite att säga till om. Du kan påpeka felaktigheter eller något som verkar fel/konstigt men ofta kommer du ingenstans med det. I värsta fall blir du ansedd som "jobbig" ifall du ifrågasätter för mycket, särskilt när det gäller högre positioner.
Mängden konstigheter som jag har sett....ni skulle bara veta! Vissa saker verkar ha blivit helt legitimt att göra trots att alla vet att det inte är rätt egentligen. Lite smågrejer sådär.
Och SÅ frustrerande ibland att veta att det här KAN jag inte ifrågasätta med någon vidare framgång. Bara vetskapen om det kan reta mig så in i vassen ibland. Men det är smått skit...nån middag eller resa som tas som representation fastän den är helt privat och sånt. Privata inköp som bakas in i något annat osv.