Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Nänä kvinnor drabbas värst av krig och yadayada.....
Du tror kvotering och kvinnofridslagen gäller mig?

Vi såg ju redan i plugget hur vi krossade tjejerna på nationella provet men hur nazifeminister till lärare sedan ändå gav högre betyg till dessa mediokra tjejer. Redan på dagis började den stenhårda indoktrineringen "du får aldrig slå tjejer". Sen att Stina drog en hink i huvudet på dig först spelade ju ingen roll.
Sluta nu. Bara sluta.
Dina historier om skolan ger jag inte mycket för, tror helt ärligt att du hittar på. Detta med prov i skolan och betyg till tjejer vs killar är en stor debatt i sig som jag inte orkar gå in på. Men, jag vet så mycket som att killar inte har fått lägre betyg än tjejer på skolorna där jag jobbat. Betyg sattes efter prestation och resultat, punkt slut.
Och att man inte som man bör slå en kvinna är helt rätt. Visserligen bör inte kvinnor slå män heller, men faktum är att givet mäns fysiska styrka blir det mycket värre konsekvenser när en man slår en kvinna. Måste han tvunget slå skulle han kunna slå med mindre kraft, så att inte skadorna blir så omfattande. Allting annat är bara sjukt, alltså att slå med full kraft på någon som inte har en chans att ge tillbaka.
Kvotering kan du lägga ner, det är bara tyck synd om mig -snack. Isåfall är jag också diskrimenad för att det kvoteras invandrare och män på vissa tjänster inom skolan. Buhuu.
Kvinnofridslagen finns för att den behövs, återigen på grund av de fysiska skillnaderna som föreligger.
Det behövs inte en mansfridslag på det sättet.