Citat:
Ursprungligen postat av
FranzIam
...likaså de som försöker få det till att det måste vara något fel om ett VINSTDRIVANDE företag TAR UT VINST, då jävlar måste de ha slarvat med underhållet.
Hur svårt ska det vara att invänta en utredning?
Och att berg- och dalbanan kommer att öppna igen innan utredningen är klar kommer såklart inte att hända. Grönan kommer givetvis att öppna.
Ett haveri på en berg-o-dalbana är inte en flygolycka. Det är en ganska enkel mekanisk teknik där en olycka i nio fall av tio rimligen kan tillskrivas bristande underhåll såvida inte någon kritisk reservdel varit defekt och som varit svår att upptäcka.
Att man har 23 år gamla tåg i en bana från 80-talet styrker inte intrycket av en koncern som sätter säkerheten främst. Ibland måste man bara uppgradera. Lisberg bytte ju sina tåg i gamla Liserbergsbanan för 5 år sedan och jag inbillar mig att dom kanske har en generell uppgraderings- och underhållsplan som är mer generös än Grönans i det här fallet. Om det alltid varit så eller om det blev bättre efter incidenten med Rainbow låter jag dock vara osagt.
Men absolut - utredningen måste få ha sin gång men jag skulle bli förvånad om den allmänna reaktionen här på FB ligger långt från sanningen.