2023-06-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazer1
Inget alls. Absolut inget. Hon blev bara oroad när det kom massa blåljus.

Ok, det är ju skönt det i alla fall. Vilket livslångt trauma det hade blivit för henne om hon hade sett hela eller delar av förloppet. Stackars lilla tjej 😪
Citera
2023-06-27, 23:54
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ens barn, ens syskon, sin bästa kompis.

Om han ens ville prata med gröna Lund och förklara vem hans anhöriga var. Han var nog upptagen med sitt knä och sen att vaka hos sin fru.

Skulle jag hamna i den sitsen skulle jag nog vägrat prata med Trosan eller vem som nu ringde från gröna Lund. Hade hört av mig till nån anhörig och bett de föra budskapet vidare så jag kunde lägga bort telefonen och koncentrera mig på min fru.

Hennes föräldrar fick ju veta och de spred ordet.

Dumheter. Hans barn var ju med på grönan, han kanske varken har syskon eller kompisar.

Du bara svamlar.

Vilken normal människa som helst som hamnar i ett tragisk olycka vill väl att föräldrarna kontaktas och inte bara får läsa om det i tidningen
Citera
2023-06-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Konstig diskussion. Då balkmannen var på sjukhuset med frun, så skötte han givetvis all kontakt med anhöriga. Det är bara om man ligger medvetslös och är ensam, som sjukhuset jagar anhöriga. Grönan lär ju vänta med att kontakta de anhöriga, inte fan vill de snacka med folk i halv-koma.

Grönan borde ju iofs inte ens fått VETA vilka anhöriga är. Det måste ju gå under sekretess på sjukhuset. Förän ett offer själv berättar.
Citera
2023-06-27, 23:56
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Ok, det är ju skönt det i alla fall. Vilket livslångt trauma det hade blivit för henne om hon hade sett hela eller delar av förloppet. Stackars lilla tjej 😪

Jag har tänkt detsamma när jag läate att barnen stod nedanför 😰
Men de måate ju ändå sett vad som hände med vagnarna 😰 och förstått att något var rikigt illa
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
BTW, öppen frågeställning här!

Vi vet att alla vill hitta någon att lyncha men kan det inte bara ibland vara så att det är en olycka helt enkelt och ingen kan ställas till svars då det var precis som det heter EN OLYCKA?

Eller har vi gått och blivit så amerikaniserade att alla måste kunnas stämmas på pengar?

Jag trodde fakstikt först att balkmanen var en lyckosökare som klättrade upp för att få vara med och slåss om skadestånd ala US när en buss krockar och det ligger typ bussens dubbla kapacitet och klagar på ryggsmärtor!

Vad säger ni, måste det finnas en syndabock?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut
Ja, jag tänker bara uteslutningsmetoden nu och Danmark har nog bättre koll allmänt jämfört med dagens Sverige bara tyvärr...

Tycker att det är en tråkig inställning att ha, men visst.
Citera
2023-06-27, 23:57
Avstängd
För knappt 1 år sedan så omkom en 14-åring i Jetlines systerbana Cobra.. Samma Annika Troselius var ut och kommenterade. De har inte ens tagit åt sig när det blir dödsfall på deras systerbana. Det finns personer runt Park&Resort Scandinavia AB som inte skall hålla på med denna verksamhet.

https://www.tv4.se/artikel/5rTeIvRsRqZKi1a6d0HLoz/efter-doedsolyckan-i-danmark-sa-saekra-aer-svenska-noejesfaelt
Citera
2023-06-27, 23:57
Medlem
Citat:
Men många har ju påpekat i EFTERHAND att nånting var knas. Vet inte hur många som faktiskt sa till någon där och då de var på plats.

Gamla karuseller skramlar allt som oftast och upplevs osäkra, så det ska nog till extremt "knas" för att folk ska ta ton och kontakta nöjesparken om sin upplevelse.
Citera
2023-06-27, 23:58
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Dumheter. Hans barn var ju med på grönan, han kanske varken har syskon eller kompisar.

Du bara svamlar.

Vilken normal människa som helst som hamnar i ett tragisk olycka vill väl att föräldrarna kontaktas och inte bara får läsa om det i tidningen

Han var nog chockad och kände sig vid 53 års ålder att han var defacto förälder till sina barn så hans morsa och farsa kan nog fan vänta när han tar om hand om sina chockade barn och fru på intensiven!
Citera
2023-06-27, 23:59
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnyboyyy
Inget alls tack o lov då hon drogs bort när det flög delar.

Det var ju skönt att höra 🙏🏻 har tänkt på barnen som jag läste om som stod nedanför. De måste ju serr vad som hände med vagnarna och förstått att något tokigt hände 😰
Hur menar du med att hon drogs bort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900

Du bara svamlar.

Alla har inte bra kontakt med sina föräldrar.
Kanske speciellt inte när de bor väldigt långt bort.

Jag räknar mina barn och partner som mycket mer anhörig än mina föräldrar. Till och med mina syskon mer.

Bara för att han själv (eller grönan) inte kontaktade föräldrarna betyder ju inte att de fick veta det innan det hamnade i tidningen. De säger ju själva att de fick höra av fruns föräldrar.

Varför ska han behöva sitta och ringa runt till alla när han förmodligen hade ont, var chockad och vakade över sin fru?
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Grönan borde ju iofs inte ens fått VETA vilka anhöriga är. Det måste ju gå under sekretess på sjukhuset. Förän ett offer själv berättar.

Mycket sekretess om dom blev intervjuade i en tidning om saken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in