2023-06-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Nu var de ju miljardärer innan de köpte koncernen. Hur mycket de tjänat på att äga Parks&Resorts hittills låter jag vara osagt. Men varför skulle de inte få köpa ett nöjesfält? Man anställer ju kunniga inom alla områden (förhoppningsvis... tiden får ju utvisa).

Ja, det har du förstås rätt i, har de skött allt enligt regelverket, så är det deras ensak. Men har de snålat på kontroller för att leva lyxliv, blir jag förbannad.
Citera
2023-06-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Skönt att systern är stabil. Hoppas att hon slipper allt för stora fysiska men.
Tänker på dottern och hur hon måste må 😞
Ursäkta att jag frågar (du behöver inte svara) men hur mycket av förloppet bevittnade dottern?

Inget alls tack o lov då hon drogs bort när det flög delar.
Citera
2023-06-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Klart vi inte vet. Men han var ju på grönan med sin fru och barn. Klart man uppger sina föräldrar som närmast anhöriga. Vilka annars?

Ens barn, ens syskon, sin bästa kompis.

Om han ens ville prata med gröna Lund och förklara vem hans anhöriga var. Han var nog upptagen med sitt knä och sen att vaka hos sin fru.

Skulle jag hamna i den sitsen skulle jag nog vägrat prata med Trosan eller vem som nu ringde från gröna Lund. Hade hört av mig till nån anhörig och bett de föra budskapet vidare så jag kunde lägga bort telefonen och koncentrera mig på min fru.

Hennes föräldrar fick ju veta och de spred ordet.
Citera
2023-06-27, 23:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Blir fan ta mig tokig på alla gråt-historier som främst Aftonbladet publicerar nu. Mediakåta jävlar som berättar om hur de åkte Jetline för flera veckor sedan och att "något kändes fel", "jag fick ett blåmärke på min arm för att det krängde så mycket", "de sparkade till första vagnen som att den var sne".

GAHH, vad som nu ens föranledde olyckan så är det knappast något som känts av under flera veckors tid utan att upptäckas på kontroller. Jag tror inte Gröna Lund slarvat med kontroller mm, utan att det hela beror på att det är en gammal attraktion och ett slitage som inte synts vid kontroll utan bara brustit en vacker dag.

Nu ser bara alla jävla mediahoror sin chans att få skicka in en smutsig selfie till Aftonbladet och berätta om hur traumatiskt det var att åka Jetline en månad innan olyckan ens skedde. Jag har åkt Jetline själv tiotalet gånger och JA den skakar, JA den är ryckig och JA det har den varit i alla år. Det är inte så att ni upplevt en kommande olycka när ni åkte den för flera veckor sedan.

Vad har du för insiderinfo? Det enda vi hört är den där VD'n som försäkrar att Jetline skruvas isär och kollas grundligt mellan varje åk typ... Antagligen med risk för honom att få skaka galler.

Det kan mycket väl varit så att status på banan blev sämre dagarna före olyckan. Dessa vittnesmål kan säkert stämma.
Citera
2023-06-27, 23:50
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneCrazy
Pandemin skapade ett par dåliga år för parken och ägarna, sen inflation på det. Lösningen kanske blev minskade utgifter på kompetent personal och underhåll för att få ut nån vinst och vips så har vi en olycka. Eller är allt bara otur?

Nä är nog huvudet på spiken men tror Winter Wonderland inte gjorde saken bättre längre även om det var bra ekonomiskt att börja med det i vintras så har det nog slitit en massa på alla attraktioner de körde då i kylan och isen...
Citera
2023-06-27, 23:51
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ja precis
Han borde kunnat ringa dom själv
Eller bett någon ringa dom
Han var inte medvetslös liksom

Sjuksyster kommer in ”hej balkmannen, gröna Lund i telefon, de undrar om dina närmast anhöriga”

Tror nån att han brydde sig ett skit om ett sånt samtal?

Hur vet du det? Dom verkar ju bry sej eftersom dom uppgav just det i intervjun.. Snacka inte så mycket strunt.
Citera
2023-06-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut
Nä är väl samma temperaturer men de har väl bättre rutiner/underhåll/säkerhet/kontroll?

Fast det är det ju ingen som vet. Åtminstone inte härinne. Det blir ju bara spekulationer.
Ingen aning om hur Tivolis rutiner ser ut. Vet bara att dom har julmarknad varje år med åkattraktionerna igång. Även bergochdalbanan. Den åkte jag förra året på julmarknaden nämligen.
Sen är det väl några attraktioner som inte är igång under julmarknaden tror jag, men vilka och varför har jag ingen koll på.
Citera
2023-06-27, 23:53
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ja precis

Sjuksyster kommer in ”hej balkmannen, gröna Lund i telefon, de undrar om dina närmast anhöriga”

Eller snarare "Sjuksyster kommer in ”hej balkmannen, gröna Lund i telefon, de undrar om din frus närmast anhörigaJAG
sluta fibla och böra operera för fan antar jag reaktionen skulle kunna varit. GL kan kanske ha brustit i säkerhet (vi får se!) men tycker media griper efter halmstrån nu. För att inte tala om "alla" som åkt Jetline senaste dagarna "har känt" att något var fel! Jaha, om så nu är fallet Kan vi få se er polis eller orosnmälan eller sket ni bara i det och väntade på att någon skall dö?

Vill man göra en smootie utan mixer, tryck ned all frukt i en flaska och åk berg och dalbana!

Jag har åkt den sedan starten (dock inte på typ 5 år, sa tidgare 10 men det var faktiskt bara 5) och den har fan alltid skakat mycket!
Citera
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Dom verkar ju bry sej eftersom dom uppgav just det i intervjun.. Snacka inte så mycket strunt.

Hur vet du motsatsen?
Nej vi vet ingenting. Så jag antar ingenting.

Jag hade för övrigt blivit förbannad åt helvete om mina pensionärsföräldrar blev intervjuade i en tidning och talade för mig när jag vakar över min fru.
Citera
Medlem
Citat:
Ja precis

Konstig diskussion. Då balkmannen var på sjukhuset med frun, så skötte han givetvis all kontakt med anhöriga. Det är bara om man ligger medvetslös och är ensam, som sjukhuset jagar anhöriga. Grönan lär ju vänta med att kontakta de anhöriga, inte fan vill de snacka med folk i halv-koma.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Därför att VDn sa att dom skulle kontakta både offren och deras anhöriga (alltså deras närmsta anhöriga, och kanske inte gammelmosterns systerdotter i Gällivare)

De kontaktar den 53-årige sonen som sedan får föra informationen vidare till sina föräldrar.
Citera
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Fast det är det ju ingen som vet. Åtminstone inte härinne. Det blir ju bara spekulationer.
Ingen aning om hur Tivolis rutiner ser ut. Vet bara att dom har julmarknad varje år med åkattraktionerna igång. Även bergochdalbanan. Den åkte jag förra året på julmarknaden nämligen.
Sen är det väl några attraktioner som inte är igång under julmarknaden tror jag, men vilka och varför har jag ingen koll på.

Ja, jag tänker bara uteslutningsmetoden nu och Danmark har nog bättre koll allmänt jämfört med dagens Sverige bara tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in