2023-06-27, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Vill du fortsätta chatta eller? Kvinnor är sämre än män på överlevnad oavsett vad du skriver, det är faktum.

Om det handlar om överlevnad och du överlever och jag överlever, vem har då varit bäst på att överleva?
Citera
2023-06-27, 21:43
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om det handlar om överlevnad och du överlever och jag överlever, vem har då varit bäst på att överleva?

Du är inte så bra på logiskt tänkande
Citera
2023-06-27, 21:50
Avslutad
Citat:
Du är inte så bra på logiskt tänkande

Frågan var för mycket sunt förnuft för din del, ber om ursäkt för det, jag kan kanske fördumma mig till nästa gång vi ska diskutera nåt.
Citera
2023-06-27, 22:23
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Frågan var för mycket sunt förnuft för din del, ber om ursäkt för det, jag kan kanske fördumma mig till nästa gång vi ska diskutera nåt.

Sunt förnuft att inte kunna svara på en enkel frågeställning. Du har inga argument så du låtsas bara att du har nått.
Citera
2023-06-27, 23:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Är du läskunnig? Man fick ändra hela man vs women konceptet eftersom annars hade alla kvinnor åkt ut en efter en, där fanns ingen spänning så absurt överlägsna som männen var.
Vilka av kvinnorna åkte ut i de fyra säsongerna där lagen var uppdelade efter kön: The Amazon (s 6), Vanuatu (s 9), Panama (s 12) eller One World (s 24)? För det kan knappast vara de kvinnliga Sole Survivors Jenna Morasca (s 6) och Kim Spradlin (s 24).

Jag väntar fortfarande på att du ska länka till det berömda youtube-klippet som visar undernärda, försvagade, hjälplösa och nästan döende kvinnor. Vilken säsong och vilken episod? Eller är det flera episoder ihopklippta till ett sammanhängande klipp, ett verk av misogyna snubbar som vill få män att framstå som absurt överlägsna kvinnor?
Citera
2023-06-27, 23:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vilka av kvinnorna åkte ut i de fyra säsongerna där lagen var uppdelade efter kön: The Amazon (s 6), Vanuatu (s 9), Panama (s 12) eller One World (s 24)? För det kan knappast vara de kvinnliga Sole Survivors Jenna Morasca (s 6) och Kim Spradlin (s 24).

Jag väntar fortfarande på att du ska länka till det berömda youtube-klippet som visar undernärda, försvagade, hjälplösa och nästan döende kvinnor. Vilken säsong och vilken episod? Eller är det flera episoder ihopklippta till ett sammanhängande klipp, ett verk av misogyna snubbar som vill få män att framstå som absurt överlägsna kvinnor?

Så du är inte läskunnig? Jenna tillsammans med hennes bedrövliga tribe hade åkt ut en efter en om inte Survivior produktionen hade fått skrota hela men vs women konceptet och göra snabbaste sammanslagningen någonsin eftersom kvinnorna var livegna och till slut bara låg på campet och gjorde nada. Se programmet istället för att sitta här och svamla.
Citera
2023-06-27, 23:34
Avslutad
Citat:
Sunt förnuft att inte kunna svara på en enkel frågeställning. Du har inga argument så du låtsas bara att du har nått.

Vilken frågeställning?

Nej då jag har massor med argument, jag kan upprepa mig om du har missat nåt:

"Kvinnor äger överlevnadsinstinkt precis som män. Kvinnor hade inte suttit och sett på när deras barn svalt ihjäl och sen svultit ihjäl själva. Många kvinnor hade dött, många hade överlevt. De flesta kvinnor hade levt i mindre grupper och samlat mat, fiskat och gillrat fällor."

Men om jag har förstått dig rätt så vill du inte diskutera överlevnad längre utan vem som är bäst på överlevnad?
Citera
2023-06-27, 23:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag pratar om er kvinnor i tråden och inte programmet. Kvinnorna i programmet klarade ju sig uppenbarligen inte alls. För er däremot? En fuckin baggis! Verkligheten kontra kvinnliga fantasier är ju vad tråden har kommit att handla om.
Då kommer nästa problem och det är att du inte vet något om oss i tråden. Du har ingen aning om vad vi kan och inte kan.
Citera
2023-06-27, 23:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag håller med. Det är inte lätt att bygga ett samhälle om det inte finns nya yngre personer som tar över när man blir gammal och dör. Kvinnors roll var i eller nära hemmet, för att ta hand om de små.

Och sköta städning, mat, tvätt och alla andra dagliga sysslor på gården. Ingen semester med andra ord, och i allra högsta grad en lika viktig uppgift som männen hade.
Citera
2023-06-28, 00:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då kommer nästa problem och det är att du inte vet något om oss i tråden. Du har ingen aning om vad vi kan och inte kan.

Har du ens brytt dig om att kolla klippen? Varför vi driver med er är ju för att ni låter exakt som dessa våp som nu till slut fick sitt wake up call. Dom var också sååååå starka och självständiga kvinnor som skulle klara sig hur lätt som helst. Sen kom verkligheten ifatt och dom fick sig en fet jävla käftsmäll. Alla kvinnor är hjältinnor i sina egna huvuden men du får nog faktiskt bara ta till dig att ni framstår som barn just nu, obstinata jävla barn som "kan själv" trots att dom aldrig gjort det innan. Du är en jävla lärare, sluta låtsas vara Grylls.

2 sidor till så kommer du och Jenny sitt och skryta om att ni jagar älg med liten täljkniv på ett ben och med ögonbindel och ni fäller 3 älgar om dagen. Gtfo son.
Citera
2023-06-28, 00:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag ger faktaexempel och du hatar, så vem är då låg?

Berätta, hur är en person som kallar andra okända "genomrutten vidrig personlighet"? Kvinnlig?

Du tycker uppenbarligen att det två dagar efter det inträffade är lämpligt att göra dig lustig över en tragisk olycka där någon dog. Det säger mycket om vad du är för en slags skithög.

Och ditt faktadravel kan du köra upp i arslet, kvinnan trillade inte ur vagnen för att hon var kvinna din jävla idiot. Om du tror att det absolut inte skulle kunna hända en man är du tamejfan efterbliven. Finns en hel del arbetsplatsolyckor som drabbat män, till exempel.

Så ja, jag vidhåller att baserat på vad du skriver och hur du skriver verkar du vara en riktigt vidrig människa.
Citera
2023-06-28, 00:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du ens brytt dig om att kolla klippen? Varför vi driver med er är ju för att ni låter exakt som dessa våp som nu till slut fick sitt wake up call. Dom var också sååååå starka och självständiga kvinnor som skulle klara sig hur lätt som helst. Sen kom verkligheten ifatt och dom fick sig en fet jävla käftsmäll. Alla kvinnor är hjältinnor i sina egna huvuden men du får nog faktiskt bara ta till dig att ni framstår som barn just nu, obstinata jävla barn som "kan själv" trots att dom aldrig gjort det innan. Du är en jävla lärare, sluta låtsas vara Grylls.

2 sidor till så kommer du och Jenny sitt och skryta om att ni jagar älg med liten täljkniv på ett ben och med ögonbindel och ni fäller 3 älgar om dagen. Gtfo son.

Just det, jag är en jävla lärare. En jävla lärare i naturvetenskap med två arbetshundar som jag spenderar mycket tid med ute i skog och mark.
Så ja, jag hade nog kunnat hantera situationen för mig själv, men med det sagt har jag aldrig påstått att det skulle vara enkelt. Tvärtom har jag redan skrivit att det skulle vara jävla jobbigt, så sluta hitta på att jag skriver sånt jag inte gör. Och ja, givetvis hade jag hellre haft några av manligt kön med istället för bara kvinnor, om jag hamnat på en öde ö. Ska jag vandra i Norrland gör jag det hellre med en man i sällskapet än enbart kvinnor. Män gör vissa saker snabbare och enklare än kvinnor på grund av fysiska förutsättningar, men det betyder inte att inte kvinnor skulle kunna göra det, även om det naturligtvis skulle kosta mer i energi och tidsåtgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in