2023-06-28, 00:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Just det, jag är en jävla lärare. En jävla lärare i naturvetenskap med två arbetshundar som jag spenderar mycket tid med ute i skog och mark.
Så ja, jag hade nog kunnat hantera situationen för mig själv, men med det sagt har jag aldrig påstått att det skulle vara enkelt. Tvärtom har jag redan skrivit att det skulle vara jävla jobbigt, så sluta hitta på att jag skriver sånt jag inte gör. Och ja, givetvis hade jag hellre haft några av manligt kön med istället för bara kvinnor, om jag hamnat på en öde ö. Ska jag vandra i Norrland gör jag det hellre med en man i sällskapet än enbart kvinnor. Män gör vissa saker snabbare och enklare än kvinnor på grund av fysiska förutsättningar, men det betyder inte att inte kvinnor skulle kunna göra det, även om det naturligtvis skulle kosta mer i energi och tidsåtgång.

Fast om dom männen var männen i tråden så hade jag valt gruppen med enbart kvinnor sju dagar i veckan.

Allting går att träna upp och bli bättre och snabbare på, men ett par manliga narcissister i gruppen hade förstört allt.
Citera
2023-06-28, 00:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast om dom männen var männen i tråden så hade jag valt gruppen med enbart kvinnor sju dagar i veckan.

Allting går att träna upp och bli bättre och snabbare på, men ett par manliga narcissister i gruppen hade förstört allt.

Haha ja klart, nu känner jag som tur är inte några sådana idioter till män. Förmodar att detsamma gäller dig 😁

Sedan är det ju så att alltihop handlar mest om individuella personligheter, jag hade blivit jävligt förbannad om folk till exempel hade satt sig och bölat eller hållt på och jiddra om en massa skit istället för att försöka göra något åt situationen.
Senast redigerad av Moment22x22 2023-06-28 kl. 00:32.
Citera
2023-06-28, 00:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Haha ja klart, nu känner jag som tur är inte några sådana idioter till män. Förmodar att detsamma gäller dig 😁

Sedan är det ju så att alltihop handlar mest om individuella personligheter, jag hade blivit jävligt förbannad om folk till exempel hade satt sig och bölat eller hållt på och jiddra om en massa skit istället för att försöka göra något åt situationen.

Som tur är gör jag inte det Man hade blivit helt galen av att höra hur värdelös en är som kvinna 100 gånger om dagen.

Ja, sen hade säkert en del gråtit och/eller jiddrat i början, men troligen hade de upphört med det tämligen omgående. Det hade varit en helt obarmhärtig situation i början innan man hunnit anpassa sig.
Citera
2023-06-28, 00:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som tur är gör jag inte det Man hade blivit helt galen av att höra hur värdelös en är som kvinna 100 gånger om dagen.

Ja, sen hade säkert en del gråtit och/eller jiddrat i början, men troligen hade de upphört med det tämligen omgående. Det hade varit en helt obarmhärtig situation i början innan man hunnit anpassa sig.

Ja, och småaktigheten som hade genomsyrat allt. "Nä alltså denna stenen har jag burit hit, och det där och det där vedträet, allting som görs med detta får du inte ta del av"...ungefär så kan jag tänka mig att det hade låtit.

Vad jag däremot funderar på är att kvinnorna i programmet måste underskattat hela situationen. Varför anmäla sig till ett sådant program när man varken har kunskap eller viljan att anstränga sig ordentligt för att det ska funka? Märkligt liksom.
Citera
2023-06-28, 01:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, och småaktigheten som hade genomsyrat allt. "Nä alltså denna stenen har jag burit hit, och det där och det där vedträet, allting som görs med detta får du inte ta del av"...ungefär så kan jag tänka mig att det hade låtit.

Vad jag däremot funderar på är att kvinnorna i programmet måste underskattat hela situationen. Varför anmäla sig till ett sådant program när man varken har kunskap eller viljan att anstränga sig ordentligt för att det ska funka? Märkligt liksom.

Japp och hade man råkat snubbla hade de pekat och skrattat och börjat gagga om hur klumpiga kvinnor är och att män minsann aldrig snubblar. Sånt hela tiden, fyfan. De hade inte fått gjort ett skit för de hade stått och glott på kvinnorna hela tiden ifall de skulle "göra bort sig" så de fick en chans att kritisera och håna kvinnorna. De hade dragit ner hela gruppen.

Ja det är skumt. Nu har jag inte kollat klippen, är helt allergisk mot alla dessa hårt regisserade "reality" program. En stor anledning till varför jag gjorde mig av med teven 2007.

Men ja det är skumt om de inte ens kunde bygga till exempel en enkel "koja" åt sig själva, det gjorde man ju som barn. De har kanske aldrig byggt kojor, fiskat eller campat som barn.

Jag hade en klasskamrat på en utbildning en gång som var född och uppvuxen i Malmö, hon hade aldrig sågat, så hon fick träna på att såga i en planka. Men trots det så skulle hon mycket väl kunna tänka sig att anmäla sig till en reality show i överlevnad "som en kul grej".

Svårt det där med reality shows eftersom det aldrig blir på riktigt. Man har egentligen ingen aning om hur man själv hade reagerat om man förlorat sitt hem och alla moderniteter och blivit utlämnad åt "väder och vind". Och fyfan för att bli strandad på en öde ö ett par år, så oerhört ensamt. Jag tror människan är kapabel att överleva fysiskt, förutsatt att det fanns tillräckligt med föda. Men mentalt, emotionellt och psykiskt? urk....
Senast redigerad av Jenny9 2023-06-28 kl. 01:28.
Citera
2023-06-28, 01:48
Medlem
jymdjakets avatar
Kvinnor är lite aspies ibland i.o.m. att de sitter och psykoanalyserar detaljer i hur folk uppför sig istället för att förhålla sig till en stundom påträngande och plågsamt konkret verklighet bortom människor.
Citera
2023-06-28, 08:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Underskattat situationen eller överskattat sin egen kapacitet?

Som ni redan påpekat så finns det inte något i klippen som männen gör som inte fysiskt sett skulle kunna göras av en kvinna - ändå misslyckas de med allt. Hur kan man ställa upp på något sånt här och inte ens se till att lära sig hur man gör upp eld eller fixar dricksvatten? Det hade räckt om en enda av kvinnorna förberett sig ordentligt så de hade haft eld och vatten.
Citera
2023-06-28, 08:24
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:

Jag tror att det är så eftersom alla är riktiga krigare och experter hemma i soffan. När man sitter hemma utvilad, mätt, i värmen och sippar på en coca-cola zero låter det inte så jävla hemskt att överleva ute i naturen några få dagar.

Detta kan både förekomma hos män och kvinnor men jag tror att den är betydligt starkare hos kvinnor då kvinnor idag får oändligt med uppmärksamhet genom bland annat internet och tror att dom är prinsessor och är värda det bästa och får hela tiden höra från sina vänninor "you go girl" "queen 💅🏻" eller blir uppmanad att lämna sin man hon skaffat barn med för att hon "förtjänar bättre". All denna oändliga uppmärksamhet och bekräftelse är såklart något som påverkar uppfattningen om oss själva och det är såklart förståeligt att man anmäler sig till sådana här program utan att besitta någon kunskap som helst egentligen eftersom man fått intryckt i huvudet att man är "finaste och starkaste tjejen på jorden som klarar vad som helst".
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-06-28 kl. 08:28.
Citera
2023-06-28, 08:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Underskattat situationen eller överskattat sin egen kapacitet?

Som ni redan påpekat så finns det inte något i klippen som männen gör som inte fysiskt sett skulle kunna göras av en kvinna - ändå misslyckas de med allt. Hur kan man ställa upp på något sånt här och inte ens se till att lära sig hur man gör upp eld eller fixar dricksvatten? Det hade räckt om en enda av kvinnorna förberett sig ordentligt så de hade haft eld och vatten.

Underskattat situationen. De har uppenbarligen inte tagit reda på nödvändiga saker innan de begav sig till ön, de tog för lätt på situationen, kan man anta.
Citera
2023-06-28, 08:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Jag tror att det är så eftersom alla är riktiga krigare och experter hemma i soffan. När man sitter hemma utvilad, mätt, i värmen och sippar på en coca-cola zero låter det inte så jävla hemskt att överleva ute i naturen några få dagar.

Detta kan både förekomma hos män och kvinnor men jag tror att den är betydligt starkare hos kvinnor då kvinnor idag får oändligt med uppmärksamhet genom bland annat internet och tror att dom är prinsessor och är värda det bästa och får hela tiden höra från sina vänninor "you go girl" "queen 💅🏻" eller blir uppmanad att lämna sin man hon skaffat barn med för att hon "förtjänar bättre". All denna oändliga uppmärksamhet och bekräftelse är såklart något som påverkar uppfattningen om oss själva och det är såklart förståeligt att man anmäler sig till sådana här program utan att besitta någon kunskap som helst egentligen eftersom man fått intryckt i huvudet att man är "finaste och starkaste tjejen på jorden som klarar vad som helst".

Hur många dagar pågick inspelningarna?
Citera
2023-06-28, 08:41
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Hur många dagar pågick inspelningarna?

Då klippen är hämtade från "The island with Bear Grylls" är målet att dom ska överleva på ön mellan 4-6 veckor beroende på säsong så man kan ju anta att inspelningsdagarna ligger runt där. Det är faktiskt längre än vad jag personligen trodde det var från början.

Enligt Wikipedia är det primärt deltagarna som filmar sig själva.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Island_with_Bear_Grylls
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-06-28 kl. 08:44.
Citera
2023-06-28, 08:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Då klippen är hämtade från "The island with Bear Grylls" är målet att dom ska överleva på ön mellan 4-6 veckor beroende på säsong så man kan ju anta att inspelningsdagarna ligger runt där. Enligt Wikipedia är det primärt deltagarna som filmar sig själva.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Island_with_Bear_Grylls

Då måste jag säga att det är oerhört märkligt att man sitter hemma i tvsoffan och tror att det är lugnt att spendera 4-6 veckor på en öde ö. Säger sig självt att efter 2-3 dygn blir det JÄVLIGT jobbigt om man inte lyckats med att få fram mat och vatten. Ja vattnet krisar ju redan efter ett dygn...
Nä, obegripligt hur man kan ge sig iväg på något sånt här utan förberedelse och viljan att anstränga sig.
Kanske trodde de att produktionen stod i bakgrunden för att hjälpa till...😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in