Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja, och småaktigheten som hade genomsyrat allt. "Nä alltså denna stenen har jag burit hit, och det där och det där vedträet, allting som görs med detta får du inte ta del av"...ungefär så kan jag tänka mig att det hade låtit.
Vad jag däremot funderar på är att kvinnorna i programmet måste underskattat hela situationen. Varför anmäla sig till ett sådant program när man varken har kunskap eller viljan att anstränga sig ordentligt för att det ska funka? Märkligt liksom.
Japp och hade man råkat snubbla hade de pekat och skrattat och börjat gagga om hur klumpiga kvinnor är och att män minsann aldrig snubblar. Sånt hela tiden, fyfan. De hade inte fått gjort ett skit för de hade stått och glott på kvinnorna hela tiden ifall de skulle "göra bort sig" så de fick en chans att kritisera och håna kvinnorna. De hade dragit ner hela gruppen.
Ja det är skumt. Nu har jag inte kollat klippen, är helt allergisk mot alla dessa hårt regisserade "reality" program. En stor anledning till varför jag gjorde mig av med teven 2007.
Men ja det är skumt om de inte ens kunde bygga till exempel en enkel "koja" åt sig själva, det gjorde man ju som barn. De har kanske aldrig byggt kojor, fiskat eller campat som barn.
Jag hade en klasskamrat på en utbildning en gång som var född och uppvuxen i Malmö, hon hade aldrig sågat, så hon fick träna på att såga i en planka. Men trots det så skulle hon mycket väl kunna tänka sig att anmäla sig till en reality show i överlevnad "som en kul grej".
Svårt det där med reality shows eftersom det aldrig blir på riktigt. Man har egentligen ingen aning om hur man själv hade reagerat om man förlorat sitt hem och alla moderniteter och blivit utlämnad åt "väder och vind". Och fyfan för att bli strandad på en öde ö ett par år, så oerhört ensamt. Jag tror människan är kapabel att överleva fysiskt, förutsatt att det fanns tillräckligt med föda. Men mentalt, emotionellt och psykiskt? urk....