2023-06-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Det är just detta som pågår främst i Stockholm, det finns ingen etik eller moral i det kriminella. Det är gås på familjer. Det Goas, ingen kan lita på alla. Även för ”Svensson” kommer det att bli jobbigt. Sveriges lagar kommer ändras mer polisen på gatorna. Att vara kriminell kommer vara 100gr jobbigare för dom. Alla felavlade från Mellanöstern är avundsjuka på sina lands män. Aldrig hört en arab säga att det är kul att en annan Arab tjänar pengar. Dom är missunnsamma anmäler varandra hit och dit. Sverige har valt att ta in skiten. Henrik Schyffert kanske ska ta och räkna om vad invandring kostar igentligen.

För att svara på dina frågor det finns inget rätt eller fel i denna historien. De sa säkert åt hunden Halal att springa deras tjänster och han våga inte göra annat, sen blir det ju rätt genomskinligt när han tar foton med hans guld och de för febrilt sälja det dagarna efter för ” det är paraknas” sen en långt utlägg om avundsjuka. Nu måste Halal gömma sig utomlands. Ja det säger allt. Han ville va ”Nisse” 😜

Tack för ditt svar.

Lite off topic.

Men en fråga. Jag ser att denna fråga ställts av flera andra på andra håll bla instagram facebook tiktok etc.
Några av Nisses absolut bästa låtar såsom "Samhället", "Standard med A36", "Tragic med 23" förblir osläppta.
Varför???
Vem äger upphovsrätten till dessa låtar och varför förblir dessa otroligt rent ut av fantastiska låtar ur ett musikaliskt perspektiv osläppta?

Någon som vet?
Det som jag kan säga att jag noterat är att Tragic och Standard innehåller en hel del anspelan på jappningar och död och sånt. Kanske därför? Men jag tror ändå inte att det är skälet. Men måste finnas någon anledning till att de inte släppts.
Citera
2023-06-22, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Tack för ditt svar.

Lite off topic.

Men en fråga. Jag ser att denna fråga ställts av flera andra på andra håll bla instagram facebook tiktok etc.
Några av Nisses absolut bästa låtar såsom "Samhället", "Standard med A36", "Tragic med 23" förblir osläppta.
Varför???
Vem äger upphovsrätten till dessa låtar och varför förblir dessa otroligt rent ut av fantastiska låtar ur ett musikaliskt perspektiv osläppta?

Någon som vet?
Det som jag kan säga att jag noterat är att Tragic och Standard innehåller en hel del anspelan på jappningar och död och sånt. Kanske därför? Men jag tror ändå inte att det är skälet. Men måste finnas någon anledning till att de inte släppts.
Album är på gång + anledningen till varför många låtar förblir osläppta är för att det är meningen att de ska vara osläppta. T.ex. tragic: Raderna som används i den låten har redan använts i andra låtar, tragic var aldrig menad att släppas. Varför det blir så är för att rappare brukar experimentera med olika rader på olika beats. T.ex att använda sina rader på ett beat med hög hastighet men sen använda samma rader på en lägre hastighet. De bestämmer vilken version de vill släppa och den osläppta versionen förblir osläppt. Just i det här fallet har rader från 'tragic' använts i låten 'dedikerade'.

Och nej låtarna förblir inte osläppta pga rapp om att skjuta och döda. I låten 'koppla av' som släpptes efter Einars död rappar han bl.a:

Jag fuck allt och alla jag börjar att bli galen
Jag samlar på mig kallar jag svär jag gillar vapen
Min vän han har en PPS 43 och
Bror jag ska inte ljuga den är snuskig yeah
Vi kan pull up med den brorsan det är upp till er

Personligen har jag en teori om att många osläppta låtar görs om med producenter för att de har läckts. T.ex på ett annat beat eller med en feature etc.
Senast redigerad av K0ssaMu 2023-06-22 kl. 13:36.
Citera
2023-06-22, 13:49
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar.

Lite off topic.

Varför???

Någon som vet?

Tragic gjordes om till låten ”dedikerade” där även Moewgli var feature. ”Standard” planerades aldrig att släppas efter att den hade spelats in, någon anledning har jag inte fått till mig. Men den låten låg färdig väldigt länge innan den väl läcktes. ”Samhället” planerades att släppas i albumet som Einár var på väg att släppa när han dog, så den lär komma ut så småningom.

Einars flickvän svarade på en kommentar på tiktok som löd ungefär: När kommer albumet?
Alexandra svarade då ”Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge”. Så jag antar att det bara är en tidsfråga innan det släpps. Förmodligen någon gång i höst.

Edit: tillägg till det som K0ssaMu säger om beats så används också ofta beats från redan existerande låtar vid första utkast. Både ”Lilla Nisse” och ”Sista Gång” är beats från andra låtar. I det här fallet från bl.a Polo Gs ”RAPSTAR”
Senast redigerad av Baibai 2023-06-22 kl. 13:56.
Citera
2023-06-22, 18:12
Medlem
Citat:
Angående Haval och Nisses förflutna och varför vänskapen skar sig. Vi vet att Nisse och Haval var vänner och gjorde låten Hell Ye tillsammans med Abidaz. Den släpptes i samband med att kidnappningen skedde. På förhöret så säger Haval att han är vän med Nisse och att han iprincip blev lurad till att delta i kidnappningen och att hans avsikt inte alls var att "goa" Nisse. Han berättar vidare hur han är en medlare och brukar medla i konflikter och att han hade goda avsikter gentemot Nisse.
Detta svek som Nisse upplevde, Vilket sen, antar jag, gör att Nisse sjunger "Du snackar skit i förhör", och "Du var en råtta gjorde goish höger vänster man gör inte så du korsa alla gränser" och "Varför spelar du min bror för? Du gör inte det en bror gör. En broder ska komma till Nisse med tabbar och säga då min bror kör"

Är det någon som vet om Haval blev bitter på Nisse över något? Avundsjuka? Hade Nisse gjort något som fick Haval att bli lack? Pengar? Eller var det bara så enkelt att Haval tvingades att delta i kidnappningen mot sin vilja? (Vilket inte verkar stämma eftersom att han ser glad och nöjd ut när han håller upp det s.k "guldet)
Under förhöret så får Haval frågan om han är avundsjuk på Nils, och han svarar med värsta utlägget om varför han inte är avundsjuk "Min karriär går bra, jag har pengar etc etc". Bara det långa utlägget där han argumenterar för varför han inte är avundsjuk talar för att det fanns mycket avundsjuka från Havals sida.
Och dessutom samtidigt hade han paraknas vad det ryktas.

Någon som vet och kan redogöra varför Havals syn på Nisse ändrades som fick honom att svika Nisse

För egen del tycker jag att det är uppenbart att kidnappningen var i görningen redan under inspelningen av "Hell Ye", som jag menar är en diss till Einár som han också medverkar i själv. Det är bara att lyssna på texten, "Vi gör para från brott, du släpper bara hits", kolla sedan i videon hur man klipper så att Einár syns i bild när man säger den frasen. Hela låten är en diss till folk som rappar om ett kriminellt liv de inte lever, och underförstått är Einár en av dem. Abidaz är vän med Mario och var även närvarande i studion vid tidpunkten när Einár skulle kidnappas där Yasin fixade fällan, men det blev inte av. Sedan släpps låten dagen efter kidnappningen, det är väldigt symboliskt alltihop.

Man var redan arga på Einár för att han inte gav procent och allt vad det var. Man höll honom bara på halster fram till kidnappningen skulle bli av. Man var inte vänner vid tidpunkten för låten, man ormade sig bara och låtsades, och förberedde den ultimata förnedringen, där även låten är en del av det.
Citera
2023-06-22, 21:41
Medlem
moment-of-truths avatar
Havals Self Snitching i sin låt och den är helt värdelös som hans karriär, han baitade låtar och deras flow och trodde han skulle komma undan med det bara för att det ej var amerikansk rap och sång.
Kom igen… samma fula Nike skor under intervju och kidnappning, har du bara ett svettigt par med sneakers din avundsjuka Self Snitching fattiglapp?
Citera
2023-06-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det finns det inte alls, då hade den varit väldigt spridd vid detta laget.

Varför har man aldrig fått se den bilden då? Helt enkelt för att den inte finns. Finns bara en bild från händelsen, mig veterligen, där han ligger vid porten och där man inte ser ansiktet. Har dock för mig att någon till vänster på den bilden har mobilen uppe, så det skulle ju rent teoretiskt kunna finnas en film någonstans. Men sannolikheten är låg eftersom att den i så fall hade fått väldigt stor spridning om det hela var sant.

Det spreds en bild här i tråden på en killes ansikte som såg helt förstört ut, men det var INTE einar på bilden trots att det var lite lik
Citera
2023-06-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0ssaMu
Ni får tro vad ni vill. Jag har sett den här bilden iallafall. Har inte fått den skickad till mig / sett den på sociala medier utan har fått den visad för mig. Skulle inte bli förvånad om det fanns en video heller.

Det finns en bild långt bak i tråden där ett ansikte syns helt förstört, men det var inte Einar på bilden.
Citera
2023-06-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Adrenalina har rätt i att våra teorier är rätt spretiga, men Hjulsta-barnen får såklart ut pengar, vilket nog är det enda de bryr sig om.

Vad gäller deras relation till riktiga DP tror jag inte den är alls så nära som många tror. Hur skulle den kunna vara det med tre inspärrade och Shobre i Spanien (sedermera inspärrad)? Tror de arbetar för högstbjudande, vilket också syns i flera mord.

Ärligt talat kan nog Dumle ha blivit klippt för lite vad som helst. Skulle inte förvåna mig om Hjulsta ogillade hur han pratade om Shacki i sin expressen-intervju. De såg säkert honom som en nerpundad föredetting som inte ska snacka om dem i media.
Slog mig just att vi väl helt förbisett Hjulsta-barnens relation till 1.cuz. Känns inte omöjligt att de tröttnat på Dumle samtidigt som 1.cuz (och fler?) kunde tänka sig att lägga en peng på Dumles huvud för att hämnas Einar.
Citera
2023-06-27, 22:24
Medlem
Citat:
Slog mig just att vi väl helt förbisett Hjulsta-barnens relation till 1.cuz. Känns inte omöjligt att de tröttnat på Dumle samtidigt som 1.cuz (och fler?) kunde tänka sig att lägga en peng på Dumles huvud för att hämnas Einar.
Inte helt omöjligt, 1cuz la ju ut bild på instagram igår med Shacki på bilden.
Citera
2023-06-27, 22:25
Medlem
Citat:
Kan mycket väl varit dom som klippte Dara också via 1cuz
Citera
2023-06-27, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Kan mycket väl varit dom som klippte Dara också via 1cuz
Dara utfördes av HH på beställning av andra. Inte hjulsta eller 1.cuz
Citera
2023-06-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0ssaMu
Dara utfördes av HH på beställning av andra. Inte hjulsta eller 1.cuz
1.cuz har inga kontakter. Var har du fått det i från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in