Citat:
Min avsikt är aldrig att övertyga andra. Det är istället att dokumentera ett sakförhållanden. Övertyga innebär att säga exv "Det är jätteviktigt tänker jag". Jag kan inte förmå mig att vara så trevlig och empatiskt. "Demokrati" som du också nämner är en pest. Det är en lika bra ide som kommunism. Det kanske fungerar temporärt innan det spårar ur. Sverige är ett matriarkat, vilket är det allra värsta. Det är urspårat redan som ide.Dina väldigt långa utläggningar gör inte dig mer övertygande i någonting.
Att Ingmarie skulle varit "värst" och mest nazi, borde du nog omvärdera.
Därför att det finns väldigt många psykiatriker och tidigare psykiatriker som säkert är och varit mycket mer kyliga och oempatiska än just Ingmarie.
Jag ser inget perverst i att tycka synd om någon. Det går även bra att tycka lite synd om sig själv och samtidigt om en massa andra mänskor.
Väldigt många mänskor är offer(i någon grad) för hur systemet ser ut och fungerar, och man förändrar inte systemet någonting alls genom att mörda en enskild makthavare i ett demokratiskt system. Som jag skrev i förra inlägget så finns där alltid någon ny som är villig att överta tjänsten med samma beslut och riktlinjer att följa.
Att Ingmarie skulle varit "värst" och mest nazi, borde du nog omvärdera.
Därför att det finns väldigt många psykiatriker och tidigare psykiatriker som säkert är och varit mycket mer kyliga och oempatiska än just Ingmarie.
Jag ser inget perverst i att tycka synd om någon. Det går även bra att tycka lite synd om sig själv och samtidigt om en massa andra mänskor.
Väldigt många mänskor är offer(i någon grad) för hur systemet ser ut och fungerar, och man förändrar inte systemet någonting alls genom att mörda en enskild makthavare i ett demokratiskt system. Som jag skrev i förra inlägget så finns där alltid någon ny som är villig att överta tjänsten med samma beslut och riktlinjer att följa.
Jag vill inte vara elak onödigtvis men ditt sätt att ständigt nämna människor avstavat som "mänskor" vittnar om en begåvningsprofil som jag hatar mest av allt. Ändå är jag generös nog i mitt föredömliga rättspatos att jag ger dig delvis rätt i att om man mördar en makthavare så träder en ersättare in omedelbart. Men som anv."Totius" nyss konstaterade;
"Det är bara en tidsfråga innan nästa vansinnesdåd inträffar" så kommer såna våldsverkare som Wieselgren att förr eller senare skrämmas till tystnad.
Ursäkta formateringen. Jag sitter i en taxi i Medellin.