2023-06-27, 13:48
  #360169
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Finns inte en tillstymmelse av uppror inom den reguljära Ryska krigsmakten. Man fortsätter sin heroiska kamp för fosterlandet med full kraft.
Nazismen inom AFU skall krossar. Hela den Ukrainska krigsmakten genomsyras av nazism. Nazismen utrotades i Europa 1945 och vi vill inte ha tillbaka den.

Ingen större sak att korvhandlaren Prigozjin ballade ur och begav sig med 8k man till Moskva, oklar vad syftet var. Wagner gruppen har fortfarande över 40k på plats i Ukraina för att bekämpa nazisterna.

Säg åt din morbror Isak att avveckla engagemanget i Ukraina så slipper han komma hem i en liksäck. Eller ännu värre få benen avklippta, och kanske totalförlamad i hela kroppen, blir att inta sin måltid med sugrör.
Titta på de videos som Tillson lagt upp i tråden. Verkligen avskräckande.

Alla betydande experter är rörande överens om att kollapsen är ett fullbordat faktum inom bara några dagar, veckor på sin höjd.

Tack för din omtanke om min morbror men han klarar sig utmärkt i Moskva, han är en höjdare i Mossad.
Citera
2023-06-27, 13:49
  #360170
Medlem
Putins tal nr 3 idag

Ni stoppade faktiskt inbördeskriget, agerade tydligt och harmoniskt.
▪️De döda piloterna fullgjorde sin plikt med ära den 24 juni.
▪️Under upprorsförsöket var det inte nödvändigt att avlägsna de stridsförband som var inblandade i zonen för "särskild operation".
▪️Människor, armén, folket var inte med rebellerna.
Citera
2023-06-27, 13:51
  #360171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Jag var inne på samma tanke, men ryssen hade ju 200.000 man förra gången och då sket det sig på trots av att Ukraina inte var beredda. Nu behöver nog ryssen extremt många fler soldater om dom skall lyckas med något sånt.

Jo, men egentligen behöver dom inte lyckas med annat än att tvinga soldater som deltar i offensiven att flyttas norrut. Tanken är inte science fiction liksom. Får Ukraina ett genombrott i offensiven.. ja då tror inte jag det är omöjligt att det blir så. Eventuellt när Ukraina når Krim. Då är det vinn eller försvinn för ryssen. Då är alternativen förlust, nuclear eller en ny front. Tror jag.
Citera
2023-06-27, 13:57
  #360172
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu säger även expressen det blir en ny front mot Kiev

https://www.expressen.se/nyheter/prigozjin-tvingas-betala-63-miljoner-kronor/

Nog därför Putin spelat svag. Front mot Kiev och fan vet vad för material och reserver han får fram

Herregud, tror du på det på riktigt? Att Putin ville verka svag inför folket som inte tolererar svaghet för att spela Zelensky en krigslist? Finns ingenting som hindrar Ukraina att bomba logistikcenter i Vitryssland om Wagner öppnar ny front.
Citera
2023-06-27, 13:59
  #360173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu säger även expressen det blir en ny front mot Kiev

https://www.expressen.se/nyheter/prigozjin-tvingas-betala-63-miljoner-kronor/

Nog därför Putin spelat svag. Front mot Kiev och fan vet vad för material och reserver han får fram
Hade du bemödat dig med att läsa artikeln hade du vetat att Expressen inte alls påstår att det är så. De intervjuar en ukrainare som driver ett säkerhetsföretag och han säger att det kan vara så.
Citera
2023-06-27, 14:03
  #360174
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu säger även expressen det blir en ny front mot Kiev

https://www.expressen.se/nyheter/prigozjin-tvingas-betala-63-miljoner-kronor/

Nog därför Putin spelat svag. Front mot Kiev och fan vet vad för material och reserver han får fram
Tror inte Putin är överdrivet intresserad av att spela svag.

Och reserver, tja är det nu de berömda reserverna från Uralberget kommer fram, med tusentals T-90, "fungerande" T-14, några miljoner man och allt annat som påstås finnas där och som de av någon anledning inte kom på att det kunde ha varit bra att leta upp tidigare.
Citera
2023-06-27, 14:04
  #360175
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu säger även expressen det blir en ny front mot Kiev

https://www.expressen.se/nyheter/prigozjin-tvingas-betala-63-miljoner-kronor/

Nog därför Putin spelat svag. Front mot Kiev och fan vet vad för material och reserver han får fram

Nej det är en person. Någon anonym säkerhetssnubbe i Ukraina. De flesta i artikeln verkade inte vara inne på samma linje. Läste du artikeln?
Citera
2023-06-27, 14:04
  #360176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu säger även expressen det blir en ny front mot Kiev

https://www.expressen.se/nyheter/prigozjin-tvingas-betala-63-miljoner-kronor/

Nog därför Putin spelat svag. Front mot Kiev och fan vet vad för material och reserver han får fram

😅 Mer troligt att Putin planerar att annektera Belarus som tröstnapp när han blivit utslängd ur Ukraina för att framstå som mindre förlorare inför folket.
Citera
2023-06-27, 14:05
  #360177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan du förklara varför du hittar på och ljuger hela tiden?
Blir lätt så med för mycket tass,pravda.ru och ritter logik.
Citera
2023-06-27, 14:08
  #360178
Medlem
Javäl. The Putin show fortsätter tycks det som. Det finns ingen opposition i landet verkar det som. Sjojgu blir kvar eller?? Det ska vi vara glada för kanske.

Nä ni. Putins regim står fortfarande stark ett tag till. Finns ingen opposition och det ryska folket är hjärndöda idioter.
Citera
2023-06-27, 14:08
  #360179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Kanske off topic men är inte direkt så att någonting blir "belyst" på det sättet som man brukar prata om när det kommer till radar/IFF.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automatic_Dependent_Surveillance%E2%80%93Broadcast

Behöver egentligen bara ha en antenn och lyssna på vad flygplanet sänder ut, motsvarande AIS för fartyg. Flightradar bygger på att entusiaster sätter upp ADS-B mottagare och kopplar dessa mot flightradar, finns av någon anledning ont om entusiaster på Grönland: )

Ja så enkelt kan det kanske vara. Men det är ju ändå intressant. Vem i den ryska statsledningen är på väg till USA och varför? Om de har stängt av transpondern, vad skulle det indikera? Jag tror det kan vara farligt att flyga in över amerikanskt territorium utan transponder.
Citera
2023-06-27, 14:10
  #360180
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
😅 Mer troligt att Putin planerar att annektera Belarus som tröstnapp när han blivit utslängd ur Ukraina för att framstå som mindre förlorare inför folket.
Ja det ligger nog närmre tillhands!

Det verkade ju ingår kväll som Putin och Luka skulle hålla ett viktigt tal som hade med Rysslands framtid att göra. Sen klipptes 75% bort av talet och man har velat fram och tillbaka om man ska åtala Wagner eller inte.

Ryssland verkar helt tappat ledare och ingen vet vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in